Concentratie seinhuizen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door dekooiker »

Dat was ooit B.9. Aarschot was B.8, in ver vervlogen tijden.
De trein.
Alleen voor durvers.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Jan-Mark »

B.3 Kinkempois wordt momenteel gesloopt.
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Jan-Mark,

Is dat het seinhuis in hetzelfde gebouw waar vroeger het museum van de ALAF was? Het is wel jammer dat al die mooie seinhuizen afgebroken worden... Ik vraag mij af waarom dat gedaan wordt...Die gebouwen staan in niemand zijn of haar weg...

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

Lukas schreef: 26 okt 2020, 21:41 Is dat het seinhuis in hetzelfde gebouw waar vroeger het museum van de ALAF was? Het is wel jammer dat al die mooie seinhuizen afgebroken worden... Ik vraag mij af waarom dat gedaan wordt...Die gebouwen staan in niemand zijn of haar weg...
Een gebouw moet door zijn eigenaar in stand gehouden worden. Regelmatige inspecties, schilderbeurten, reparaties,... dat kost allemaal veel geld. Infrabel wenst geen geld uit te geven aan nutteloze gebouwen, elke euro die daarin gestoken wordt moet immers bespaard worden op de actieve gebouwen waar dat dan ten koste zou gaan van de veiligheid of het comfort van het personeel.

Leegstaande gebouwen zijn ook naar beveiliging toe niet ideaal, afbreken is dus de beste optie als het niet verkocht kan worden.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Jan-Mark »

Lukas schreef: 26 okt 2020, 21:41 Hoi,

Jan-Mark,

Is dat het seinhuis in hetzelfde gebouw waar vroeger het museum van de ALAF was? Het is wel jammer dat al die mooie seinhuizen afgebroken worden... Ik vraag mij af waarom dat gedaan wordt...Die gebouwen staan in niemand zijn of haar weg...

Lukas
Neen, het oude dienstgebouw van de ATD van NK inclusief P.R staat nog altijd recht.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door dekooiker »

Dit weekend overname van B.10.6 (voorheen B.16) Heist-op-den-Berg. Komt bij EBP Leuven.
De trein.
Alleen voor durvers.
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Lukas »

Hoi,

dekooiker,

Is dat ook de reden waarom er dit weekend geen treinen rijden tussen Lier en Aarschot?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door dekooiker »

Inderdaad. U zal het met bussen moeten stellen.
De trein.
Alleen voor durvers.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door groentje »

Ik geef toe, ik zou Heist-op-den-Berg hebben overgeheveld naar Antwerpen. Nu krijg je nog voor enkele jaren een eilandje 'Leuven' (in Hasselt), erg handig lijkt me dat niet, en Heist-op-den-Berg en Lier lijken me net zo goed een geheel als Aarschot (dat op termijn naar Leuven gaat) en Heist.
hypertech
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2021, 19:11

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door hypertech »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Weet iemand waar dit seinhuis te vinden is?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

Is dat niet Kortrijk?
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door JHS2013 »

De teksten die te zien zijn, zijn niet te lezen helaas maar ik gok Blok 11 Kortrijk, afgaande op het sporenplan en uitzicht

Edit:
Is Blok 11 trouwens al gesloopt?
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door dekooiker »

Dit weekend overname van driehoek Aarschot, gaat naar groep Leuven in Hasselt.
Gevolg: B.6 Aarschot bedient nu nog Aarschot station en baanvak naar Leuven plus lijn 35 van driehoek tot en met Schulen.
De trein.
Alleen voor durvers.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door trainlovertje »

dekooiker schreef: 06 mar 2021, 20:14 Dit weekend overname van driehoek Aarschot, gaat naar groep Leuven in Hasselt.
Gevolg: B.6 Aarschot bedient nu nog Aarschot station en baanvak naar Leuven plus lijn 35 van driehoek tot en met Schulen.
Hoe gek is dat? Station Aarschot vanuit Aarschot, Driehoek Aarschot vanuit Hasselt, L35 tussen driehoek Aarschot en Schulen vanuit Aarschot en regio Hasselt dan weer vanuit Hasselt. Ik hoop dat dat slechts een zeer tijdelijke situatie is en dat de hele lijn 35 vanaf driehoek Aarschot weldra tot Hasselt zal behoren, want zo'n situatie is alleen maar goed om vertraging uit te lokken omwille van miscommunicaties, lijkt mij.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef: 06 mar 2021, 20:32
dekooiker schreef: 06 mar 2021, 20:14 Dit weekend overname van driehoek Aarschot, gaat naar groep Leuven in Hasselt.
Gevolg: B.6 Aarschot bedient nu nog Aarschot station en baanvak naar Leuven plus lijn 35 van driehoek tot en met Schulen.
Hoe gek is dat? Station Aarschot vanuit Aarschot, Driehoek Aarschot vanuit Hasselt, L35 tussen driehoek Aarschot en Schulen vanuit Aarschot en regio Hasselt dan weer vanuit Hasselt. Ik hoop dat dat slechts een zeer tijdelijke situatie is en dat de hele lijn 35 vanaf driehoek Aarschot weldra tot Hasselt zal behoren, want zo'n situatie is alleen maar goed om vertraging uit te lokken omwille van miscommunicaties, lijkt mij.
Zo zijn er in het verleden nog gekke situaties geweest, maar dat valt niet te vermijden bij zo'n grote werven.
Plaats reactie