Pagina 93 van 101

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 19 jun 2023, 11:44
door maarten
pietje schreef: 18 jun 2023, 22:22 Top, hopelijk zo snel mogelijk gedaan met de dieseltjes in de Kempen en Limburg en kan de tankinstallatie in Mol verwijderd worden :-)

Maar ja, dan komen er waarschijnlijk vooral M5 en AM80 in de plaats, ook niet echt een vooruitgang me dunkt :-(
Arriva heeft nog wel wat Flirten die ze nu niet gebruiken. Met twee stellen heb je een volledige omloop, en zo te zien staan er meer dan twee te niksnutten.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 19 jun 2023, 12:53
door pietje
maarten schreef: 19 jun 2023, 11:44
pietje schreef: 18 jun 2023, 22:22 Top, hopelijk zo snel mogelijk gedaan met de dieseltjes in de Kempen en Limburg en kan de tankinstallatie in Mol verwijderd worden :-)

Maar ja, dan komen er waarschijnlijk vooral M5 en AM80 in de plaats, ook niet echt een vooruitgang me dunkt :-(
Arriva heeft nog wel wat Flirten die ze nu niet gebruiken. Met twee stellen heb je een volledige omloop, en zo te zien staan er meer dan twee te niksnutten.
Is dat zo?
Is er geen enkele rit die op dit moment gereden wordt met meer dan 1 MW41 tussen Mol en Hasselt?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 19 jun 2023, 13:30
door 260689
pietje schreef: 19 jun 2023, 12:53
maarten schreef: 19 jun 2023, 11:44
pietje schreef: 18 jun 2023, 22:22 Top, hopelijk zo snel mogelijk gedaan met de dieseltjes in de Kempen en Limburg en kan de tankinstallatie in Mol verwijderd worden :-)

Maar ja, dan komen er waarschijnlijk vooral M5 en AM80 in de plaats, ook niet echt een vooruitgang me dunkt :-(
Arriva heeft nog wel wat Flirten die ze nu niet gebruiken. Met twee stellen heb je een volledige omloop, en zo te zien staan er meer dan twee te niksnutten.
Is dat zo?
Is er geen enkele rit die op dit moment gereden wordt met meer dan 1 MW41 tussen Mol en Hasselt?
Verlopig rijden ze daar nog met MW41. Er zal eerst een inhuldiging moeten zijn NMBS/Infrabel kennende.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 19 jun 2023, 14:11
door pietje
Voor een paar maanden maakt het mij niet zoveel uit, maar ik blijf 2 dingen jammer vinden:
* Rijden met dieselstellen volledig onder draad gedurende lange tijd, want als de MW41 in Mol/Hasselt weg gaat, zullen ze waarschijnlijk naar Gent en/of Charleroi gaan en daar nog jaren diensten verzekeren die volledig onder draad zijn.
* Dat een netwerk waar nagenoeg alle hoofdlijnen geëlectificeerd zijn, door de regering niet volledig afgewerkt wordt, net als Luxemburg en Zwitserland

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 19 jun 2023, 22:07
door Shrek
maarten schreef: 19 jun 2023, 11:44
pietje schreef: 18 jun 2023, 22:22 Top, hopelijk zo snel mogelijk gedaan met de dieseltjes in de Kempen en Limburg en kan de tankinstallatie in Mol verwijderd worden :-)

Maar ja, dan komen er waarschijnlijk vooral M5 en AM80 in de plaats, ook niet echt een vooruitgang me dunkt :-(
Arriva heeft nog wel wat Flirten die ze nu niet gebruiken. Met twee stellen heb je een volledige omloop, en zo te zien staan er meer dan twee te niksnutten.
Dus volgens jou hebben de stellen die ze niet gebruiken 3kV en ETCS? (En niet die van de drielandentrein he, die moeten elders gaan rijden)

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 20 jun 2023, 07:39
door maarten
Shrek schreef: 19 jun 2023, 22:07
Dus volgens jou hebben de stellen die ze niet gebruiken 3kV en ETCS? (En niet die van de drielandentrein he, die moeten elders gaan rijden)
Wel die van de drielandentrein want die staan vooral te niksen.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 20 jun 2023, 15:21
door trainlovertje
maarten schreef: 20 jun 2023, 07:39
Shrek schreef: 19 jun 2023, 22:07
Dus volgens jou hebben de stellen die ze niet gebruiken 3kV en ETCS? (En niet die van de drielandentrein he, die moeten elders gaan rijden)
Wel die van de drielandentrein want die staan vooral te niksen.
Nu inderdaad nog niet, maar er komt een frequentieverdubbeling richting Herzogenrath en een trein richting België. Vandaar dat Shrek schreef gaan rijden.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 20 jun 2023, 16:21
door desirootje
trainlovertje schreef: 20 jun 2023, 15:21
maarten schreef: 20 jun 2023, 07:39
Shrek schreef: 19 jun 2023, 22:07
Dus volgens jou hebben de stellen die ze niet gebruiken 3kV en ETCS? (En niet die van de drielandentrein he, die moeten elders gaan rijden)
Wel die van de drielandentrein want die staan vooral te niksen.
Nu inderdaad nog niet, maar er komt een frequentieverdubbeling richting Herzogenrath en een trein richting België. Vandaar dat Shrek schreef gaan rijden.
Die stonden ook apart voor een reden, 2 ervan kregen ETCS terwijl de rest rondreed richting Aachen, wanneer die goedgekeurd waren werd de rest uitgerust.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 aug 2023, 18:25
door railtravelmanager
Lijn 15 Herentals Lier nieuwe spoorbrug over Albertkanaal ligt klaar wanneer zou men deze plaatsen ?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 aug 2023, 18:33
door Shrek
railtravelmanager schreef: 17 aug 2023, 18:25 Lijn 15 Herentals Lier nieuwe spoorbrug over Albertkanaal ligt klaar wanneer zou men deze plaatsen ?
Deze zondag.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 aug 2023, 18:36
door Klassiekje
railtravelmanager schreef: 17 aug 2023, 18:25 Lijn 15 Herentals Lier nieuwe spoorbrug over Albertkanaal ligt klaar wanneer zou men deze plaatsen ?
Volgens deze link nu zondag 20/08.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 25 aug 2023, 18:27
door desperado
Een vriend van mij uit Luxemburg heeft opgemerkt dat op de komende zondagen de volgende treinen rijden tussen Libramont en Namen via Bertrix en Dinant.

27 augustus
16:00 Aarlen-Ottignies(IC13649)
18:00 Aarlen-Ottignies(IC13650)

3 september
15:24 Aarlen-Ottignies(IC13701)
17:24 Aarlen-Ottignies(IC13702)

10 en 17 september
15:24 Aarlen-Brussel Zuid(IC13703)
17:24 Aarlen-Brussel Zuid(IC13704)

Weet iemand welke apparatuur hiervoor gebruikt gaat worden? HLE of Desiro?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 25 aug 2023, 18:33
door Steve
Volgens de NMBS-chatbot zijn de beide ritten op 27 augustus alvast voorzien met 2 Desiro's. De andere data liggen nog te ver (hij gaat maar 2 dagen vooruit) maar hoogstwaarschijnlijk hetzelfde verhaal dan.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 25 aug 2023, 18:41
door 260689
desperado schreef: 25 aug 2023, 18:27 Een vriend van mij uit Luxemburg heeft opgemerkt dat op de komende zondagen de volgende treinen rijden tussen Libramont en Namen via Bertrix en Dinant.

27 augustus
16:00 Aarlen-Ottignies(IC13649)
18:00 Aarlen-Ottignies(IC13650)

3 september
15:24 Aarlen-Ottignies(IC13701)
17:24 Aarlen-Ottignies(IC13702)

10 en 17 september
15:24 Aarlen-Brussel Zuid(IC13703)
17:24 Aarlen-Brussel Zuid(IC13704)

Weet iemand welke apparatuur hiervoor gebruikt gaat worden? HLE of Desiro?
27 augustus
16:00 Aarlen-Ottignies(IC13649) 2xDesiro
18:00 Aarlen-Ottignies(IC13650) 2xDesiro

De andere weekends is nog niet beslist wat het zal worden.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 26 aug 2023, 13:02
door trainlovertje
desperado schreef: 25 aug 2023, 18:27 Een vriend van mij uit Luxemburg heeft opgemerkt dat op de komende zondagen de volgende treinen rijden tussen Libramont en Namen via Bertrix en Dinant.

27 augustus
16:00 Aarlen-Ottignies(IC13649)
18:00 Aarlen-Ottignies(IC13650)

3 september
15:24 Aarlen-Ottignies(IC13701)
17:24 Aarlen-Ottignies(IC13702)

10 en 17 september
15:24 Aarlen-Brussel Zuid(IC13703)
17:24 Aarlen-Brussel Zuid(IC13704)

Weet iemand welke apparatuur hiervoor gebruikt gaat worden? HLE of Desiro?
Zal ik morgen dankbaar gebruik van maken tussen Bertrix en Ottignies aangezien ik een weekendje in Bouillon verblijf. Bedankt om dat te melden! Hoe TLO's voordelig kunnen zijn voor reizigers op andere lijnen...