Pagina 92 van 101

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 mar 2023, 00:24
door Shrek
trainlovertje schreef: 16 mar 2023, 23:48 Ik zag dit toevallig: https://www.hln.be/brugge/voorbereiding ... ~adf1a786/

Het gaat eigenlijk over de sectie waar het station Brugge-Sint-Pieters ligt. Is Sinterklaas langsgeweest met een cheque voor Infrabel?
Dit gaat maar over een klein stukje van wat er uiteindelijk nodig is. Waarom juist dit nu is mij nog niet helemaal duidelijk, mogelijks zitten er andere werken van de stad of nutsmaatschappijen er voor iets tussen.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 mar 2023, 04:44
door Kevin
Shrek schreef: 17 mar 2023, 00:24
trainlovertje schreef: 16 mar 2023, 23:48 Ik zag dit toevallig: https://www.hln.be/brugge/voorbereiding ... ~adf1a786/

Het gaat eigenlijk over de sectie waar het station Brugge-Sint-Pieters ligt. Is Sinterklaas langsgeweest met een cheque voor Infrabel?
Dit gaat maar over een klein stukje van wat er uiteindelijk nodig is. Waarom juist dit nu is mij nog niet helemaal duidelijk, mogelijks zitten er andere werken van de stad of nutsmaatschappijen er voor iets tussen.
Inderdaad wat vreemd. Al ligt het stuk Y-dudzele - brug Oostendsesteenweg ook al klaar. Zolang de 3de brug niet over het kanaal ligt kunnen ze toch niet verder naar Brugge

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 20 mar 2023, 18:00
door Ruben
Kevin schreef: 17 mar 2023, 04:44
Shrek schreef: 17 mar 2023, 00:24
trainlovertje schreef: 16 mar 2023, 23:48 Ik zag dit toevallig: https://www.hln.be/brugge/voorbereiding ... ~adf1a786/

Het gaat eigenlijk over de sectie waar het station Brugge-Sint-Pieters ligt. Is Sinterklaas langsgeweest met een cheque voor Infrabel?
Dit gaat maar over een klein stukje van wat er uiteindelijk nodig is. Waarom juist dit nu is mij nog niet helemaal duidelijk, mogelijks zitten er andere werken van de stad of nutsmaatschappijen er voor iets tussen.
Inderdaad wat vreemd. Al ligt het stuk Y-dudzele - brug Oostendsesteenweg ook al klaar. Zolang de 3de brug niet over het kanaal ligt kunnen ze toch niet verder naar Brugge
Enkel het stuk Y.Dudzele - Blankenbergsesteenweg ligt klaar. Tussen beide steenwegen is er nog niets.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 28 apr 2023, 20:50
door Tim
Is het intussen al bekend wanneer de wissel in Melsele vervangen gaat worden? Na bijna 3 jaar dienst op enkelspoor is dat stilaan een schande aan het worden daar...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 11 mei 2023, 23:40
door 260689
Blijkbaar wordt er dit weekend gewerkt in de buurt van Gent-Sint-Pieters. Hierdoor is de L-trein Eeklo - Ronse in een Eeklo Zottegem geworden. Het is op z'n minst een heel aparte verbinding geworden. Niet te min, alles is beter dat beperkt worden tussen Eeklo en Gent-Dampoort.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 mei 2023, 08:31
door Wout912
260689 schreef: 11 mei 2023, 23:40 Blijkbaar wordt er dit weekend gewerkt in de buurt van Gent-Sint-Pieters. Hierdoor is de L-trein Eeklo - Ronse in een Eeklo Zottegem geworden. Het is op z'n minst een heel aparte verbinding geworden. Niet te min, alles is beter dat beperkt worden tussen Eeklo en Gent-Dampoort.
Om diezelfde reden lijken de S53-treinen beperkt te zijn tot Antwerpen - Lokeren. De IC-treinen Antwerpen - Oostende nemen dit weekend nu zowel de bediening van Beervelde als van Gentbrugge over. Richting Antwerpen moeten ze dat tussen beide eindpunten in precies dezelfde tijd doen dan zonder die extra haltes. Richting Oostende krijgen ze drie minuten extra.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 31 mei 2023, 21:49
door desirootje
Er wordt zondag gewerkt aan de sporen rond Brussel, alle treinen vanuit Gent en de 2300 rijden om via Jette tot 10h, met uitzondering van de 2200 die gewoon niet rijdt tot 10h, ze stoppen allemaal in Denderleeuw en Schaarbeek, met uitzondering van de treinen naar de luchthaven, die slaan Schaarbeek over.
De S10's rijden tot 10h allemaal via de NZV en niet L28. De S3 is beperkt tot Denderleeuw
De treinen uit Antwerpen zijn beperkt tot Brussel-Zuid, De S5 rijdt enkel tussen Mechelen en Brussel-Luxemburg.
Er rijden amper treinen tussen Brussels Airport en de NZV. de S2 rijdt enkel Leuven-Brussel-Zuid
Vanuit Ottignies rijdt de S8 niet en neemt 2500 zijn haltes over, maar dat lijken andere werken te zijn in verband met het GEN.
Vanuit Charleroi is de IC beperkt tot Nijvel, de S1 rijdt pas vanaf 10h.
Treinen vanuit Tournai en Geraardsbergen rijden tot Edingen, treinen uit Mons zijn volledig afgeschaft, inclusief de L tot Aat? Binche heeft nu een IC tot La Louvière Centre.

Dus raad ik de treinspotters aan om dit weekend naar Denderleeuw of L50 te komen om al die treinen te zien, mensen die langs L50 wonen en van plan waren iets te doen, raad ik dan aan om uit te slapen want de slagbomen gaan meer dicht dan open zijn.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 31 mei 2023, 22:21
door Shrek
desirootje schreef: 31 mei 2023, 21:49 Er wordt zondag gewerkt aan de sporen rond Brussel, alle treinen vanuit Gent en de 2300 rijden om via Jette tot 10h, met uitzondering van de 2200 die gewoon niet rijdt tot 10h, ze stoppen allemaal in Denderleeuw en Schaarbeek, met uitzondering van de treinen naar de luchthaven, die slaan Schaarbeek over.
De S10's rijden tot 10h allemaal via de NZV en niet L28. De S3 is beperkt tot Denderleeuw
De treinen uit Antwerpen zijn beperkt tot Brussel-Zuid, De S5 rijdt enkel tussen Mechelen en Brussel-Luxemburg.
Er rijden amper treinen tussen Brussels Airport en de NZV. de S2 rijdt enkel Leuven-Brussel-Zuid
Vanuit Ottignies rijdt de S8 niet en neemt 2500 zijn haltes over, maar dat lijken andere werken te zijn in verband met het GEN.
Vanuit Charleroi is de IC beperkt tot Nijvel, de S1 rijdt pas vanaf 10h.
Treinen vanuit Tournai en Geraardsbergen rijden tot Edingen, treinen uit Mons zijn volledig afgeschaft, inclusief de L tot Aat? Binche heeft nu een IC tot La Louvière Centre.

Dus raad ik de treinspotters aan om dit weekend naar Denderleeuw of L50 te komen om al die treinen te zien, mensen die langs L50 wonen en van plan waren iets te doen, raad ik dan aan om uit te slapen want de slagbomen gaan meer dicht dan open zijn.
Jep, dat is de indienstname van ETCS in Brussel-Zuid. Dit zal ineens ook de grootste buitendienststelling zijn die we in het hele ETCS-programma gaan nodig hebben.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 18 jun 2023, 17:01
door 260689
De L15 zal vanaf morgen beschikbaar zijn voor elektrische tractie. Bij Infrabel in het EBP beeld al geupdate van diesel naar electrische lijn.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 18 jun 2023, 22:22
door pietje
Top, hopelijk zo snel mogelijk gedaan met de dieseltjes in de Kempen en Limburg en kan de tankinstallatie in Mol verwijderd worden :-)

Maar ja, dan komen er waarschijnlijk vooral M5 en AM80 in de plaats, ook niet echt een vooruitgang me dunkt :-(

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 18 jun 2023, 22:24
door Kevin
pietje schreef: 18 jun 2023, 22:22 Top, hopelijk zo snel mogelijk gedaan met de dieseltjes in de Kempen en Limburg en kan de tankinstallatie in Mol verwijderd worden :-)

Maar ja, dan komen er waarschijnlijk vooral M5 en AM80 in de plaats, ook niet echt een vooruitgang me dunkt :-(
inderdaad... En de buskes zijn nog zo slecht niet van comfort...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 18 jun 2023, 22:29
door groentje
Behalve bij een hittegolf. Elke voorbije zomer waren er wel een paar dagen dat ze volledig aan de kant moesten blijven, met verbussing tot gevolg. En de trillingen zijn toch niet voor iedereen zo fijn, noch de geluidsoverlast. M5 en break gaan er snel genoeg van tussen, de komende jaren. En in afwachting rijden ze tenminste, mét raampjes die open kunnen.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 18 jun 2023, 23:04
door pietje
@groentje Daar heb je idd gelijk in (al vermoed ik dat je ook de M5 bedoelt ipv M6)
Maar het is nogal frustrerend dat de vervanging van rollend materieel veel te traag gaat, waardoor het comfort voor de reizigers en personeel nogal ondermaats is.
Zeker nu er zoveel MW41 op overschot zijn, had het veel beter geweest om 2/3 van die reeks te verkopen en in ruil versneld nieuw materieel aan te kopen.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 18 jun 2023, 23:10
door jan_olieslagers
Ja. Alleen is het aankopen van nieuw materiaal niet zo simpel, er is krapte op alle mogelijke markten: grondstoffen, energie, personeel, noem maar op. Of waar komt anders de vertraging vandaan in de oplevering van de M7?

Materiaal wegdoen is simpel, vandaag. Iets in de plaats kopen is lastiger, en zeker als men zoekt wat iedereen zoekt.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 19 jun 2023, 00:18
door groentje
@pietje: inderdaad mistypt en aangepast.