Pagina 75 van 101

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 mar 2021, 02:05
door Shrek
groentje schreef: 16 mar 2021, 01:59 Treinen in Diest lijken me nochtans niet in de weg te rijden van de werken in Hasselt... En ja, ik zou verkozen hebben om die werken op een later moment gezien te hebben, een vervangbus naar Diest of een naar Aarschot is echt wel een verschil.
Het is op de volledige lijn tussen Aarschot en Hasselt dat er seininrichtingswerken plaatsvinden. Er wordt echt wel zoveel mogelijk gecombineerd.
Vind je dan echt dat het beter is om Diest-Hasselt en Hasselt-Aarschot gedurende 2 vakanties te onderbreken ipv slechts één zodat de vervangbus wat minder ver moet rijden?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 mar 2021, 02:15
door groentje
Eerlijk? Ja, ik zou dat hebben verkozen. Ik besef dat er geen perfecte oplossing is, maar de huidige organisatie is enorm ingrijpend.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 mar 2021, 07:56
door rvdborgt
Shrek schreef: 16 mar 2021, 02:05
groentje schreef: 16 mar 2021, 01:59 Treinen in Diest lijken me nochtans niet in de weg te rijden van de werken in Hasselt... En ja, ik zou verkozen hebben om die werken op een later moment gezien te hebben, een vervangbus naar Diest of een naar Aarschot is echt wel een verschil.
Het is op de volledige lijn tussen Aarschot en Hasselt dat er seininrichtingswerken plaatsvinden. Er wordt echt wel zoveel mogelijk gecombineerd.
Vind je dan echt dat het beter is om Diest-Hasselt en Hasselt-Aarschot gedurende 2 vakanties te onderbreken ipv slechts één zodat de vervangbus wat minder ver moet rijden?
Dat is zonder meer gegevens moeilijk te beoordelen. Daarvoor moet je bv. weten hoeveel extra reistijd je veroorzaakt. Niet per trein maar opgeteld voor alle reizigers. Op welke manier maakt Infrabel zulke keuzes?

Groetjes,
Rian

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 mar 2021, 09:03
door Shrek
rvdborgt schreef: 16 mar 2021, 07:56
Shrek schreef: 16 mar 2021, 02:05
groentje schreef: 16 mar 2021, 01:59 Treinen in Diest lijken me nochtans niet in de weg te rijden van de werken in Hasselt... En ja, ik zou verkozen hebben om die werken op een later moment gezien te hebben, een vervangbus naar Diest of een naar Aarschot is echt wel een verschil.
Het is op de volledige lijn tussen Aarschot en Hasselt dat er seininrichtingswerken plaatsvinden. Er wordt echt wel zoveel mogelijk gecombineerd.
Vind je dan echt dat het beter is om Diest-Hasselt en Hasselt-Aarschot gedurende 2 vakanties te onderbreken ipv slechts één zodat de vervangbus wat minder ver moet rijden?
Dat is zonder meer gegevens moeilijk te beoordelen. Daarvoor moet je bv. weten hoeveel extra reistijd je veroorzaakt. Niet per trein maar opgeteld voor alle reizigers. Op welke manier maakt Infrabel zulke keuzes?

Groetjes,
Rian
De belangrijkste parameter is zo weinig mogelijk dagen met aanepaste dienstregeling.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 mar 2021, 09:56
door Zwoopaman
Is er eigenlijk ergens een schematische voorstelling over hoe het nieuw rooster wordt in vergelijking met het huidige?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 mar 2021, 10:10
door Astro_Geo
Qua timing vallen deze infrastructuurwerken samen met dit: http://wegenenverkeer.be/werken/herstel ... 3-westerlo
De E313 ter hoogte van Westerlo zal drie maanden lang slechts één strook tellen richting Antwerpen, en twee versmalde stroken richting Hasselt.

Met andere woorden: drie weken lang worden alle levensaders van Limburg naar Antwerpen geknipt.

Ik begrijp dat de timing van Infrabel al langer vast lag, en dat AWV de herstelling aan de E313 uit pure hoogdringendheid een grote prio heeft moeten geven. Kan tijdens de rest van die drie maanden wel een kans zijn om zieltjes te winnen voor de trein (als die rechtstreekse Hasselt-Antwerpen nu al eens zou rijden :D )

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 mar 2021, 11:18
door byter
Je kan het rooster niet volledig herleggen en rechttrekken met in stukjes te werken. Dat zou een miserie van jaren worden met tal van beperkingen.

De L36 zal in die periode wel pittig worden met al die omgeleide goederen.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 20 mar 2021, 22:23
door TB_worden
Astro_Geo schreef: 16 mar 2021, 10:10 (als die rechtstreekse Hasselt-Antwerpen nu al eens zou rijden :D )
Gaat dat niet de doodsteek worden voor de IC08?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 20 mar 2021, 22:26
door Steven
TB_worden schreef: 20 mar 2021, 22:23
Astro_Geo schreef: 16 mar 2021, 10:10 (als die rechtstreekse Hasselt-Antwerpen nu al eens zou rijden :D )
Gaat dat niet de doodsteek worden voor de IC08?
Waarom? Dat zijn twee totaal verschillende verbindingen. Die IC 08 is een samenvoeging van Hasselt-Luchthaven en van Luchthaven-Antwerpen.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 29 mar 2021, 21:11
door trainlovertje
Iemand een idee waarom er meer dan een hele week lang geen enkele trein rijdt tussen Brussel en Nijvel? Welke grote werken staan er gepland? Ongetwijfeld heeft dat te maken met de GEN-werken aan Waalse zijde, maar wat exact?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 29 mar 2021, 21:23
door Shrek
trainlovertje schreef: 29 mar 2021, 21:11 Iemand een idee waarom er meer dan een hele week lang geen enkele trein rijdt tussen Brussel en Nijvel? Welke grote werken staan er gepland? Ongetwijfeld heeft dat te maken met de GEN-werken aan Waalse zijde, maar wat exact?
https://infrabel.be/nl/ukkle-stalle

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 29 mar 2021, 21:29
door trainlovertje
Shrek schreef: 29 mar 2021, 21:23
trainlovertje schreef: 29 mar 2021, 21:11 Iemand een idee waarom er meer dan een hele week lang geen enkele trein rijdt tussen Brussel en Nijvel? Welke grote werken staan er gepland? Ongetwijfeld heeft dat te maken met de GEN-werken aan Waalse zijde, maar wat exact?
https://infrabel.be/nl/ukkle-stalle
Maar dat verklaart nog niet meteen waarom er geen treinen kunnen rijden tussen Y.Linkebeek en Eigenbrakel (de S9 en IC Brussels airport - Charleroi worden omgeleid/rijden niet). Ook zou je dan verwachten dat er nog treinen zouden rijden tussen Nijvel en Eigenbrakel.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 04 apr 2021, 17:23
door Steven
ES 514 van Infrabel aan het werk te Opwijk (lijn 60). Even snel geweest om een foto van thuis uit te maken.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 13 apr 2021, 22:59
door Ducktape
trainlovertje schreef: 29 mar 2021, 21:29
Shrek schreef: 29 mar 2021, 21:23
trainlovertje schreef: 29 mar 2021, 21:11 Iemand een idee waarom er meer dan een hele week lang geen enkele trein rijdt tussen Brussel en Nijvel? Welke grote werken staan er gepland? Ongetwijfeld heeft dat te maken met de GEN-werken aan Waalse zijde, maar wat exact?
https://infrabel.be/nl/ukkle-stalle
Maar dat verklaart nog niet meteen waarom er geen treinen kunnen rijden tussen Y.Linkebeek en Eigenbrakel (de S9 en IC Brussels airport - Charleroi worden omgeleid/rijden niet). Ook zou je dan verwachten dat er nog treinen zouden rijden tussen Nijvel en Eigenbrakel.
Moest het je nog interesseren, ik ben daarstraks dat stuk gepasseerd, dingen die mij opvielen:

- Nieuwe wisselconfiguratie thv Y.Vorst-Oost (daar waar L28/3 dus bij L124 komt)
- Perronverlenging richting Brussel van Ukkel-Stalle
- Plaatsen nieuwe bovenleidingspalen thv de nieuwe halte Ukkel-Moensberg en Y.Linkebeek
- Nieuw stuk spoor aangelegd tussen Waterloo en Eigenbrakel
- Plaatsen stuk spoor tussen de nieuwe halte Braine-Alliance en Lillois
- Plaatsen nieuwe wissels tussen de huidige sporen en de nieuwe sporen thv Braine-Alliance
- Vernieuwen van 1 overweg in Lillois kant Nijvel
- Plaatsen van een nieuwe tijdelijke brug over de sporen tussen Lillois en Nijvel

En dat zijn enkel nog maar de dingen die ik zo op het eerste zicht zag.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 14 apr 2021, 07:55
door Steve
Ducktape schreef: 13 apr 2021, 22:59 Moest het je nog interesseren, ik ben daarstraks dat stuk gepasseerd, dingen die mij opvielen:

- Nieuwe wisselconfiguratie thv Y.Vorst-Oost (daar waar L28/3 dus bij L124 komt)
Wat is er concreet veranderd?