werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

jpvdveer schreef: 26 jan 2021, 20:48 Goed om te zien dat Infrabel in toenemende mate (?) gebruik maakt van lange buitendienststellingen.
Dat neemt inderdaad toe. Vooral het feit dat we niet meer kunnen werken met dienst op enkelspoor maakt dat TLO's (tijdelijke lijnonderbreking) de enige oplossing zijn om sommige werken rond te krijgen.
Lukas
Berichten: 1559
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Worden de treinen omgeleid via lijn 140 en 147?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
trainlovertje
Berichten: 1343
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door trainlovertje »

Lukas schreef: 26 jan 2021, 22:20 Hoi,

Worden de treinen omgeleid via lijn 140 en 147?

Lukas
Ja, en uiteraard ook via L130 om van Auvelais tot in Namen te geraken en vice versa. Althans daar lijkt het dus toch sterk op.
trainlovertje
Berichten: 1343
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door trainlovertje »

jpvdveer schreef: 26 jan 2021, 20:48 Goed om te zien dat Infrabel in toenemende mate (?) gebruik maakt van lange buitendienststellingen.
Wat is daar zo 'goed' aan? Voor Infrabel is het uiteraard een gemak (en tegenwoordig dus ook een noodzaak), maar ik kan me moeilijk inbeelden dat reizigers hier blij van worden. Gelukkig dat het enkel de krokusvakantie is, zou ik zeggen.
rvdborgt
Berichten: 3546
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door rvdborgt »

Klassiekje schreef: 26 jan 2021, 19:56 De perrons van/naar de lijn 140 in Ottignies (9 tot 11) zijn nog altijd even kort, dus tenzij ze de samenstellingen aanpassen zal dit hetzelfde blijven. :wink:

Het perron van spoor 9 is bijvoorbeeld maar 168m lang, het equivalent van 2 Desiro's (min of meer).
Probleem was de vorige keer dat de trein niet de volledige lengte van het perron langs spoor 9 kon gebruiken omdat de trein op een zodanige manier via de wissels reed waardoor de eerste ca. 50 m niet gebruikt kon worden...

Groetjes,
Rian
jpvdveer
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door jpvdveer »

trainlovertje schreef: 26 jan 2021, 22:49
jpvdveer schreef: 26 jan 2021, 20:48 Goed om te zien dat Infrabel in toenemende mate (?) gebruik maakt van lange buitendienststellingen.
Wat is daar zo 'goed' aan? Voor Infrabel is het uiteraard een gemak (en tegenwoordig dus ook een noodzaak), maar ik kan me moeilijk inbeelden dat reizigers hier blij van worden. Gelukkig dat het enkel de krokusvakantie is, zou ik zeggen.
Een efficiëntere inzet van de beschikbare investeringsmiddelen? Ik neem aan dat het goedkoper/sneller is om iets in één lange buitendienststelling gedaan te krijgen dan in een hele reeks nachten of weekenden. Ja, sommige reizigers hebben hier op korte termijn last van (al worden de werken natuurlijk bewust in de krokusvakantie gepland), maar zouden moeten profiteren als werken sneller/goedkoper kunnen worden uitgevoerd.
Stijn Mo
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2021, 09:56

langs de spoorlijn

Bericht door Stijn Mo »

De federale regering heeft gisteren beslist om 365 miljoen te investeren in infrabel-projecten.

Is er geweten om welke projecten te gaat?
Davy
Berichten: 476
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Davy »

Dit weekend wordt er tussen Lichtervelde en Denderleeuw met MW41'ers gereden wegens wekzaamheden te Kortrijk aan de stroomvoorziening.
FLV-FGSP
Berichten: 1588
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door FLV-FGSP »

Dit weekend is het stationsgebouw van Waterloo afgebroken.
Foto van Twitter: tussentijdse toestand
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

Stijn Mo schreef: 30 jan 2021, 09:59 De federale regering heeft gisteren beslist om 365 miljoen te investeren in infrabel-projecten.

Is er geweten om welke projecten te gaat?
Ik heb nog nergens een precieze aankondiging gezien, maar de GEN-werken en L50A Brugge-Gent waren door de vorige regering wel herstart en voor 2019, 2020 en 2021 gebudgetteerd, maar niet verder. Ik vermoed dus dat een groot deel van het geld zal gaan naar de verderzetting van deze werven.
ronny
Berichten: 432
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: langs de spoorlijn

Bericht door ronny »

Shrek schreef: 30 jan 2021, 17:33
Stijn Mo schreef: 30 jan 2021, 09:59 De federale regering heeft gisteren beslist om 365 miljoen te investeren in infrabel-projecten.

Is er geweten om welke projecten te gaat?
Ik heb nog nergens een precieze aankondiging gezien, maar de GEN-werken en L50A Brugge-Gent waren door de vorige regering wel herstart en voor 2019, 2020 en 2021 gebudgetteerd, maar niet verder. Ik vermoed dus dat een groot deel van het geld zal gaan naar de verderzetting van deze werven.
Ik denk dat dit de voorstellen zijn aan de EU voor subsidies in het kader van de green deal (lening) die buiten de 60/40 verhouding VL/W gaan vallen. De EU moet die eerst nog goed keuren.
giuseppe
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door giuseppe »

Afgelopen weekend is de laatste onderdoorgang (Hansbeke) op de L50A tussen Gent en Brugge ingeschoven. In de loop van '22 zullen alle bouwkundige werken af zijn. Vanaf dan is het het aan de Spoor, Bovenleiding en Seininrichting aannemers.
CursorX
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door CursorX »

giuseppe schreef: 10 feb 2021, 22:16 Afgelopen weekend is de laatste onderdoorgang (Hansbeke) op de L50A tussen Gent en Brugge ingeschoven. In de loop van '22 zullen alle bouwkundige werken af zijn. Vanaf dan is het het aan de Spoor, Bovenleiding en Seininrichting aannemers.
Ondertussen is er ter hoogte van Oostkamp al een heel stuk spoor gelegd aan beide kanten. Ik weet niet waar men de zak geld gevonden heeft, maar 't moet een hele grote geweest zijn.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

CursorX schreef: 11 feb 2021, 00:08 Ondertussen is er ter hoogte van Oostkamp al een heel stuk spoor gelegd aan beide kanten. Ik weet niet waar men de zak geld gevonden heeft, maar 't moet een hele grote geweest zijn.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/02/03 ... 1-2882103/
wva
Berichten: 250
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door wva »

Van 13/02 tem 23/02 gaat men werken uitvoeren aan de Kennedyspoortunnel. Hierdoor stopt de IC naar poperingen uitzonderlijk in het station van Boom, Puurs en Bornem.

Dat Boom nog een (tijdelijke) IC verbinding krijgt.... wat een luxe :D
Plaats reactie