werken: langs de spoorlijn
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
- Locatie: Kalmthout
Re: werken: langs de spoorlijn
weet er iemand meer over de werken in Herentals komende van A'pen juist voor de brug over het Albertkanaal ? Ik zag dat ze er een wissel bijgelegd hebben en ook precies een aftakking naar het goederenspoor dat er daar langs het kanaal ligt
Re: werken: langs de spoorlijn
Dat zal de nieuwe aftakking zijn naar het industriespoor langs het kanaal...
Vermijdt 2x kopmaken, in Herentals en op de oude lijn naar Aarschot
Vermijdt 2x kopmaken, in Herentals en op de oude lijn naar Aarschot
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: werken: langs de spoorlijn
Inderdaad, rechtsstreekse insteek vanuit Antwerpen naar Laakdal.
Dat werk werd al enkele jaren geleden gepland.
Dat werk werd al enkele jaren geleden gepland.
Re: werken: langs de spoorlijn
Ik ben er vandaag voorbij getreind:Nicholas schreef:Is er iemand op de hoogte hoe ver het staat met de werken in Bouwel en wanneer deze werken in Kessel van start gaan?
Alvast bedankt
Het perron in Bouwel richting Antwerpen is af. De rest moet nog geplaatst worden. Het perron richting Herentals ligt er nog steeds laag en grinderig bij...
In Kessel 2 lage perrons. Wanneer daar de werken beginnen, weet ik niet...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: werken: langs de spoorlijn
Bedankt voor uw antwoord.LML schreef:Ik ben er vandaag voorbij getreind:Nicholas schreef:Is er iemand op de hoogte hoe ver het staat met de werken in Bouwel en wanneer deze werken in Kessel van start gaan?
Alvast bedankt
Het perron in Bouwel richting Antwerpen is af. De rest moet nog geplaatst worden. Het perron richting Herentals ligt er nog steeds laag en grinderig bij...
In Kessel 2 lage perrons. Wanneer daar de werken beginnen, weet ik niet...
Ik begrijp echter niet waarom deze werken zolang in beslag nemen. Normaal gezien was de verhoging van het perron in Kessel gepland in 2009 (en eigenlijk al in 2007). Het tempo ligt niet meteen hoog want ik denk dat ze ondertussen al bijna een jaar aan het werken zijn in Bouwel. Vooral de AM80 is erg hoog om in te stappen, sprinters zijn toegankelijker.
Re: werken: langs de spoorlijn
Troost u, in Mol zijn ze al 9 jaar aan het werken aan de stationsomgeving, station en infrastructuur en het is nog niet klaar...Nicholas schreef:Bedankt voor uw antwoord.
Ik begrijp echter niet waarom deze werken zolang in beslag nemen. Normaal gezien was de verhoging van het perron in Kessel gepland in 2009 (en eigenlijk al in 2007). Het tempo ligt niet meteen hoog want ik denk dat ze ondertussen al bijna een jaar aan het werken zijn in Bouwel. Vooral de AM80 is erg hoog om in te stappen, sprinters zijn toegankelijker.
En binnenkort beginnen ze terug her en der gaten te boren en cement te storten t.h.v. de perrons om de bovenleidingsmasten te plaatsen. Typisch Belgisch, hé: werken uitvoeren, alles dichtgooien en dan weer alles openleggen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: werken: langs de spoorlijn
De vraag die ik me telkens stel wanneer ik in Mol kom is wanneer er een deftig dak gelegd wordt over de trappen die toegang geven tot de onderdoorgangen.
Re: werken: langs de spoorlijn
Heb dat ook al een paar keer gedacht.Bibke schreef:De vraag die ik me telkens stel wanneer ik in Mol kom is wanneer er een deftig dak gelegd wordt over de trappen die toegang geven tot de onderdoorgangen.
Ik vrees dat dat gaat zijn nadat het "tijdelijke" naar beneden gedonderd is
Re: werken: langs de spoorlijn
De 27e april ben ik daar voorbij gekomen (dus vóór jullie posts), en men is daar duidelijk mee bezig. Op perron 2/3 staat toch al een hele constructie...pietje schreef:Heb dat ook al een paar keer gedacht.Bibke schreef:De vraag die ik me telkens stel wanneer ik in Mol kom is wanneer er een deftig dak gelegd wordt over de trappen die toegang geven tot de onderdoorgangen.
Ik vrees dat dat gaat zijn nadat het "tijdelijke" naar beneden gedonderd is
spoorwegrealist
Re: werken: langs de spoorlijn
Ah ha, thanks voor het antwoord.
Maar die houten constructie zal toch nog steeds door iets anders vervangen moeten worden vanwege de veiligheid.
Maar die houten constructie zal toch nog steeds door iets anders vervangen moeten worden vanwege de veiligheid.
Re: werken: langs de spoorlijn
Blijkbaar wordt (werd?) er in Herentals ook aan het spoor gewerkt tussen het station en de vertakking naar Turnhout (Y Kruisberg als ik mij niet vergis).
De wielkranssmeerder die er in de bocht lag is blijkbaar niet meer in gebruik maar ik vermoed dat dit niet het enige is dat er werd aangepast.
De wielkranssmeerder die er in de bocht lag is blijkbaar niet meer in gebruik maar ik vermoed dat dit niet het enige is dat er werd aangepast.
Re: werken: langs de spoorlijn
Te Lier zijn er werkzaamheden gestart voor de vervanging van de brug over de Grote Nete (lijn 16). Er wordt ook een fietsersbrug naast gelegd, deze wordt betaald door de provincie.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: werken: langs de spoorlijn
Tof dat de provincie ook nog iets doet.
Wordt het trouwens weer zo'n typische Infrabel-boogbrug? Hoe ziet die brug er nu uit?
Wordt het trouwens weer zo'n typische Infrabel-boogbrug? Hoe ziet die brug er nu uit?
Re: werken: langs de spoorlijn
Van mijn part moeten de provincies niets meer doen, een fietsbrugje leggen kan het vlaams gewest evengoed zelf doen, daar heb je geen provincie voor nodig.Hogersluys schreef:Tof dat de provincie ook nog iets doet.
Wordt het trouwens weer zo'n typische Infrabel-boogbrug? Hoe ziet die brug er nu uit?
De huidige spoorbrug daar is een erg banaal exemplaar: (foto van de olense wielertoeristen)
Dat kan er dus alleen maar beter op worden
Re: werken: langs de spoorlijn
Ik denk niet dat de brug over het Netekanaal vervangen wordt.
Ze krijgt een nieuw laagje verf.
Je kon ook al jaren met de fiets naast 'de ijzeren brug' rijden maar dat was niet echt een fietspad. Het leken mij eerder betonblokken waarop je kon rijden.
Ze krijgt een nieuw laagje verf.
Je kon ook al jaren met de fiets naast 'de ijzeren brug' rijden maar dat was niet echt een fietspad. Het leken mij eerder betonblokken waarop je kon rijden.