werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

plaats hier uw berichten ivm aanpassingen aan lijnen, nieuwe signalisatie of andere aanpassingen.
Pendelaar

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Pendelaar »

Er is momenteel een vernieuwing van de palen vd bovenleiding op lijn 26 lopende.
Her en der liggen er nieuwe palen op de grond, net naast de oude. Nochtans zien de oude er nog goed uit.
Al enkele weken zijn ze hiermee bezig
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

Het heeft niet altijd met de palen te maken waarom ze die vervangen. Soms heeft het te gewoon te maken met andere werkzaamheden.
Als er een herschikking moet gebeuren in een aansluiting doet men dit ook.
Pendelaar

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Pendelaar »

Steven schreef:Het heeft niet altijd met de palen te maken waarom ze die vervangen. Soms heeft het te gewoon te maken met andere werkzaamheden.
Als er een herschikking moet gebeuren in een aansluiting doet men dit ook.

Dat zou kunnen kloppen aangezien de nieuwe palen tussen de oude staan en de afstand tussen twee nieuwe palen kleiner is.
Er zijn ook meer katrollen met gewichten dan ervoor.
Gaan ze misschien de lijn verzwaren ?
dentheo
Berichten: 8163
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door dentheo »

Pendelaar schreef:
Dat zou kunnen kloppen aangezien de nieuwe palen tussen de oude staan en de afstand tussen twee nieuwe palen kleiner is.
Er zijn ook meer katrollen met gewichten dan ervoor.
Gaan ze misschien de lijn verzwaren ?

Lijkt mij een bijkomende afspaninstallatie....kan echter ook te maken hebben met het plaatsen van bv. overloopwissels waardoor een bestaande "afspaninstallatie "ongelukkig komt te liggen .
Theo
Groeten vanop de Heide
Wimpie

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Wimpie »

Sinds ik nu werk voor een onderaanneming die werken uitvoert in opdracht van de NMBS en dit tot betrekking heeft met seininstallaties en overwegen en ik daar elektricien ben zal ik hier eens uitvoerig de werven waar wiij werken posten.

Nu zijn we bezig aan Fase 2 van de vernieuwing van lijn 60 tussen dendermonde en asse. Morgen is het de beurt aan overweg 17 (ask me nie vergis) om vernieuwd te worden. Kabels zijn al getrokken morgen uitdienststelling van de oude overweg en nieuwe bekabeling aanbrengen aan slagbomen, de 2 overwegpalen uittrekken met de kraan, 2 nieuwe zetten en alles nieuw kableren voor de nieuwe keet in werking te zetten. Dan nog uitvoerig testen en de overweg is ready to go. :) ook zijn we begonnen met het plaatse van de ETCS bakens van siemens langsheen de lij,
rail s

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door rail s »

Wimpie schreef:Sinds ik nu werk voor een onderaanneming die werken uitvoert in opdracht van de NMBS en dit tot betrekking heeft met seininstallaties en overwegen en ik daar elektricien ben zal ik hier eens uitvoerig de werven waar wiij werken posten.

Nu zijn we bezig aan Fase 2 van de vernieuwing van lijn 60 tussen dendermonde en asse. Morgen is het de beurt aan overweg 17 (ask me nie vergis) om vernieuwd te worden. Kabels zijn al getrokken morgen uitdienststelling van de oude overweg en nieuwe bekabeling aanbrengen aan slagbomen, de 2 overwegpalen uittrekken met de kraan, 2 nieuwe zetten en alles nieuw kableren voor de nieuwe keet in werking te zetten. Dan nog uitvoerig testen en de overweg is ready to go. :) ook zijn we begonnen met het plaatse van de ETCS bakens van siemens langsheen de lij,
Dan gok ik op Strukton?
OMC

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door OMC »

Op zondag 5 december zullen op het baanvak Y Noord-Berchem - Y Krijgsbaan op lijn 27A de reeds geplaatste seinen ook eindelijk aangesloten worden en waarschijnlijk zal de nieuwe configuratie dan ook meteen in dienst genomen worden. Het aantal secties zal op dat baanvak opgetrokken worden van 3 naar 5 waardoor de capaciteit naar omhoog gaat.
Wimpie

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Wimpie »

rail s nee we werken wel samen met strukton :) wij zijn van yvan paque :)

vandaag trouwens overweg 27 van lijn 60 vernieuwd. Morgen seinen gaan aansluiten dat tuc rail ze kan testen
Wimpie

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Wimpie »

Vande week volledige week de nacht voor het plaatsen van de crocodillen en etcs bakens... Brrr koude nachten tegemoet
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door eagleheart »

Wimpie schreef:Vande week volledige week de nacht voor het plaatsen van de crocodillen en etcs bakens... Brrr koude nachten tegemoet
courage!
Wimpie

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Wimpie »

vorige nacht viel nog mee deze nacht wordt het -8 e da zal afzien worden :d
Darko

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Darko »

Wimpie schreef:vorige nacht viel nog mee deze nacht wordt het -8 e da zal afzien worden :d
gij liever als ekik :p
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door eagleheart »

en dat allemaal om de veiligheid van de reiziger te garanderen, dat verdient een warme chocolademelk en een stuk speculoos voor de open haard.
hihi
Wimpie

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Wimpie »

Ja zeg da wel, bij -10°C de bakens opmeten meteen lintmeter brrrrrrrrr das echt veel te koud :D
Plaats reactie