werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Portbou »

Langs waar rijdt de Thalys tussen Brussel en Antwerpen dit weekend ? Lijn 25 en 25N lijken dicht.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

Ik zie nergens dat lijn 25N gesloten is maar de werken zouden in/rond Mechelen zijn. Hierdoor is er waarschijnlijk maar 1 spoor vrij tussen Mechelen en Nekkerspoel waardoor de capaciteit heel laag is.
Dus het aantal beschikbare rijpaden is er heel laag. Thalys is 1 van de treinen die door Mechelen gaat, alsook de IC Antwerpen Brussel.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Portbou »

Als 25N open is : Waarom rijdt er dan dit weekend niets van Mechelen naar de Luchthaven ? Waarom reed mijn IC vanmorgen dan over 27 ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

Ja vergt wat opzoekwerk. De IC treinen gaan inderdaad blijkbaar over lijn 27.
Na grondiger onderzoek van een willekeurige Thalys gaan ook die over lijn 27 tot Kontich alwaar ze wisselen naar lijn 25 en zo verder te gaan naar Antwerpen.
De Benelux gaat via Aarschot en Lier naar Antwerpen.
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Het was een druk weekend voor lijn 36 tussen Brussel en Leuven want ook de IC Brussel-Namen-Arlon werd langs deze spoorlijn omgeleid.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door wva »

Vraagje, heb ik het goed begrepen dat er dit jaar tijdens de herfstvakantie wederom geen trein rijden tussen Brugge en Oostende?
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door b-loc »

wva schreef: 19 sep 2022, 09:38 Vraagje, heb ik het goed begrepen dat er dit jaar tijdens de herfstvakantie wederom geen trein rijden tussen Brugge en Oostende?
Ja inderdaad geen treinen tussen Brugge en Oostende.
Men gaat ziften, herelektrificatie van de lijn, seininrichtingswerken, heraanleg dienstpaden en sleuven,..
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door groentje »

Meer treinen voor Blankenberge, neem ik aan?
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door ovspotter_be »

groentje schreef: 19 sep 2022, 12:49 Meer treinen voor Blankenberge, neem ik aan?
Kijkend naar de reisplanner zal reeks 18xx (normaal Antwerpen - Oostende) inderdaad naar Blankenberge rijden, verder rijdt er ieder uur ook een extra trein tussen Blankenberge en Brugge.
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik vraag mij af wanneer er eindelijk eens grote werken gaan uitgevoerd worden op lijn 35 tussen Leuven en Aarschot. Ik heb de indruk dat Infrabel alleen maar oog heeft voor lijn 50 A tussen Brussel en Oostende. Er is op die lijn al voor dan 20 miljoen Euro geinvesteerd en op lijn 35 bijna niets buiten het vervangen van hier en daar een rail...Ik blijf dit RONDUIT SCHANDALIG vinden!!!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

Lukas schreef: 19 sep 2022, 21:52 Hoi,

Ik vraag mij af wanneer er eindelijk eens grote werken gaan uitgevoerd worden op lijn 35 tussen Leuven en Aarschot. Ik heb de indruk dat Infrabel alleen maar oog heeft voor lijn 50 A tussen Brussel en Oostende. Er is op die lijn al voor dan 20 miljoen Euro geinvesteerd en op lijn 35 bijna niets buiten het vervangen van hier en daar een rail...Ik blijf dit RONDUIT SCHANDALIG vinden!!!

Lukas
De seininrichting wordt daar volop vernieuwd op dit eigenste moment, een investering van miljoenen € in L35.

De voorbije jaren kwam er al een nieuwe fietstunnel aan het Montfortcollege in Rotselaar en heel binnenkort krijgt Wezemaal een nieuwe tunnel. Er zijn genoeg spoorlijnen die het met veel minder investeringen moeten doen...
stijn
Berichten: 303
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door stijn »

Shrek schreef: 19 sep 2022, 21:53 De seininrichting wordt daar volop vernieuwd op dit eigenste moment, een investering van miljoenen € in L35.

De voorbije jaren kwam er al een nieuwe fietstunnel aan het Montfortcollege in Rotselaar en heel binnenkort krijgt Wezemaal een nieuwe tunnel. Er zijn genoeg spoorlijnen die het met veel minder investeringen moeten doen...
Klopt zeker!

Maar het is dan ook wel een lijn die heel wat verkeer verwerkt... zowel goederen als passagiers... Iedere overweg die weg is helpt.

BTW Nog nieuws over de bouw van het LCI (Logistiek Centrum Infrastructuur) van Aarschot?
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Hagelander »

stijn schreef: 20 sep 2022, 08:05BTW Nog nieuws over de bouw van het LCI (Logistiek Centrum Infrastructuur) van Aarschot?
Het lijkt erop dat de sporen zo ongeveer wel gelegd zijn. Maar geen idee of er ook nog gebouwen moeten komen of wegen en dergelijke. Afwachten?
ronny
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door ronny »

Hagelander schreef: 20 sep 2022, 08:35
stijn schreef: 20 sep 2022, 08:05BTW Nog nieuws over de bouw van het LCI (Logistiek Centrum Infrastructuur) van Aarschot?
Het lijkt erop dat de sporen zo ongeveer wel gelegd zijn. Maar geen idee of er ook nog gebouwen moeten komen of wegen en dergelijke. Afwachten?
Er moet nog altijd een stukje fietspad komen tussen de grote parking en het Elzenhof. Voorlopig heb je daar een omweg naar de brug boven met een mengeling van grond en opstekend bouwafval waar je over moet rijden. Het terrein waar het fietspad moet komen wordt momenteel gebruikt voor het LCI.
stijn
Berichten: 303
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door stijn »

Hagelander schreef: 20 sep 2022, 08:35 Het lijkt erop dat de sporen zo ongeveer wel gelegd zijn. Maar geen idee of er ook nog gebouwen moeten komen of wegen en dergelijke. Afwachten?
Een aantal jaar geleden was dat de bedoeling...
Plaats reactie