nibura schreef: ↑23 mar 2022, 10:11
Laten we hopen dat deze oplossingen in de praktijk ook voldoende zijn om ervoor te zorgen dat de mensen nog enigzins vlot op hun bestemming geraken.
De planner denkt dat 5 minuten genoeg is om van het gewone station naar het tijdelijke perron te komen dus dat gaat geheid voor problemen zorgen. Daar is iemand vergeten om voor dat tijdelijke perron aangepaste overstaptijden in de dienstregeling op te nemen.
Ik hoop stiekem dat ze ooit gebruikt zal worden voor omleidingen van reizigersverkeer tussen Tongeren en Hasselt, zodat ook ik er eens overheen kan rijden...
Davy schreef: ↑29 mar 2022, 19:29
Zal de bundel van Hasselt nog bereikbaar zijn vanaf spoor 1 van waaruit de treinen naar Tongeren/Luik vertrekken?
Tijdens de werken worden de sporen 1, 2 en 3 ingekort dmv een rode vlag in het spoor en zal enkel kant Tongeren/Alken bereikbaar zijn. De lengte van die 3 sporen wordt tijdelijk teruggebracht op zo'n 260m nuttige lengte.
Davy schreef: ↑30 mar 2022, 12:53
Maar dan is van daaruit de bundel toch niet meer bereikbaar? Of gaat men het materieel daar ook stallen of ergens anders parkeren?
Een beetje schuiven hè, je rijdt voorbij het station door de omloopsporen en keert dan eens voorbij het volgend sein weer een stukje terug naar het station, zo moeilijk is dat allemaal niet, neemt alleen wat meer tijd in beslag.
trainlovertje schreef: ↑28 mar 2022, 14:31
Ik hoop stiekem dat ze ooit gebruikt zal worden voor omleidingen van reizigersverkeer tussen Tongeren en Hasselt, zodat ook ik er eens overheen kan rijden...
Afgelopen weekend heeft een M6 dubbeldekker al test gereden op lijn 21C tussen Genk Goederen en Bilzen ...
Een trein is gestrand in het bovenleidingsloze stuk op de grens en er waren problemen met het hulpelement. Bovendien moest de trein op lorry’s gezet worden
Vandaag eens gewandeld langs de GEN-werf in Ukkel/Linkebeek. Vanaf maandag zullen de treinen tussen Linkebeek en Ukkel-Kalevoet rijden over twee nieuwe sporen, dewelke passeren aan de reeds deels gebouwde perrons van het toekomstige overstapstation Moensberg. De oude sporen werden al grotendeels verwijderd. Op termijn wordt dat stuk tot net voorbij Moensberg viersporig, wanneer ook het Vlaamse deel van L124 op vier sporen uitgebouwd zal zijn.
Toch ben ik benieuwd naar het eindresultaat:
Er liggen nu dus perrons aan de twee oostelijke sporen, maar komen er ook perrons aan de westelijke sporen? De aftakking naar L26 thv Linkebeek zal hoogstwaarschijnlijk aansluiten op de buitenste sporen, dus ik vermoed dat dat de sporen voor het voorstadsnet zullen worden. Dan heb je dus ook een perron nodig aan het meest westelijke spoor alleszins.
trainlovertje schreef: ↑09 apr 2022, 19:19
Vandaag eens gewandeld langs de GEN-werf in Ukkel/Linkebeek. Vanaf maandag zullen de treinen tussen Linkebeek en Ukkel-Kalevoet rijden over twee nieuwe sporen, dewelke passeren aan de reeds deels gebouwde perrons van het toekomstige overstapstation Moensberg. De oude sporen werden al grotendeels verwijderd. Op termijn wordt dat stuk tot net voorbij Moensberg viersporig, wanneer ook het Vlaamse deel van L124 op vier sporen uitgebouwd zal zijn.
Toch ben ik benieuwd naar het eindresultaat:
Er liggen nu dus perrons aan de twee oostelijke sporen, maar komen er ook perrons aan de westelijke sporen? De aftakking naar L26 thv Linkebeek zal hoogstwaarschijnlijk aansluiten op de buitenste sporen, dus ik vermoed dat dat de sporen voor het voorstadsnet zullen worden. Dan heb je dus ook een perron nodig aan het meest westelijke spoor alleszins.
Er komen 4 perrons op L124 in Monesberg. Ergens tussen Moensberg en Kalevoet komen de 4 sporen dan samen tot 2 sporen.
En wanneer zullen die laatste twee nieuwe sporen met perrons gebouwd worden? Want die lijken me volledig nutteloos zolang er in Linkebeek en Rode niets gebouwd wordt... Dan kunnen ze beter wachten tot de vergunning in Vlaanderen rond is. Trouwens, hoe zit het met die procedure?
trainlovertje schreef: ↑09 apr 2022, 22:21
En wanneer zullen die laatste twee nieuwe sporen met perrons gebouwd worden? Want die lijken me volledig nutteloos zolang er in Linkebeek en Rode niets gebouwd wordt... Dan kunnen ze beter wachten tot de vergunning in Vlaanderen rond is. Trouwens, hoe zit het met die procedure?
Gezien de onstabiele financiering vanuit de regering durft niemand er een datum op plakken. Als er geld is wordt er verder gebouwd, anders ligt het stil. Dat hebben we op L161 ook gezien...