Re: werken: in stations
Geplaatst: 29 apr 2021, 15:06
Die laatste zin is belangrijk en waarschijnlijk de doorslaggevende factor.jan_olieslagers schreef: ↑29 apr 2021, 18:38 Als er een perronspoor wordt afgebouwd, dan lijkt het me weinig waarschijnlijk dat er "in volle baan" gaat bijgebouwd worden.
Ofwel is alles naar wens , dan doet men niets.
Of anders ziet men een tekort, dan bouwt men bij.
Of men ziet een teveel, dan bouwt men af.
Beide laatste opties onder voorbehoud van budget.
Je bedoelt uitgevoerd, geloof ik? Of bedoel je totaal afbreken? Trouwens, mag het station van Kortrijk afgebroken worden of is dat een beschermd gebouw? Het station van Torhout ken ik niet goed genoeg.Locomotief 5175 schreef: ↑03 mei 2021, 11:09 Volgens de trein-tram forum, gaat de vervanging van de oude stationgebouw in Kortrijk afgevoerd samen met Torhout ? is dat waar ?
Benieuwd wanneer die roltrap terug werkt. In Brussel-Zuid is de roltrap in de centrale corridor naar spoor 9 al een jaar defect (altans nog een maand geleden).trainlovertje schreef: ↑03 mei 2021, 12:55Je bedoelt uitgevoerd, geloof ik? Of bedoel je totaal afbreken? Trouwens, mag het station van Kortrijk afgebroken worden of is dat een beschermd gebouw? Het station van Torhout ken ik niet goed genoeg.Locomotief 5175 schreef: ↑03 mei 2021, 11:09 Volgens de trein-tram forum, gaat de vervanging van de oude stationgebouw in Kortrijk afgevoerd samen met Torhout ? is dat waar ?
Kleine anekdote: de splinternieuwe roltrap in het station van Hasselt aan perron 6/7 leek gisteravond al defect; er hing een blad omhoog 'Roltrap buiten dienst'. Tot dusver was die dus enkel goed voor de schijn tijdens het persmoment van vorige week...
Het huidige station van Ottignies is amper twintig jaar oud, en een tweetal jaar geleden werd nog een nieuwe pasarelle over de sporen gebouwd.trainlovertje schreef: ↑19 mei 2021, 23:48 https://www.rtbf.be/info/regions/braban ... d=10764110
Eindelijk. Er komt schot in de zaak wat de vernieuwing van het station Ottignies betreft. Streefeinddatum: 2029.
In Ottignies moet er wel heel wat meer gebeuren: door de gigantisch GEN-werf verschuiven alle perrons van plaats. Die moeten dus sowieso helemaal nieuw gebouwd worden. De tijdelijke passerelle moet trouwens ook vervangen worden door een passerelle op een andere plaats. Het gaat in Ottignies dus om een heel nieuw station omdat het moet, niet omdat het kan.TimJ36 schreef: ↑20 mei 2021, 23:31Het huidige station van Ottignies is amper twintig jaar oud, en een tweetal jaar geleden werd nog een nieuwe pasarelle over de sporen gebouwd.trainlovertje schreef: ↑19 mei 2021, 23:48 https://www.rtbf.be/info/regions/braban ... d=10764110
Eindelijk. Er komt schot in de zaak wat de vernieuwing van het station Ottignies betreft. Streefeinddatum: 2029.
Er zijn heel wat stations waarvan ik denk dat ze toch wel eerder aan de beurt zouden mogen komen. (zoals hierboven aangehaald Kortrijk en Torhout). Voor die stations is er zogezegd geen geld.
Kortrijk zou de NMBS en Infrabel 77,25 miljoen euro kosten, exclusief de bijdragen van de stad, De Lijn en AWV. Station Ottignies kost 83 miljoen, waarom kan dit dan wel in Ottignies en niet in Kortrijk?!
De kost van dit stationsproject zou zeker nog omlaag kunnen met gewone luifels, en een gebouw naast de sporen. Als het stationsproject van Kortrijk "megalomaan" werd bestempeld is het vreemd om iets gelijkaardig in Ottignies uit te voeren.Shrek schreef: ↑21 mei 2021, 00:00 In Ottignies moet er wel heel wat meer gebeuren: door de gigantisch GEN-werf verschuiven alle perrons van plaats. Die moeten dus sowieso helemaal nieuw gebouwd worden. De tijdelijke passerelle moet trouwens ook vervangen worden door een passerelle op een andere plaats. Het gaat in Ottignies dus om een heel nieuw station omdat het moet, niet omdat het kan.
De geldpotten zijn regionaal opgesplitst dus moet je een ander station in Wallonië vermelden dat vernieuwd zou moeten worden. Ik ben benieuwd of binnen een paar jaar deze werf wordt stilgelegd wegens geen geld zoals Gent. De grondstoffenprijzen zijn immers aan het stijgen.
De werf in Ottignies is al talloze keren uitgesteld om budgettaire redenen, de kans dat dat weer gebeurd blijft zeker bestaan.ronny schreef: ↑21 mei 2021, 09:24De geldpotten zijn regionaal opgesplitst dus moet je een ander station in Wallonië vermelden dat vernieuwd zou moeten worden. Ik ben benieuwd of binnen een paar jaar deze werf wordt stilgelegd wegens geen geld zoals Gent. De grondstoffenprijzen zijn immers aan het stijgen.