Pagina 40 van 69

Re: werken: in stations

Geplaatst: 14 dec 2020, 19:59
door jan_olieslagers
Oepsie ! :oops:

Re: werken: in stations

Geplaatst: 14 dec 2020, 20:58
door Knipex
trein92 schreef: 14 dec 2020, 19:35 Vanaf vandaag beginnen de eerste werken aan het station van Diest.
Afronding werken 2023 ! Ze laten de reizigers 2-3 jaar in een bouwpunt
Ze zouden beter de werken in andere stations eens finaliseren, alvoor weer een nieuwe werf te starten. Sint-truiden, Hasselt, Tienen, Aarschot, ...

Re: werken: in stations

Geplaatst: 14 dec 2020, 22:41
door groentje
Knipex schreef: 14 dec 2020, 20:58
trein92 schreef: 14 dec 2020, 19:35 Vanaf vandaag beginnen de eerste werken aan het station van Diest.
Afronding werken 2023 ! Ze laten de reizigers 2-3 jaar in een bouwpunt
Ze zouden beter de werken in andere stations eens finaliseren, alvoor weer een nieuwe werf te starten. Sint-truiden, Hasselt, Tienen, Aarschot, ...
De voornaamste reden dat zulke werken zolang duren, is dat het verkeer steeds moet doorkunnen, dat maakt zo'n werf een heel gepuzzel. Ik weet niet of het veel sneller af zou zijn als ze maar aan één werf tegelijkertijd zouden werken.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 15 dec 2020, 00:09
door trainlovertje
groentje schreef: 14 dec 2020, 22:41
Knipex schreef: 14 dec 2020, 20:58
trein92 schreef: 14 dec 2020, 19:35 Vanaf vandaag beginnen de eerste werken aan het station van Diest.
Afronding werken 2023 ! Ze laten de reizigers 2-3 jaar in een bouwpunt
Ze zouden beter de werken in andere stations eens finaliseren, alvoor weer een nieuwe werf te starten. Sint-truiden, Hasselt, Tienen, Aarschot, ...
De voornaamste reden dat zulke werken zolang duren, is dat het verkeer steeds moet doorkunnen, dat maakt zo'n werf een heel gepuzzel. Ik weet niet of het veel sneller af zou zijn als ze maar aan één werf tegelijkertijd zouden werken.
Maar er zijn zo van die werven (lees: station Tienen) die dan ook jaren stilliggen, omdat de plannen voor de volgende bouwfase maar niet goedgekeurd worden...

Re: werken: in stations

Geplaatst: 15 dec 2020, 01:09
door groentje
trainlovertje schreef: 15 dec 2020, 00:09 ...
Maar er zijn zo van die werven (lees: station Tienen) die dan ook jaren stilliggen, omdat de plannen voor de volgende bouwfase maar niet goedgekeurd worden...
Klopt, die zijn er ook. En Tienen is inderdaad een schande.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 15 dec 2020, 10:51
door rvdborgt
groentje schreef: 15 dec 2020, 01:09
trainlovertje schreef: 15 dec 2020, 00:09 ...
Maar er zijn zo van die werven (lees: station Tienen) die dan ook jaren stilliggen, omdat de plannen voor de volgende bouwfase maar niet goedgekeurd worden...
Klopt, die zijn er ook. En Tienen is inderdaad een schande.
Station Leuven is na ruim 22 jaar trouwens ook nog steeds niet klaar. Zo staat er nog steeds een "tijdelijke" container op spoor C.

Groetjes,
Rian

Re: werken: in stations

Geplaatst: 15 dec 2020, 21:53
door Lukas
Hoi,

Er zijn nieuwe WC`s aan de kant van spoor D maar ik weet echt niet wanneer die open gaan. Ik vind het ook niet kunnen dat bepaalde delen van het station niet afgewerkt zijn. Zo ontbreekt er nog altijd verlichting in de overkapping op spoor 8 en 9. Er zijn aan de kant van Tienen ook nieuwe treinaankondigers geplaatst die nog nooit gewerkt hebben...

Ook ik vind de toestand van het station van Tienen ronduit SCHANDALIG maar het station in Diest is ook aan een grondige renovatie toe want de perrons zijn daar veel te laag en ook het tunneltje onder de sporen ligt er ronduit verwaarloosd bij...

Lukas

Re: werken: in stations

Geplaatst: 15 dec 2020, 23:11
door groentje
Je zou de verhoging relatief eenvoudig met prefabdelen kunnen doen, en dat tunneltje vaker schoonmaken. Desalniettemin, ja, Diest verdient beter.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 16 dec 2020, 16:13
door dentheo

Re: werken: in stations

Geplaatst: 16 dec 2020, 22:24
door FLV-FGSP
Hele uitzending over Mons-Calatrava hier: https://www.rtbf.be/auvio/detail_invest ... id=2715927

Re: werken: in stations

Geplaatst: 17 dec 2020, 09:04
door trainlovertje
trainlovertje schreef: 11 dec 2020, 19:48
Tram44 schreef: 11 dec 2020, 18:27 Sporen 1-10 zijn een volgende fase en aparte gunning maar aan welke onderneming die gegund is, weet ik niet. De volgende stap is vanaf 2021 de afbraak van het stationsgebouw. Dat is, op de ingang naar de onderdoorgang en nog wat technische zake na, volledig leeggemaakt.
Maar weet je zeker dat die gunning administratief volledig afgerond is? Want dat is eigenlijk het voornaamste, omdat de werken dan echt van start kunnen gaan.
Om mijn eigen vraag hier te beantwoorden: heb het nagevraagd bij NMBS zelf via Facebook Messenger en te horen gekregen dat de aanbesteding zal gegund worden in het voorjaar van 2021.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 17 dec 2020, 11:18
door dentheo
trainlovertje schreef: 17 dec 2020, 09:04
Om mijn eigen vraag hier te beantwoorden: heb het nagevraagd bij NMBS zelf via Facebook Messenger en te horen gekregen dat de aanbesteding zal gegund worden in het voorjaar van 2021.
aai hopelijk is het dan ook niet het dubbel van het budget (Gent) of de zaak valt ook stil.
Ondertussen heb ik gehoord dat perron 11 geen toegang heeft voor mensen die niet de trap op kunnen.
Geen roltrap en lift werkt nog niet.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 17 dec 2020, 14:06
door TimJ36
rvdborgt schreef: 15 dec 2020, 10:51 Station Leuven is na ruim 22 jaar trouwens ook nog steeds niet klaar. Zo staat er nog steeds een "tijdelijke" container op spoor C.

Groetjes,
Rian
In Oostende stonden er begin dit jaar ook nog containers terwijl de werken al geruime tijd achter de rug zijn (weet niet of ze er nog altijd staan)
Van de bouw van de 'Maritieme Hal' achter het station wordt zelfs niet meer gesproken!?


Waar ik me wel aan erger zijn renovaties die maar half werk zijn: de hal en onderdoorgang van Brussel Noord zijn prachtig gerenoveerd, maar ze hadden de perrons ook een opknapbeurt moeten geven (nieuwe vloer met noppentegels, verlichting...).

Re: werken: in stations

Geplaatst: 17 dec 2020, 14:26
door Glodenox
dentheo schreef: 17 dec 2020, 11:18aai hopelijk is het dan ook niet het dubbel van het budget (Gent) of de zaak valt ook stil.
Ondertussen heb ik gehoord dat perron 11 geen toegang heeft voor mensen die niet de trap op kunnen.
Geen roltrap en lift werkt nog niet.
De Duitse leverancier heeft blijkbaar leveringsproblemen wegens Corona, had ik gelezen.

Wel jammer dat de aanbesteding dus nog niet heeft plaatsgevonden. Dat kan potentieel nog een probleem worden.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 17 dec 2020, 14:31
door jan_olieslagers
Intussen gaat het ook in Vilvoorde maar heel stillekesaan... hoeveel jaar duren de werken daar al, aan de nieuwe tunnel onder de perrons en de bijhorende herwaardering van die perrons? Toegegeven: ik meen me te herinneren, wellicht van hier, dat het altijd al de bedoeling was om deze werken breed uit te smeren in de tijd.