Een belangrijk aspect hier lijkt me de gele veiligheidslijn op het perron. Op vele oudere perrons in België nog terug te vinden - maar bij perronvernieuwingen komt deze te vervallen. Perrons zijn natuurlijk nooit een kleurrijke bedoening, maar een gele lijn is juist daarom ook vanuit esthetisch oogpunt van belang. In Frankrijk (of in elk geval Ile de France - zie onderstaande foto) wordt de gele lijn bij perronvernieuwingen wel gehandhaafd (naast de witte blindengeleidetegels) en gecombineerd met andere gele elementen op het perron.
werken: in stations
Re: werken: in stations
het is wel redelijk bizar dat de gele lijn aan de "verkeerde kant" van de blindegeleidetegels ligt.
alsof blinden dichter bij het spoor mogen wandelen dan "ziende" reizigers. hoewel dat volgens mij net niet de slimste keuze is
alsof blinden dichter bij het spoor mogen wandelen dan "ziende" reizigers. hoewel dat volgens mij net niet de slimste keuze is
Re: werken: in stations
deze blindegeleide tegels betekenen 'stop' voor zover ik weet. Een blinde houdt zijn stok enige afstand voor zich en staat dus nog achter de gele lijn op het moment dat hij deze tegels voelt.
blindegeleide tegels die een pad vormen om te volgen bestaan uit gleuven in de richting van het pad.
blindegeleide tegels die een pad vormen om te volgen bestaan uit gleuven in de richting van het pad.