werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
TimJ36
Berichten: 378
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: werken: in stations

Bericht door TimJ36 »

Aan esthetica wordt heden ten dage niet veel aandacht meer besteed. Ga eens een kijkje nemen in het station van Fleurus, dan begrijp je direct wat Ik daarmee bedoel.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken: in stations

Bericht door rvdborgt »

TimJ36 schreef: 12 jun 2023, 01:16 Aan esthetica wordt heden ten dage niet veel aandacht meer besteed. Ga eens een kijkje nemen in het station van Fleurus, dan begrijp je direct wat Ik daarmee bedoel.
Het gaat nog even duren voordat ik daar weer kom, dus is er ergens een foto van?

Nieuwsgierig,
Rian
jan_olieslagers
Berichten: 3524
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: werken: in stations

Bericht door jan_olieslagers »

Straatfoto's van G..? Inderdaad een droevige rechthoekige grijze blokkendoostoestand.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken: in stations

Bericht door rvdborgt »

jan_olieslagers schreef: 12 jun 2023, 09:44 Straatfoto's van G..? Inderdaad een droevige rechthoekige grijze blokkendoostoestand.
Als dit de toestand is, dan is het inderdaad droevig:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_F ... urus_4.jpg

Groetjes,
Rian
jan_olieslagers
Berichten: 3524
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: werken: in stations

Bericht door jan_olieslagers »

Ik denk dat op die foto het oude station staat, en dat @TimJ36 op het nieuwe doelt, een beetje meer naar het Westen, nuja, het Zuidwesten, eerder.
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 12 jun 2023, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Anisha1
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jun 2023, 16:50
Locatie: West-Vlaanderen

Re: werken: in stations

Bericht door Anisha1 »

Ik kom vaak in Gent Sint-Pieters aan bij perron 8 , de gekende rammel trap .
kan gelukkig nog na vertellen, we komen aan , het was in de winter en nog donker
striemende regen, met mijn bagage de trap af , ik voel me weg schuiven op de gladde natte trap.
Een mijnheer die naast me liep greep me nog net vast .
Hoelang gaan die werken daar nog duren.
trainlovertje
Berichten: 2353
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door trainlovertje »

Anisha1 schreef: 12 jun 2023, 20:56 Ik kom vaak in Gent Sint-Pieters aan bij perron 8 , de gekende rammel trap .
kan gelukkig nog na vertellen, we komen aan , het was in de winter en nog donker
striemende regen, met mijn bagage de trap af , ik voel me weg schuiven op de gladde natte trap.
Een mijnheer die naast me liep greep me nog net vast .
Hoelang gaan die werken daar nog duren.
Als alles goed gaat: nog 4 jaar
TKR
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: werken: in stations

Bericht door TKR »

Perron 8 zou als ik het me goed herinner eind volgend jaar klaar moeten zijn? (of was het december dit jaar?)

Ik wil ook na al die jaren eens op een afgewerkt perron toekomen. :lol:
trainlovertje
Berichten: 2353
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door trainlovertje »

TKR schreef: 12 jun 2023, 21:41 Perron 8 zou als ik het me goed herinner eind volgend jaar klaar moeten zijn? (of was het december dit jaar?)

Ik wil ook na al die jaren eens op een afgewerkt perron toekomen. :lol:
Dat zou wel degelijk nog december dit jaar moeten zijn. Dan komen de nieuwe sporen 6 en 7 in dienst, gaan sporen 4 en 5 uit dienst en zal spoor 6 het half afgewerkte perron krijgen...
Reuel
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 apr 2021, 15:30

Re: werken: in stations

Bericht door Reuel »

Een beetje Off-topic, maar weet iemand welk event er deze voormiddag gepland stond in Gent Sint Pieters, op spoor 11?

Ze waren heel wat catering aan het klaarzetten, netjes afgezet met chique linten, er waren precies ook (verklede) dansers(?). Dat leek op een ontvangst die de Orïent Express waardig.

Er stond ook een banner van Flanders Investment & Trade, maar dat was eerder wat algemene info. Als iemand meer weet, ik ben benieuwd ;)
ovspotter_be
Berichten: 725
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: werken: in stations

Bericht door ovspotter_be »

Reuel schreef: 13 jun 2023, 14:05 Er stond ook een banner van Flanders Investment & Trade, maar dat was eerder wat algemene info. Als iemand meer weet, ik ben benieuwd ;)
Ik heb al foto's van I11-rijtuigen gezien met bestickering van deze "Flanders Investment & Trade"
TimJ36
Berichten: 378
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: werken: in stations

Bericht door TimJ36 »

Vandaag nog eens een bezoekje gebracht aan het station van Oostende.

De wachtzaal wordt binnenkort omgebouwd tot drie lokalen. Daartoe werd een vergunning bekomen via Onroerend Erfgoed Vlaanderen. Bezwaar indienen kan via minister Matthias Diependaele.

Ook dit seizoen zijn de welgekende WC-containers weer van de partij. Intussen is het nog volop wachten op de bouw van de maritieme hal achteraan het station, waar het eigenlijk vrij stil rond is.
Het vernieuwde station zal zich ook naar de achterliggende haven openen. De huidige ferryterminal wordt vervangen door een maritieme hal waarvan de grote glazen wand een spectaculaire uitzicht zal bieden op de haven. In die multifunctionele hal worden niet alleen cruisepassagiers verwelkomd, maar ook de genodigden op de evenementen die er zullen worden ingericht. Het station wordt een poort naar stad en zee.Architectura, 6 oktober 2011
TKR
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: werken: in stations

Bericht door TKR »

ovspotter_be schreef: 13 jun 2023, 15:15 ...
Ik heb al foto's van I11-rijtuigen gezien met bestickering van deze "Flanders Investment & Trade".
Flanders Technology & Innovation
:)
TimJ36
Berichten: 378
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: werken: in stations

Bericht door TimJ36 »

Europese organisatie schrapt bijeenkomst in Kortrijk als protest tegen sloop station


De Europese Federatie van Verenigingen voor Industrieel en Technisch Erfgoed EFAITH schrapt haar jaarlijkse bijeenkomst die ditmaal in Kortrijk zou plaatsvinden. Het is een protest tegen de afbraak van het station van Kortrijk.
stijn
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: werken: in stations

Bericht door stijn »

Reuel schreef: 13 jun 2023, 14:05 Een beetje Off-topic, maar weet iemand welk event er deze voormiddag gepland stond in Gent Sint Pieters, op spoor 11?
https://trends.knack.be/kanaal-z/z-nieu ... r-RNBDTRNL
Plaats reactie