werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
joverwimp
Berichten: 498
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: werken: in stations

Bericht door joverwimp »

rdv schreef: 16 dec 2022, 20:56 Is de doortrekking van de onderdoorgang in Schaarbeek tot aan Docks al klaar?
Geopend op 22 juni (2023)
desirootje
Berichten: 654
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: werken: in stations

Bericht door desirootje »

joverwimp schreef: 27 jun 2023, 18:15
rdv schreef: 16 dec 2022, 20:56 Is de doortrekking van de onderdoorgang in Schaarbeek tot aan Docks al klaar?
Geopend op 22 juni (2023)
Ik vond het raar dat dat daar nog niet was, zijn er nog andere stations die je enkel via hun voorkant kunt bereiken? Zelfs in Aalst kun je er via de achtergang geraken, terwijl er daar enkel Dender ligt...
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: werken: in stations

Bericht door FLV-FGSP »

desirootje schreef: 27 jun 2023, 18:46 Ik vond het raar dat dat daar nog niet was, zijn er nog andere stations die je enkel via hun voorkant kunt bereiken?
Waver bijvoorbeeld.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: werken: in stations

Bericht door groentje »

Vroeger meer, toen er nog toegangscontrole was. Sindsdien zijn er meestal wel achteringangen geopend.
Maar bijvoorbeeld de oude tunnel in station Leuven loopt niet door. Tielt was voor het afschaffen van perron III ook niet toegankelijk van de zuidkant, Londerzeel is denk ik nog steeds in dat geval. Essen ook. Lier en Herentals hebben geen achteruitgang. Allez, redelijk wat, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: in stations

Bericht door Steven »

In Londerzeel heeft men signalisatie van een overweg geplaatst om spoor 3 te kruisen als reiziger. Zodoende is het voldoende veilig om van de fietsenstalling/bus naar het perron 2/3 te gaan aldaar.
desirootje
Berichten: 654
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: werken: in stations

Bericht door desirootje »

groentje schreef: 27 jun 2023, 19:33 Vroeger meer, toen er nog toegangscontrole was. Sindsdien zijn er meestal wel achteringangen geopend.
Maar bijvoorbeeld de oude tunnel in station Leuven loopt niet door.
Denderleeuw is hetzelfde, ook al lijkt het alsof ze de 1ste tunnel nu ook willen verlengen naar achter, er is toch een extra deel uitgegraven, de site zegt er wel niets van... Wil men de perrons zoveel verbreden dat ze die extra ruimte nodig hebben? Er is ook geen sprake van een perron 10 en 11.
Mss dat de verbrede perrons het antwoord zijn, maar dat is dan wel jammer dat de liften niet te bereiken zijn vanaf de achterkant van het station... Je moet maar in een rolstoel zitten.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: werken: in stations

Bericht door Eimai »

Iemand een idee wat ze aan Gent-Sint-Pieters aan het doen zijn op een spoor van lijn 50A/6 (de verbinding van de lage spoornummers van het station naar de buitenste sporen richting Brugge). Er is daar één spoor buiten dienst gezet waardoor treinen vanuit Brugge nu over tegenspoor moeten als ze langs daar rijden en de seinen zijn ook buiten dienst gezet.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: in stations

Bericht door Shrek »

Eimai schreef: 17 aug 2023, 12:18 Iemand een idee wat ze aan Gent-Sint-Pieters aan het doen zijn op een spoor van lijn 50A/6 (de verbinding van de lage spoornummers van het station naar de buitenste sporen richting Brugge). Er is daar één spoor buiten dienst gezet waardoor treinen vanuit Brugge nu over tegenspoor moeten als ze langs daar rijden en de seinen zijn ook buiten dienst gezet.
Het tracé van dat spoor wordt een stukje verlegd.
Kevin
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 mar 2017, 01:09

Re: werken: in stations

Bericht door Kevin »

Eimai schreef: 17 aug 2023, 12:18 Iemand een idee wat ze aan Gent-Sint-Pieters aan het doen zijn op een spoor van lijn 50A/6 (de verbinding van de lage spoornummers van het station naar de buitenste sporen richting Brugge). Er is daar één spoor buiten dienst gezet waardoor treinen vanuit Brugge nu over tegenspoor moeten als ze langs daar rijden en de seinen zijn ook buiten dienst gezet.
De bocht wordt daar aangepast voor een hogere snelheid in de toekomst
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: werken: in stations

Bericht door jotie »

Heeft iemand een goed beeld van hoe ver de werken aan het station van Mons gevorderd zijn? Ik hoorde ergens iets waaien met het woord 'voltooid' in, maar vermits ik niets terugvind over een inhuldiging lijkt mij dat nogal voorbarig. Het lijkt er wel op dat er minstens al delen toegankelijk zijn, maar welke precies, daar heb ik het raden naar. Kortom, loont het de moeite om een kijkje te gaan nemen, of is het vooral nog een werf?
trainlovertje
Berichten: 2350
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door trainlovertje »

Ik was er voor het laatst in maart. De meeste perrons en het busstation leken toen ver klaar, maar het station zelf, dat zweeft boven de sporen, was toen nog niet toegankelijk. Maar ook dat begon langs de buitenzijde wel wat meer vorm te krijgen.
joverwimp
Berichten: 498
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: werken: in stations

Bericht door joverwimp »

Ik was er een maand geleden en had de indruk dat er nog werk aan de winkel was.
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: werken: in stations

Bericht door Klassiekje »

Alleen de ruwbouw is nog maar af, zeker nog niet toegankelijk dus.
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: werken: in stations

Bericht door jotie »

Dank voor de updates! Ik zal dus nog even geduldig afwachten om die richting uit te rijden. Mocht iemand iets opvangen over een min of meer vaste opleverdatum, hoor ik het uiteraard graag.
pmuy
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 mar 2021, 11:59

Re: werken: in stations

Bericht door pmuy »

Je kunt eventueel hier eens kijken voor enkele periodieke updates. https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 68/page-35
Plaats reactie