werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
jan_olieslagers
Berichten: 3521
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: werken: in stations

Bericht door jan_olieslagers »

Klassiekje schreef: 16 okt 2023, 15:17 Vallende brokstukken van het oude Fonsnygebouw waardoor spoor 20 & 21 niet beschikbaar zijn uit veiligheidsredenen.
Oftewel: de boel laten staan verkrotten totdat het in elkaar stuikt. Een prive-eigenaar die zoiets flikt krijgt op slag vervolging wegens nalatigheid, veroorzaken van gevaar &c, ons spoorbedrijf mag dat natuurlijk alweer.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: werken: in stations

Bericht door Klassiekje »

jan_olieslagers schreef: 16 okt 2023, 18:14
Klassiekje schreef: 16 okt 2023, 15:17 Vallende brokstukken van het oude Fonsnygebouw waardoor spoor 20 & 21 niet beschikbaar zijn uit veiligheidsredenen.
Oftewel: de boel laten staan verkrotten totdat het in elkaar stuikt. Een prive-eigenaar die zoiets flikt krijgt op slag vervolging wegens nalatigheid, veroorzaken van gevaar &c, ons spoorbedrijf mag dat natuurlijk alweer.
Mja, men mag/kan niet beginnen aan de werken wegens bezwaarschriften vanuit de buurt.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: werken: in stations

Bericht door overweg13 »

Ondertussen is 17.10 al 19.10 geworden...
Met vriendelijke groet

overweg13
jan_olieslagers
Berichten: 3521
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: werken: in stations

Bericht door jan_olieslagers »

Klassiekje schreef: 16 okt 2023, 18:31
jan_olieslagers schreef: 16 okt 2023, 18:14
Klassiekje schreef: 16 okt 2023, 15:17 Vallende brokstukken van het oude Fonsnygebouw waardoor spoor 20 & 21 niet beschikbaar zijn uit veiligheidsredenen.
Oftewel: de boel laten staan verkrotten totdat het in elkaar stuikt. Een prive-eigenaar die zoiets flikt krijgt op slag vervolging wegens nalatigheid, veroorzaken van gevaar &c, ons spoorbedrijf mag dat natuurlijk alweer.
Mja, men mag/kan niet beginnen aan de werken wegens bezwaarschriften vanuit de buurt.
Zou zo'n excuus aanvaard worden vanwege Jan Modaal? Ik durf het te betwijfelen, het antwoord zou al gauw iets worden van "tsja, dan was het aan u om de gepaste maatregelen te treffen".
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
pietje
Berichten: 643
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: werken: in stations

Bericht door pietje »

Als je als privé eigenaar een gevaarlijke situatie creëert zoals deze situatie, zal meestal de burgemeester van de betrokken gemeente/stad dit in de plaats oplossen.
Dit gebeurt door middel van een burgemeesterbesluit dat hij onmiddellijk kan laten uitvoeren, dus vooraleer een buur het kan tegenhouden.
Uiteraard wel op kosten van de nalatige eigenaar.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: werken: in stations

Bericht door 260689 »

Perrons halve meter verhoogd, lift naar elk perron en nieuwe voetgangersbrug: station van Diest wordt grondig vernieuwd

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/27 ... ion-diest/
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: in stations

Bericht door Steven »

pietje schreef: 16 okt 2023, 21:21 Als je als privé eigenaar een gevaarlijke situatie creëert zoals deze situatie, zal meestal de burgemeester van de betrokken gemeente/stad dit in de plaats oplossen.
Dit gebeurt door middel van een burgemeesterbesluit dat hij onmiddellijk kan laten uitvoeren, dus vooraleer een buur het kan tegenhouden.
Uiteraard wel op kosten van de nalatige eigenaar.
Aan de voorgevel hangen al zeker netten heb ik gezien, de achtergevel moet ik nog eens controleren of er ergens netten hangen.
desirootje
Berichten: 654
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: werken: in stations

Bericht door desirootje »

Vorige week waren perrons 2 en 3 in Denderleeuw in gebruik genomen, deze week niet meer, was dit enkel en alleen vanwege de werken in Melle? Want behalve voor de schermen naar de perrons zag dat er voor mij even afgewerkt uit als perron 1. Schermen, liften en roltrappen ontbraken nog maar op perron 1 bleek dat voor al een paar maanden geen probleem te zijn, waarom zo anders met het volgende perron?
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door trainlovertje »

desirootje schreef: 15 nov 2023, 18:06 Vorige week waren perrons 2 en 3 in Denderleeuw in gebruik genomen, deze week niet meer, was dit enkel en alleen vanwege de werken in Melle? Want behalve voor de schermen naar de perrons zag dat er voor mij even afgewerkt uit als perron 1. Schermen, liften en roltrappen ontbraken nog maar op perron 1 bleek dat voor al een paar maanden geen probleem te zijn, waarom zo anders met het volgende perron?
Op de NMBS website werd inderdaad aangekondigd dat gedurende de werken tussen Melle en Gent het perron 2/3 in Denderleeuw tijdelijk in dienst zou genomen worden om daarna weer te sluiten voor verdere werkzaamheden.
TreinspotterDDL
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2023, 23:50
Locatie: Denderleeuw

Re: werken: in stations

Bericht door TreinspotterDDL »

desirootje schreef: 15 nov 2023, 18:06 Vorige week waren perrons 2 en 3 in Denderleeuw in gebruik genomen, deze week niet meer, was dit enkel en alleen vanwege de werken in Melle? Want behalve voor de schermen naar de perrons zag dat er voor mij even afgewerkt uit als perron 1. Schermen, liften en roltrappen ontbraken nog maar op perron 1 bleek dat voor al een paar maanden geen probleem te zijn, waarom zo anders met het volgende perron?
Dat vroeg ik me ook af, ik vind het nogal jammer, aangezien dat perron zich op een nogal tactische locatie bevindt .
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi

Vandaag zag ik dat men in Ottignies de bovenleiding aan het verwijderen was van spoor 4. De werktrein die daarvoor nodig was werd getrokken door de 5506. Het was wel een leuke verassing op mijn trip naar Libramont.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Knipex
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: werken: in stations

Bericht door Knipex »

TreinspotterDDL schreef: 17 nov 2023, 11:52 Dat vroeg ik me ook af, ik vind het nogal jammer, aangezien dat perron zich op een nogal tactische locatie bevindt .
Verklaar u nader
TreinspotterDDL
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2023, 23:50
Locatie: Denderleeuw

Re: werken: in stations

Bericht door TreinspotterDDL »

Knipex schreef: 19 nov 2023, 09:55
TreinspotterDDL schreef: 17 nov 2023, 11:52 Dat vroeg ik me ook af, ik vind het nogal jammer, aangezien dat perron zich op een nogal tactische locatie bevindt .
Verklaar u nader
2 weekends geleden werden goederentreinen van en naar Zeebrugge omgeleid langs Denderleeuw, op spoor 1 en spoor 3. Spoor 2 was afgesloten dus door op dat perron te staan hoef je je niet veel te verplaatsen, en kan er sowieso niets voor de treinen staan.

Deze video van die week is dus (voornamelijk) op dat perron opgenomen.
https://youtu.be/D3LQzMevyQY?si=JmkOJUDI84Eb1Zxd
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: werken: in stations

Bericht door 260689 »

In Diest heeft men 4 sporen. Het spoor 4 is een soort van omloopspoor. Daar zijn ze nu begonnen met een perronstelling in opbouw. Het ziet er dus naar uit dat we binnenkort 1 van de perronsporen niet meer kunnen gebruiken.
Wout912
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door Wout912 »

260689 schreef: 23 nov 2023, 12:30 In Diest heeft men 4 sporen. Het spoor 4 is een soort van omloopspoor. Daar zijn ze nu begonnen met een perronstelling in opbouw. Het ziet er dus naar uit dat we binnenkort 1 van de perronsporen niet meer kunnen gebruiken.
Sinds vandaag lijken de treinen richting Hasselt in Diest inderdaad allemaal op spoor 4 te stoppen. In de reisplanner wordt dit nu ook opgemerkt:
Knipsel 10-12.png
Knipsel 10-12.png (59.39 KiB) 3900 keer bekeken
Plaats reactie