werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: werken: in stations

Bericht door Bibke »

Lukas schreef:Hoi,

Afgelopen zaterdag werden de dwarsliggers en de ballast vernieuwd van spoor 5 en 6 in Brussel Centraal.Ik zag ook HLD 6253 met een werktrein bestaande uit wagons met nieuwe dwarsliggers.

Lukas
Foto's???
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5332
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: in stations

Bericht door Steve »

Ik heb het ook gezien, ter hoogte van Kapellekerk aan de ingang van de tunnel. Ik meen zelfs dat er in totaal drie HLD62/63's waren (twee vooraan en één achteraan), maar ben niet zeker. Helaas geen foto's.
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

Bibke,

Jammergenoeg heb ik geen foto's.Ik heb eens geprobeerd om foto's te gaan nemen in Brussel Kapellekerk maar dat station is gesloten in het weekend dus het ging jammergenoeg niet :(

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: werken: in stations

Bericht door apestaart »

Vanaf vandaag gaat men eindelijk de stationsomgeving in Oostende aanpakken.
Om te beginnen wordt eerst de bruggen voor de ferryboten afgebroken.
Men heeft reeds in de wachtzaal een maquette geplaatst hoe het station en de omgeving er zal
uitzien.
Voor verdere informatie zie http://www.stationaanzee.be
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: werken: in stations

Bericht door Hogersluys »

Die luifel verpest voor een groot deel het aanblik van het stationsgebouw.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: werken: in stations

Bericht door groentje »

Ik ben er ook niet wild van, maar ik ben al blij dat, in tegenstelling tot eerdere schetsen, niet het hele stationsplein ook overkapt is, maar slechts de kap tussen gebouw en perrons wordt doorgetrokken naar het lelijke gebouw van De Lijn.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: werken: in stations

Bericht door msts.be »

Over Oostende hadden we het hier al eens:
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=1888
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5332
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: in stations

Bericht door Steve »

msts.be schreef:Over Oostende hadden we het hier al eens:
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=1888
Die paar berichten (bijna allemaal van 2007 en sprekend over het parkeergebouw) naar dit topic overgekopieerd.
nicholas32

Re: werken: in stations

Bericht door nicholas32 »

"dat lelijk gebouw" van delijn is ontruimd en word afgebroken :wink:
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door Glodenox »

Vandaag werd er in de krant (Het Laatste Nieuws, regio-nieuws: De Ring) vermeld dat Infrabel het station van Vilvoorde volgend jaar wil gaan vernieuwen. Het artikel waarbij het stond ging over een bejaarde man die er van de slecht onderhouden trappen was gevallen.

Volgens het artikel heeft de stad Vilvoorde de bouwaanvraag al goedgekeurd en gaat het over een nieuwe ondergrondse doorgang met liften voor minder mobiele mensen en het vernieuwen van de luifels. Vooral dat laatste wordt stilaan wel hoog tijd. Men heeft zo'n 2 jaar geleden tijdelijke steunen moeten plaatsen aan perron 3+4 omdat de constructie zichzelf blijkbaar niet meer kon dragen... Er zouden dan dus 2 doorgangen zijn, hopelijk ook een met roltrappen, want de hoeveelheid passagiers zou dat wel rechtvaardigen denk ik.

Groeten,
Glodenox
Snaaip

Re: werken: in stations

Bericht door Snaaip »

Er doen hier geruchten rond dat het station van Ieper volgend jaar word vernieuwd. Via de frituur aan het station weet ik dat ze al jaren spreken van een totale renovatie van het stations omgeving, vooral voor de veiligheid (de perrons die hoger moeten), het structuur van het gebouw, de bushaltes en parking die in slechte staat zijn, gebrek aan parkings en de file tijdens de spitsuren versterken de plannen. Dus het zal vernieuwd worden. Maar nu is de vraag: wat en wanneer word er vernieuwd?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5332
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: in stations

Bericht door Steve »

Ik durf eerlijk gezegd m'n twijfels te hebben bij de betrouwbaarheid van de frituur aan het station als informatiebron... :wink:
Darko

Re: werken: in stations

Bericht door Darko »

MIVB-reiziger schreef:Ik durf eerlijk gezegd m'n twijfels te hebben bij de betrouwbaarheid van de frituur aan het station als informatiebron... :wink:
I agree to that
Snaaip

Re: werken: in stations

Bericht door Snaaip »

MIVB-reiziger schreef:Ik durf eerlijk gezegd m'n twijfels te hebben bij de betrouwbaarheid van de frituur aan het station als informatiebron... :wink:
Waarom? Ze worden geïnformeerd omdat hun frituur mogelijk verplaatst moet worden. Dat werd hen toen verteld door de gemeente.
Cipallieter

Re: werken: in stations

Bericht door Cipallieter »

Vandaag veel werkvolk en een kleine graafmachine in het station van Lier en de onmiddellijke omgeving, kant Herentals / Aarschot voor het graven van een sleuf voor het plaatsen van een betonnen koker voor kabels.
Plaats reactie