werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door trainlovertje »

Astro_Geo schreef: 11 jun 2021, 12:45 Afgelopen weekend tijdens het wandelen op de GR564 het station van Huy gepasseerd (daar eindigt de GR eigenlijk). In de rapte een foto genomen van de werken. Door deze werken was het treinverkeer onderbroken en reden er vervangbussen.
Ik kan de foto helaas niet zien, ben er anders wel benieuwd naar.
ostbahnhof
Berichten: 878
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: werken: in stations

Bericht door ostbahnhof »

Door de meesten wel geweten vermoed ik:
niveau +1 in Antw Centr tijdelijk niet bereikbaar.
Sommige treinen eindigen/starten in Berchem, anderen in Lier.
rdv
Berichten: 1220
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: werken: in stations

Bericht door rdv »

Er was dit weekend sprake van een "obstakel in de buurt van het spoor", iemand die iets concreter weet?
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: werken: in stations

Bericht door Jan-Mark »

Vrijdagnamiddag is een drie meter lange metalen staaf waar de perronverlichting van de koepel aan hangt naar beneden gevallen. In verband met een nazicht van de koepel is niveau +1 de ganse week ontoegankelijk.
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: werken: in stations

Bericht door CursorX »

rdv schreef: 28 jun 2021, 18:11 Er was dit weekend sprake van een "obstakel in de buurt van het spoor", iemand die iets concreter weet?
Google leerde me dit: https://www.hln.be/antwerpen/zes-sporen ... ~a800b5e8/
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: werken: in stations

Bericht door Ducktape »

Ze zijn daar recent de verlichting aan het vernieuwen geweest en een tijdje later valt het naar beneden...
trein92
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mar 2016, 15:50

Re: werken: in stations

Bericht door trein92 »

https://www.hln.be/diest/reizigers-onde ... haring_web

In station Diest moeten alle reizigerstreinen sinds gisteren op spoor 1 passeren, want de tunnel naar spoor 2-3 is in te slechte staat.
Volgend jaar begint normaal de renovatie van het station, vraag me af of ze een tijdelijke constructie gaan zetten tot dan om de oversteek te maken. Anders zijn vertragingen toch onvermijdelijk.
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door trainlovertje »

trein92 schreef: 14 aug 2021, 09:22 https://www.hln.be/diest/reizigers-onde ... haring_web

In station Diest moeten alle reizigerstreinen sinds gisteren op spoor 1 passeren, want de tunnel naar spoor 2-3 is in te slechte staat.
Volgend jaar begint normaal de renovatie van het station, vraag me af of ze een tijdelijke constructie gaan zetten tot dan om de oversteek te maken. Anders zijn vertragingen toch onvermijdelijk.
Het probleem zou reeds verholpen zijn; er komen weer treinen op spoor 2 in Diest.
trein92
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mar 2016, 15:50

Re: werken: in stations

Bericht door trein92 »

trainlovertje schreef: 14 aug 2021, 10:02
trein92 schreef: 14 aug 2021, 09:22 https://www.hln.be/diest/reizigers-onde ... haring_web

In station Diest moeten alle reizigerstreinen sinds gisteren op spoor 1 passeren, want de tunnel naar spoor 2-3 is in te slechte staat.
Volgend jaar begint normaal de renovatie van het station, vraag me af of ze een tijdelijke constructie gaan zetten tot dan om de oversteek te maken. Anders zijn vertragingen toch onvermijdelijk.
Het probleem zou reeds verholpen zijn; er komen weer treinen op spoor 2 in Diest.
Volgens het social media team toch niet, er zijn nog geen vooruitzichten wanneer deze terug open zou zijn. De app is gewoon niet up to date blijkbaar.
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: werken: in stations

Bericht door LS Models »

Ben zaterdag nochtans na de melding met de E2907 ook mogen binnenkomen op spoor 2.
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: werken: in stations

Bericht door groentje »

het zou inderdaad voorlopig hersteld zijn, ondertussen. Iemd die ter plaatse is gaan kijken? Is er inderdaad iets hersteld, of werd de situatie opnieuw geëvalueerd en voor veilig genoeg beschouwd?
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door trainlovertje »

trainlovertje schreef: 28 apr 2021, 23:54 ...

Ook nieuw voor mij en waar ik minder enthousiast over ben: in Sint-Truiden zal spoor drie blijkbaar (voorgoed?) worden opgebroken. Nochtans heb ik vaak genoeg drie treinen tezamen in Sint-Truiden zien staan. In de piekuren heb je er sowieso twee nodig voor de commerciële dienst en met enige regelmaat staat er dan ook een overbrengingsrit tussen Landen en Hasselt (of een omgeleide trein bij problemen op L35) te wachten op het derde spoor. Dat zal dus niet meer kunnen.

...
Om mezelf even te citeren en deze discussie weer wat aan te vetten: zonet vertraging opgelopen omdat het station van Sint-Truiden momenteel dus nog maar twee ipv drie sporen bezit. E8302 met defecte deuren blokkeerde zo een perronspoor, terwijl er in Landen reeds een andere trein naar Hasselt was vertrokken (ER8301), alsook in Alken een andere trein naar Landen (E1540). Laatstgenoemde kon zo niet verder rijden naar Landen, omdat de het enkelspoor dus bezet was door ER8301 (lege overbrenging, E8301 afgeschaft op hele traject vandaag).
Alles stond muurvast en zo besloot men E1540 terug te laten keren naar Hasselt en om te leiden via L35, want dat was de enige optie om de blokkade op te heffen.
Gelukkig zit ik op de E1541, die hierdoor slechts 10 minuten vertraging opgelopen heeft.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: werken: in stations

Bericht door overweg13 »

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik heb zo het idee dat het plots allemaal weer een stuk slechter gaat met onze treinen, zelfs slechter dan in de laatste maanden voor corona. Ik ben benieuwd of mijn vermoeden bevestigd wordt in de cijfers.
Met vriendelijke groet

overweg13
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: werken: in stations

Bericht door CursorX »

overweg13 schreef: 01 okt 2021, 19:46 Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik heb zo het idee dat het plots allemaal weer een stuk slechter gaat met onze treinen, zelfs slechter dan in de laatste maanden voor corona. Ik ben benieuwd of mijn vermoeden bevestigd wordt in de cijfers.
Ik heb dat idee ook, ook uit ondervinden bij ons in de depot, bij mezelf en de collega's is er de laatste tijd heel erg veel uitval van treinen en grote vertragingen.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door thejay »

Roltrapnieuws:

* Ondertussen zijn de roltrappen in Leuven kant Heverlee afgewerkt en in dienst.
* In Antwerpen-Berchem is de vervanging van alle roltrappen sinds vorige week in volle gang.
Plaats reactie