stijn schreef: ↑18 mar 2021, 08:05
Mmmm... ik was met Google Earth gaan kijken en ik zie toch sporen waar vroeger die containers stonden.
Hadden we het dan over nog een andere container?
Stijn
Jij bedoelt de containers (met burelen) die letterlijk op spoor C stonden. Die zijn - uiteraard - verdwenen voor spoor C opnieuw in dienst kwam. Maar de WC-container staat ongeveer aan het uiteinde van het perron tussen de sporen B en C en die staat er momenteel nog steeds.
De werknemers die werkten in die containers zijn verhuisd naar het gerenoveerde stationsgebouw.
Zonet gezien dat perron 6/7 in Hasselt in dienst gegaan is, dus reeds bij aanvang en niet na afloop van de grote werken in de regio Hasselt. Perron 4/5 was dan weer afgesloten en zal de volgende in het rijtje zijn.
Vanaf volgende week gaat men het stationsplein van Weerde vernieuwen. Het aantal aangeduide parkeerplaatsen zal verdrievoudigd worden (in de praktijk eerder een verdubbeling) en de fietsenstalling zal verdubbelen. Dit doet men als maatregel om meer mensen op de trein te krijgen richting Brussel. Het station van Weerde ligt namelijk niet al te ver van op- en afrit Zemst op de E19.
Voor wagens gaat men de toegang langs de Vredelaan (lokale weg) afsluiten en van de toegang langs de Damstraat de enige toegang maken. Omdat het zicht tussen de twee spoorbruggen daar eerder beperkt is gaat men hier verkeerslichten plaatsen.
Het station van Asse wordt een Hoppin-punt. Er staat al een automaat van De Lijn, nu wordt gewerkt aan een extra parking voor wagens en fietsen , inclusief laadpalen.
Ik kan daar eigenlijk niet echt blij over zijn, zolang niet duidelijk wordt hoe de aansluitingen er geregeld zullen worden. Het is niet omdat er infrastructuur aangelegd wordt, dat er in werkelijkheid veel zal veranderen...
Glodenox schreef: ↑06 apr 2021, 16:19
Vanaf volgende week gaat men het stationsplein van Weerde vernieuwen. Het aantal aangeduide parkeerplaatsen zal verdrievoudigd worden (in de praktijk eerder een verdubbeling) en de fietsenstalling zal verdubbelen. Dit doet men als maatregel om meer mensen op de trein te krijgen richting Brussel. Het station van Weerde ligt namelijk niet al te ver van op- en afrit Zemst op de E19.
Voor wagens gaat men de toegang langs de Vredelaan (lokale weg) afsluiten en van de toegang langs de Damstraat de enige toegang maken. Omdat het zicht tussen de twee spoorbruggen daar eerder beperkt is gaat men hier verkeerslichten plaatsen.
En betekent dat ook het einde van de gratis parking daar?
trainlovertje schreef: ↑06 apr 2021, 18:38En betekent dat ook het einde van de gratis parking daar?
Daar is niets van gezegd en lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het lijkt me ook iets waar het gemeentebestuur helemaal niet tevreden mee zou zijn aangezien de omliggende wijken dan volgeparkeerd gaan staan.