Uitwerpselen veroorzaken ongevallen
Uitwerpselen veroorzaken ongevallen
In Nederland is er overlast ontstaan door het achterlaten van uitwerpselen op de sporen. In de Nederlandse stad Leeuwarden is de afgelopen maand al vier keer een trein door een stootblok gegleden als gevolg van de aanwezigheid van de uitwerpselen. Er vielen geen gewonden omdat de snelheid bij de incidenten erg laag ligt. Toch klaagt de vakbond VVMC dat het station niet goed wordt schoongemaakt en heeft een klacht neergelegd bij spoorbeheerder ProRail.
Vakbondsbestuurder Wim Eilert pleit ervoor dat ProRail meer werk maakt van het schoonhouden van het station en de sporen in Leeuwarden. “Er zijn meer stations waar het niet zo netjes is, maar Leeuwarden springt er echt uit”, zegt Eilert. “Dit soort viezigheid op het spoor geeft een behoorlijk raar zicht voor de nette reiziger”.
De VVMC pleit ervoor dat de toiletten worden afgesloten als treinen langere tijd stilstaan op het station. In Groningen is dat al enige tijd de praktijk. (EdP)
bron: Hln.be
Je kan zeggen wat je wil, maar dit zaakje stinkt behoorlijk
AM80
Vakbondsbestuurder Wim Eilert pleit ervoor dat ProRail meer werk maakt van het schoonhouden van het station en de sporen in Leeuwarden. “Er zijn meer stations waar het niet zo netjes is, maar Leeuwarden springt er echt uit”, zegt Eilert. “Dit soort viezigheid op het spoor geeft een behoorlijk raar zicht voor de nette reiziger”.
De VVMC pleit ervoor dat de toiletten worden afgesloten als treinen langere tijd stilstaan op het station. In Groningen is dat al enige tijd de praktijk. (EdP)
bron: Hln.be
Je kan zeggen wat je wil, maar dit zaakje stinkt behoorlijk
AM80
Als dat waar is, dan is de situatie in bepaalde stations levensgevaarlijk. Ik denk aan spoor 1 in Halle waar al dat treinpersoneel zo dringend moet ontlasten; duikbrillen hebben nu eenmaal geen gesloten tolietsysteem. En waar regelmatig vernieuwde tweeledige stellen staan, heb je hetzelfde verschijnsel, behalve dat alles daar met meer kracht naar buiten gespoten wordt.
Toch een verschil met Nederland: bij ons valt de troep niet op de rail, bij de Nederlanders wel. Of dit ook een verschil maakt voor de hoeveelheid drek die je als treinspotter binnenkrijgt, moet nog onderzocht worden.
Toch een verschil met Nederland: bij ons valt de troep niet op de rail, bij de Nederlanders wel. Of dit ook een verschil maakt voor de hoeveelheid drek die je als treinspotter binnenkrijgt, moet nog onderzocht worden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ga naar het WC en werp de uitwerpselen op de grond tijdens het rijden Veel mensen doen dat.overweg13 schreef:Als dat waar is, dan is de situatie in bepaalde stations levensgevaarlijk. Ik denk aan spoor 1 in Halle waar al dat treinpersoneel zo dringend moet ontlasten; duikbrillen hebben nu eenmaal geen gesloten tolietsysteem. En waar regelmatig vernieuwde tweeledige stellen staan, heb je hetzelfde verschijnsel, behalve dat alles daar met meer kracht naar buiten gespoten wordt.
Ik zie de bestuurder nog niet zo gauw al rijdend naar het toilet gaan... Want daar ging mijn tussenkomst over.Jonathan schreef:Ga naar het WC en werp de uitwerpselen op de grond tijdens het rijden :!: Veel mensen doen dat.overweg13 schreef:Als dat waar is, dan is de situatie in bepaalde stations levensgevaarlijk. Ik denk aan spoor 1 in Halle waar al dat treinpersoneel zo dringend moet ontlasten; duikbrillen hebben nu eenmaal geen gesloten tolietsysteem. En waar regelmatig vernieuwde tweeledige stellen staan, heb je hetzelfde verschijnsel, behalve dat alles daar met meer kracht naar buiten gespoten wordt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ja, oké, bij de bestuurder ben ik er mee eens dat die niet kan gaan tijdens het stilstaan en op de doorspoelingsknop gaan duwen tijdens het rijden, maar het zou toch kunnen toegepast worden, ook voor veel reizigers (vooral 65+) hebben er moeite mee om tijdens het rijden naar de WC te gaan.overweg13 schreef:Ik zie de bestuurder nog niet zo gauw al rijdend naar het toilet gaan... Want daar ging mijn tussenkomst over.Jonathan schreef:Ga naar het WC en werp de uitwerpselen op de grond tijdens het rijden Veel mensen doen dat.overweg13 schreef:Als dat waar is, dan is de situatie in bepaalde stations levensgevaarlijk. Ik denk aan spoor 1 in Halle waar al dat treinpersoneel zo dringend moet ontlasten; duikbrillen hebben nu eenmaal geen gesloten tolietsysteem. En waar regelmatig vernieuwde tweeledige stellen staan, heb je hetzelfde verschijnsel, behalve dat alles daar met meer kracht naar buiten gespoten wordt.
Moet nie vragen wat een "sch**ters" die hollanders zijn
Ik zie het al voor me :
Trein rijd perron Antwerpen Centraal op , oorzaak , te veel k**tels op de baan Joenges toch , waar gaat het allemaal heen
Is het eigenlijk normaal als een AM96 ;in volle vaart; in één keer water aan het lossen is aan de zijkanten ?Niet de wc-pot maar gewoon water dat er met een serieuze druk uit komt gespoten ?
Ik zie het al voor me :
Trein rijd perron Antwerpen Centraal op , oorzaak , te veel k**tels op de baan Joenges toch , waar gaat het allemaal heen
Is het eigenlijk normaal als een AM96 ;in volle vaart; in één keer water aan het lossen is aan de zijkanten ?Niet de wc-pot maar gewoon water dat er met een serieuze druk uit komt gespoten ?
dat zie ik ook regelmatig bij de I11. Volgens mij is dat condensatie die onstaat door de drukverandering in de remcilindersConcurrent schreef:Is het eigenlijk normaal als een AM96 ;in volle vaart; in één keer water aan het lossen is aan de zijkanten ?Niet de wc-pot maar gewoon water dat er met een serieuze druk uit komt gespoten ?
das gewoon de overloop van het waterreservoir
vrij eenvoudig als zo een waterbak (om wc door te spoelen en handen te wassen) tot de laatste drop gevuld is dan zal bij het nemen van een bocht of snelheids veranderingen dat water reageren en eventueel via de overloop (da eveneens de vulmonding is) terug naar buiten lopen.
vrij eenvoudig als zo een waterbak (om wc door te spoelen en handen te wassen) tot de laatste drop gevuld is dan zal bij het nemen van een bocht of snelheids veranderingen dat water reageren en eventueel via de overloop (da eveneens de vulmonding is) terug naar buiten lopen.
het stoppen van de compressor is zowel bij stellen als bij loks ongeveer hetzelfde. op het einde van de pompwerking blaast hij heel effe een klein beetje lucht af via een klep. op MS zal je geen ventilatiehoren aangezien de ventilatie van de motoren enkel werkt bij het rijden en dus niet bij het stilstaan, bij ms 96 hoor je ventilatie van de elektronica das al en die van de airco natuurlijk