Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door Shrek »

DR-fan schreef: 20 feb 2023, 10:13 Is al geweten tegen welk decennium? :lol:
Ja hoor, voor 2029 is het zeker klaar :mrgreen:
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 20 feb 2023, 10:48
DR-fan schreef: 20 feb 2023, 10:13 Is al geweten tegen welk decennium? :lol:
Ja hoor, voor 2029 is het zeker klaar :mrgreen:
Ah, vandaar dat er permanente borden zijn neergezet...

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 20 feb 2023, 10:50 Ah, vandaar dat er permanente borden zijn neergezet...
Ik had het over Pousset, daar worden concrete acties ondernomen om het op te lossen. Aan de brug in Leuven is men nog aan het onderzoeken wat er kan, dus dat gaat nog wel even duren. Dan is het regelementair correcter om permanente borden te zetten gedurende die tijd.
Yassine_TB
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door Yassine_TB »

Shrek schreef: 18 feb 2023, 16:03
Yassine_TB schreef: 15 jan 2023, 20:59 Nu we toch bezig zijn over snelheidsverlagingen, vraag ik me af waarom we de laatste tijd (met de 5xx treinen) op de Lijn 2 constant een snelheidsverlaging naar 160 krijgen net voor Pousset (richting Leuven)? Dus na Ans krijg je opdrijving naar 200, als je Pousset nadert krijg je verlaging naar 160, om daarna terug 200 te mogen. Toevallig een idee @Shrek?

(Vroeger gebeurde dit enkel als er een andere trein voor je zat op L2 of als je de wissel van 160 moest nemen in Pousset, maar de laatste paar weken krijg ik het constant)
Er wordt gewerkt aan een oplossing :wink:
Probleem lijkt (voorlopig) opgelost denk ik. Laatste paar keren op de L2 heb ik geen snelheidsverlaging meer gehad.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door groentje »

Of ik (of een collega...) heeft het merkbord op tijd geopend :wink:
Yassine_TB
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door Yassine_TB »

groentje schreef: 28 feb 2023, 14:08 Of ik (of een collega...) heeft het merkbord op tijd geopend :wink:
Thx man, jij zit op Blok 12 veronderstel ik?

Nu moet enkel nog het uitritsein van Leuven steeds openstaan (indien mogelijk) zodat we altijd met een groen seinbeeld Leuven kunnen binnenrijden (als we van Luik komen) :wink: Dat is voor de collega's van Blok 9 wss?
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door groentje »

Inderdaad. Dat laatste is uiteraard iets minder vaak mogelijk, en zeker niet automatisch, maar lijkt tegenwoordig ook al veel frequenter te gebeuren.
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door byter »

Dat hangt zeker af van wie er zit... er zijn er die vrij consequent de timer verwijderen maar je hebt er die er ook niet naar kijken.
Dat lijkt me eerder 50/50.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door groentje »

Die timers zitten er natuurlijk ook niet zomaar in, en zeker met de nieuwe E 373 is het er niet gemakkelijker op geworden om een sein terug te sluiten, als dat nodig zou zijn.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door Eimai »

groentje schreef: 28 feb 2023, 19:53 Die timers zitten er natuurlijk ook niet zomaar in, en zeker met de nieuwe E 373 is het er niet gemakkelijker op geworden om een sein terug te sluiten, als dat nodig zou zijn.
Echt, wie dat ooit dacht dat die E373 een werkbare procedure was om een sein dicht te zetten 🙄
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door JHS2013 »

Maar vaak genoeg oefenen, dan gaat het redelijk snel
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door CursorX »

JHS2013 schreef: 01 mar 2023, 21:38 Maar vaak genoeg oefenen, dan gaat het redelijk snel
Nog altijd veel trager dan vroeger, want daarna moet je dan een E377 invullen op die 8 meter naar een openstaand sein te overbruggen…
brouckie
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door brouckie »

groentje schreef: 28 feb 2023, 19:53 Die timers zitten er natuurlijk ook niet zomaar in, en zeker met de nieuwe E 373 is het er niet gemakkelijker op geworden om een sein terug te sluiten, als dat nodig zou zijn.
Die timers maken toch geen verschil om te voorkomen dat een sein opnieuw gesloten moet worden? Die timers sturen het vertreksein pas open op het vertrekuur. (Of zoals vandaag nog later. Om xxu35 ipv xxu33). Als er dan na het vertrekuur een technisch probleem is aan het konvooi staat het sein open maar kan de trein niet vertrekken. Zelfde situatie als mocht het sein al open staan bij aankomst.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door groentje »

Heel vaak duikt het probleem maar op bij stilstand, of wordt het seinhuis pas ingelicht wanneer de trein al aan het perron staat of vlak voordien. Als de traffic controller dan eens behulpzaam wil zijn en het uitritsein voorbarig open stelt, kan een heel deel van het stationsrooster geblokkeerd zijn tot afwerking van de E 373, terwijl een sein dat nog niet open staat, gesloten houden, geen enkele procedure vereist.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Permanente snelheidsverlaging lijn 36N bij Leuven

Bericht door Klassiekje »

Yassine_TB schreef: 28 feb 2023, 12:07
Shrek schreef: 18 feb 2023, 16:03
Yassine_TB schreef: 15 jan 2023, 20:59 Nu we toch bezig zijn over snelheidsverlagingen, vraag ik me af waarom we de laatste tijd (met de 5xx treinen) op de Lijn 2 constant een snelheidsverlaging naar 160 krijgen net voor Pousset (richting Leuven)? Dus na Ans krijg je opdrijving naar 200, als je Pousset nadert krijg je verlaging naar 160, om daarna terug 200 te mogen. Toevallig een idee @Shrek?

(Vroeger gebeurde dit enkel als er een andere trein voor je zat op L2 of als je de wissel van 160 moest nemen in Pousset, maar de laatste paar weken krijg ik het constant)
Er wordt gewerkt aan een oplossing :wink:
Probleem lijkt (voorlopig) opgelost denk ik. Laatste paar keren op de L2 heb ik geen snelheidsverlaging meer gehad.
Voor de 4xx is er in ieder geval nog niks veranderd.
Plaats reactie