Welke bovenleidingsspanner is dit? Heeft iemand een afbeelding van het nomogram?

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Candelo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2022, 10:43

Welke bovenleidingsspanner is dit? Heeft iemand een afbeelding van het nomogram?

Bericht door Candelo »

In Brussel zie ik aan de bovenleidingen cirkelvormige dingen met een mooi nomogram.
Afbeelding (Brussel Noord)

Ik vroeg op Reddit wat die dingen waren en daar zeiden ze dat ze bovenleidingsspanners waren en verwezen ze naar dit:
https://www.powerandcables.com/pfisterer-tensorex-c/

Heel gelijkaardig, en er is ook een soort wijzer waarmee men de spanning kan aflezen. Maar de kabels zijn op een andere manier gearrangeerd, het is duidelijk niet dezelfde soort kabelspanner.

Ik had graag eens dat nomogram in detail bekeken. Alleen in Brussel Noord op een dubbeldekker kom ik dicht genoeg, maar ik slaag er niet in om een scherpe foto te trekken. (zeker nu alle vensters nog volhangen met saharastof)
Vandaar dat ik het hier eens vraag, misschien weten jullie van een schema dat online te vinden is?


Dit is nog een foto in Brussel Zuid: Afbeelding
Bedankt!
JHS2013
Berichten: 471
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Welke bovenleidingsspanner is dit? Heeft iemand een afbeelding van het nomogram?

Bericht door JHS2013 »

In Mortsel Oude God hangt er een midden op het perron. Ik kon er nog geen foto van maken. Hij lijkt niet helemaal exact op deze hierboven maar heeft wel zo’n grafiek op de zijkant
Plaats reactie