Anoniem gesprek gezocht met spoorloper - Avans Hogeschool

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
pieterdas
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2022, 16:32

Anoniem gesprek gezocht met spoorloper - Avans Hogeschool

Bericht door pieterdas »

Goededag iedereen,
Misschien hebben jullie het vorige forum onderwerp 'Spoorlopers - ervaringen, kennis en opinie' al gezien en weten jullie dat ik me momenteel bezig houdt met een onderzoek naar 'Spoorlopen'.

Nu vroeg ik me af of iemand van jullie zichzelf ziet als een spoorloper of iemand kent die graag langs het spoor loopt. Graag zou ik met de desbetreffende persoon een gesprek aan willen gaan. Het gesprek zal volledig anoniem zijn en is puur bedoeld om inzicht te krijgen in het fenomeen spoorlopen.

Met vriendelijke groeten,
Pieter Das
Avans Hogeschool - Afstuderende
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Anoniem gesprek gezocht met spoorloper - Avans Hogeschool

Bericht door DR-fan »

Mag ik dat een rare vraag vinden?

Niemand doet dit als hobby, het is een opwelling van het moment - meestal om een binnenweg te nemen.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Anoniem gesprek gezocht met spoorloper - Avans Hogeschool

Bericht door Paul »

Tja...
Ik moet bekennen dat ik het toch wel ooit 'als hobby' gedaan heb... Langs oude spoorlijnen buiten gebruik of met nog slechts zeer sporadisch goederenverkeer.
Ik buig nederig hoofd en beken schuld.
Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Anoniem gesprek gezocht met spoorloper - Avans Hogeschool

Bericht door trainlovertje »

DR-fan schreef: 22 feb 2022, 09:30 Niemand doet dit als hobby, het is een opwelling van het moment - meestal om een binnenweg te nemen.
Dat betwijfel ik toch sterk. Er zijn volgens mij wel degelijk mensen die bewust langs of in het spoor gaan wandelen.

Zelf doe ik ook aan spoorlopen op buitendienstgestelde baanvakken, maar daar stopt het dan ook voor mij.
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Anoniem gesprek gezocht met spoorloper - Avans Hogeschool

Bericht door DR-fan »

trainlovertje schreef: 22 feb 2022, 12:55 Zelf doe ik ook aan spoorlopen op buitendienstgestelde baanvakken, maar daar stopt het dan ook voor mij.
Dan ben je industrieel archeoloog :D Ik denk niet dat de vraag om zulke spoorlopers draaide.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Anoniem gesprek gezocht met spoorloper - Avans Hogeschool

Bericht door trainlovertje »

DR-fan schreef: 23 feb 2022, 09:30
trainlovertje schreef: 22 feb 2022, 12:55 Zelf doe ik ook aan spoorlopen op buitendienstgestelde baanvakken, maar daar stopt het dan ook voor mij.
Dan ben je industrieel archeoloog :D
Wel, zo kan je het misschien wel stellen, ja. Vorig jaar heb ik bijvoorbeeld de oude Siemensbahn in Berlijn afgewandeld, een S-Bahnlijn die over een aantal jaar weer in dienst genomen zou worden. Het is de oude infrastructuur die me interesseerde, maar ook om eens te polsen wat er nog effectief dient te gebeuren om de lijn weer in dienst te kunnen nemen.
jpvdveer
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: Anoniem gesprek gezocht met spoorloper - Avans Hogeschool

Bericht door jpvdveer »

trainlovertje schreef: 23 feb 2022, 10:38 Wel, zo kan je het misschien wel stellen, ja. Vorig jaar heb ik bijvoorbeeld de oude Siemensbahn in Berlijn afgewandeld, een S-Bahnlijn die over een aantal jaar weer in dienst genomen zou worden.
Ik ook! Maar een beetje spoorloper voel je je dan wel omdat de lijn volledig met hekwerk is afgezet en ik op zoek moest naar een gat (dat er ook bleek te zijn) om op de lijn te kunnen komen. Sommige perrons liggen op een viaduct boven straatniveau en ik had toch wel de neiging om daar niet te veel in het zicht te lopen. Maar mooie ervaring.
Plaats reactie