Overstromingen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Lukas
Berichten: 1664
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Overstromingen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Op Facebook staan er ook foto`s en filmpjes van zware wateroverlast in de buurt van het station van Dinant. De sporen worden versperd door auto`s die van een nabijgelegen straat naar beneden gesleurd werden door het water. Ook het station van Namen werd getroffen. Daar stond een tunnel onder de sporen onder water.

Infrabel en de NMBS worden echt niet gespaard...

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
kika
Berichten: 2857
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Overstromingen

Bericht door kika »

Mocht iemand net in dat gebied onderweg (moeten) zijn: tot 5 augustus mag je ipv de normale S-6 tussen Keulen en Düsseldorf een IC of ICE nemen met een gewoon kaartje. Ik hoop dat alles weer goed herbouwd wordt en de mensen min of meer er weer bovenop komen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Overstromingen

Bericht door Steven »

Lukas schreef: 25 jul 2021, 23:42 Hoi,

Op Facebook staan er ook foto`s en filmpjes van zware wateroverlast in de buurt van het station van Dinant. De sporen worden versperd door auto`s die van een nabijgelegen straat naar beneden gesleurd werden door het water. Ook het station van Namen werd getroffen. Daar stond een tunnel onder de sporen onder water.

Infrabel en de NMBS worden echt niet gespaard...

Lukas
In Namen is er geen tunnel onder de sporen, alles gaat daar boven de sporen door. :wink:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Overstromingen

Bericht door overweg13 »

Toch wel: er zijn wel degelijk onderdoorgangen voor de reizigers en er is ook nog de tunnel waarmee je van lijn 125 onder lijn 162 door kunt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Overstromingen

Bericht door Steven »

Oh dan mis ik mij. Maar ik neem toch aan dat Lukas dezelfde foto gezien heeft die ik gezien heb en dat is die van de roltrap in station namur. Als ik mij niet vergis die aan de hoofdingang. Ook van de straat achteraan het station heb ik een foto gezien waarbij auto’s in het water stonden.
Lukas
Berichten: 1664
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Overstromingen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Steven,

Ik had op het laat journaal van VRT gezien dat er ook een onderdoorgang onder water stond. Het was de onderdoorgang aan de kant van Ciney, Ronet, Dinant en Luik
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Overstromingen

Bericht door LML »

M'n oudste dochter is mee gaan helpen - en nog trouwens - naar die rampgebieden. Materiële schade is enorm maar het menselijk leed nog erger. Ze is elke avond met tranen in de ogen thuis gekomen, dus onderschat die overstromingen niet...
En aan alle ramptoeristen: help mee opruimen i.p.v. foto's te trekken en te delen op sociale media... (woorden van m'n dochter)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Overstromingen

Bericht door Steven »

Deze middag werd in het nieuws van 13u op 1 aandacht besteed aan de werken. Sommige herstellingen gaan meer tijd nemen dan eerst ingeschat. Wat te verwachten was dat op sommige plaatsen wat verborgen gebreken naar boven komen eens ze beginnen aan de werf.
Lukas
Berichten: 1664
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Overstromingen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb vanavond op HLN.be gelezen dat de herstellingswerken vertraging hebben opgelopen. Bepaalde spoorlijnen zouden pas begin oktober terug in dienst komen. Ik wens de teams ter plaatse heel veel succes!!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Overstromingen

Bericht door Steve »

Je bedoelt ongetwijfeld dit artikel (een verwijzing is altijd handig). Als je het iets meer in detail leest, blijkt het nog enigszins mee te vallen: tussen Luik en Nessonvaux is nu sprake van 13 september als vooropgestelde datum, wat twee weken later is dan tot nu toe werd gezegd. Dat is veruit het belangrijkste stuk, want het isoleert Verviers nog steeds van de rest van het land. 4 oktober gaat specifiek over het lijntje tussen Spa en Pepinster, sneu voor die paar plaatsen maar natuurlijk verre van vergelijkbaar qua impact.
Lukas
Berichten: 1664
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Overstromingen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Steve,

Bedankt voor de link naar het artikel!! Ik was het vergeten te doen.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Paul
Berichten: 1281
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Overstromingen

Bericht door Paul »

Welke schade is er eigenlijk aan L. 161 tussen Ottignies en Gembloux, en op welke plaats juist? Want daar is ook nog veel werk, tot eind augustus gesloten...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Overstromingen

Bericht door Steven »

Ik dacht (als ik het goed onthouden heb uit het nieuws) dat het om Mont Saint Guibert ging waar er problemen zijn op L161
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Overstromingen

Bericht door Steven »

Na wat zoeken teruggevonden met beelden bij, te Mont Saint Guibert

Herstellingen aan spoor lopen erg moeizaam: "Extra regenval afgelopen weekend bemoeilijkt situatie"  
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/29/schade-spoor/
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Overstromingen

Bericht door trainlovertje »

Dit weekend moeten werken, daarom vandaag een dagje recup. Ik had geen idee wat met m'n dag te doen, dus ben ik vandaag wat rondgetrokken in de Euregio met het OV: een rondje Hasselt - Maastricht - Aachen - Monschau - Aachen - Pepinster - Welkenraedt - Leuven - Hasselt.
Bewust een ommetje via Pepinster gemaakt om de ellende eens met lede ogen aan te zien. Wat was me dat daar! En wat je niet op TV merkt, is de stank van schimmels die de waterschade aanricht...

Meer in detail over het spoorwegdomein: het (grote) station van Pepinster lijkt er 'ongedeerd' uit te komen, maar op lijn 44 is het andere koek. Daarover waren overigens nog geen berichten verschenen op dit forum.
Het perron en de overweg aan de stopplaats Pepinster-Cité en de brug over de Höegne die hierop aansluit, zijn totaal verwoest. Van de brug is zelfs geen speur meer te bekennen, enkel de bovenleiding hangt nog hoog boven het water. Of er nog zulke grote averijen aan de lijn zijn, weet ik niet.
Alleszins zal er doorgewerkt moeten worden om de lijn tegen 4 oktober in dienst te krijgen. Ik hoop dat men het perron in Pepinster-Cité dan ineens verhoogt en niet weer een oncomfortabel laag perron gaat bouwen.
De foto's krijg ik niet geupload, omdat de bestanden te groot zijn.
Plaats reactie