Overstromingen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
FLV-FGSP
Berichten: 1877
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Overstromingen

Bericht door FLV-FGSP »

kika schreef: 14 sep 2021, 23:12Wordt er links of rechts ook ergens een reeds geplande verbetering uitgevoerd of is dat irréel?
In Pepinster wordt het tweede perron aan lijn 44 opgehoogd en vernieuwd.
kika
Berichten: 2857
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Overstromingen

Bericht door kika »

FLV-FGSP schreef: 14 sep 2021, 23:26 In Pepinster wordt het tweede perron aan lijn 44 opgehoogd en vernieuwd.
Dat soort dingen dus. Even tussendoor ETCS snap ik dat dat er niet inzit, een onbewaakte overweg afsluiten is minder moeilijk. Ik weet niet wat er allemaal vervangen moet worden, bij een wissel die je al wilde vernieuwen (sneller?) kan net zo goed de wissel weghalen zodat er überhaupt wat kan rijden. Als buitenstaander weet ik niet wat er precies was en wat realistisch is.
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Overstromingen

Bericht door trainlovertje »

Persbericht van de Deutsche Bahn over heringebruikname van de door overstromingen getroffen spoorlijnen: https://www.deutschebahn.com/pr-duessel ... ht-6331050

De laatste lijn zal daar pas in de zomer van 2023(!) weer in dienst gaan.
pietje
Berichten: 630
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Overstromingen

Bericht door pietje »

trainlovertje schreef: 16 sep 2021, 09:37 Persbericht van de Deutsche Bahn over heringebruikname van de door overstromingen getroffen spoorlijnen: https://www.deutschebahn.com/pr-duessel ... ht-6331050

De laatste lijn zal daar pas in de zomer van 2023(!) weer in dienst gaan.
Ik wil het leed van de getroffen mensen en het werk van degenen die alles herstellen niet minimaliseren of met elkaar vergelijken, maar ik kan mij perfect voorstellen dat er in Duitsland op sommige plaatsen zoveel schade is dat het effectief zolang duurt om te herstellen.

Er zijn daar meerdere lokaties waar je helemaal niet kan spreken over herstelling, maar volledige nieuwbouw van relatief lange stukken.
Plaats reactie