Pagina 1 van 1

Dinant perronwissel

Geplaatst: 16 jun 2021, 11:18
door joverwimp
Dinant  - kopie.JPG
Vroeger kwamen alle treinen in Dinant toe op spoor een, en vertrokken ook vandaar. Overstappen naar Bertrix-Libramont gebeurde op hetzelfde spoor, de trein stond even verder.
Dan kon het niet meer: overstap gebeurde van perron 3 naar 1 via een lastige trapconstructie (die je ook vindt in Sint-Agatha-Berchem)
Nu is die constructie ontmanteld ! Onder het toeziend oog van een spoorwegman mag je de sporen oversteken, van 3 naar 1.
Wat is hier aan de hand ?

Re: Dinant perronwissel

Geplaatst: 16 jun 2021, 15:43
door FLV-FGSP
Dat heeft ooit in de knipselkrant gestaan. Infrabel was in Dinant beginnen bouwen zonder toelating. Buurtbewoners hadden klacht ingediend en naar aanleiding daarvan zijn de werkzaamheden stilgelegd. Waarom de tijdelijke brug dan moet verdwijnen weet ik ook niet.

Re: Dinant perronwissel

Geplaatst: 16 jun 2021, 16:31
door Steve
En ik in m'n naïviteit maar denken dat ze dat uit klantvriendelijkheid gedaan hadden... onlangs las ik een vergelijkbaar verhaal over Ciney, daar is nu blijkbaar zelfs een heel hindernissenparcours nodig om het buitenste perrons (voor de L-treinen) te bereiken, het artikel sprak over bijna 20 verloren minuten voor iemand die slecht te been was.

Re: Dinant perronwissel

Geplaatst: 20 jun 2021, 10:43
door FLV-FGSP
Op 18/6 nog eens in de knipselkrant: https://pressreview.infrabel.be/global_pdf_20210618.pdf

Re: Dinant perronwissel

Geplaatst: 24 jun 2021, 14:43
door Klassiekje
Die brug werd sowieso amper gebruikt. Zowat iedereen gebruikt(e) daar nog altijd de gelijkgrondse overgang.
https://www.rtl.be/info/video/607304.aspx

Re: Dinant perronwissel

Geplaatst: 24 jun 2021, 15:08
door groentje
Je zou toch voor minder? Het station ligt al verhoogd, mag je er nog eens een bergbeklimming aan toevoegen? En ja, ik weet dat het niet mag, en ik raad het zeker niet aan, maar dit soort grappen lokt illegaal gedrag uit.