Dinant perronwissel

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
joverwimp
Berichten: 491
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Dinant perronwissel

Bericht door joverwimp »

Dinant  - kopie.JPG
Vroeger kwamen alle treinen in Dinant toe op spoor een, en vertrokken ook vandaar. Overstappen naar Bertrix-Libramont gebeurde op hetzelfde spoor, de trein stond even verder.
Dan kon het niet meer: overstap gebeurde van perron 3 naar 1 via een lastige trapconstructie (die je ook vindt in Sint-Agatha-Berchem)
Nu is die constructie ontmanteld ! Onder het toeziend oog van een spoorwegman mag je de sporen oversteken, van 3 naar 1.
Wat is hier aan de hand ?
Bijlagen
Dinant - kopie.JPG
FLV-FGSP
Berichten: 1877
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dinant perronwissel

Bericht door FLV-FGSP »

Dat heeft ooit in de knipselkrant gestaan. Infrabel was in Dinant beginnen bouwen zonder toelating. Buurtbewoners hadden klacht ingediend en naar aanleiding daarvan zijn de werkzaamheden stilgelegd. Waarom de tijdelijke brug dan moet verdwijnen weet ik ook niet.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dinant perronwissel

Bericht door Steve »

En ik in m'n naïviteit maar denken dat ze dat uit klantvriendelijkheid gedaan hadden... onlangs las ik een vergelijkbaar verhaal over Ciney, daar is nu blijkbaar zelfs een heel hindernissenparcours nodig om het buitenste perrons (voor de L-treinen) te bereiken, het artikel sprak over bijna 20 verloren minuten voor iemand die slecht te been was.
FLV-FGSP
Berichten: 1877
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dinant perronwissel

Bericht door FLV-FGSP »

Op 18/6 nog eens in de knipselkrant: https://pressreview.infrabel.be/global_pdf_20210618.pdf
Klassiekje
Berichten: 543
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Dinant perronwissel

Bericht door Klassiekje »

Die brug werd sowieso amper gebruikt. Zowat iedereen gebruikt(e) daar nog altijd de gelijkgrondse overgang.
https://www.rtl.be/info/video/607304.aspx
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dinant perronwissel

Bericht door groentje »

Je zou toch voor minder? Het station ligt al verhoogd, mag je er nog eens een bergbeklimming aan toevoegen? En ja, ik weet dat het niet mag, en ik raad het zeker niet aan, maar dit soort grappen lokt illegaal gedrag uit.
Plaats reactie