Opbraak Bundel M te Leuven

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Lukas
Berichten: 1664
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Opbraak Bundel M te Leuven

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb gezien dat men deze week een deel van Bundel M te Leuven heeft opgebroken. Weet er iemand waarom men dit doet? Ik stel mij daar toch een paar vragen bij; Gaat men nog voldoende sporen hebben om werktreinen uit te wijken? En waren de sporen en bovenleiding in slechte staat?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Opbraak Bundel M te Leuven

Bericht door Shrek »

Daar wordt een heel deel vernieuwd.
Lukas
Berichten: 1664
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Opbraak Bundel M te Leuven

Bericht door Lukas »

Hoi,

Shrek,

Bedankt voor de interessante info!! Ik heb ook gezien dat er naast lijn 35 een nieuw spoor aangelegd word. Word de bovenleiding dan ook vernieuwd?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Opbraak Bundel M te Leuven

Bericht door Shrek »

Er zullen 4 gelektrificeerde bundelsporen overblijven voor goederentreinen, die krijgen ook een nieuw doodspoor langs L35 om locomotieven van kant te kunnen laten wisselen.
Er zullen ook 6 niet gelektrificeerde sporen zijn voor de werktreinen van Infrabel.
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Opbraak Bundel M te Leuven

Bericht door 260689 »

Shrek schreef: 30 apr 2021, 12:33 Er zullen 4 gelektrificeerde bundelsporen overblijven voor goederentreinen, die krijgen ook een nieuw doodspoor langs L35 om locomotieven van kant te kunnen laten wisselen.
Er zullen ook 6 niet gelektrificeerde sporen zijn voor de werktreinen van Infrabel.
4 sporen? Is dat niet wat heel weinig? Het gebeurt regelmatig dat Antwerpen-Noord en Muizen volledig vol staan (gebeurt meestal enkel in het weekend). Of val dit nog vrij goed mee qua bezetting in Leuven?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Opbraak Bundel M te Leuven

Bericht door Shrek »

260689 schreef: 03 mei 2021, 11:40
Shrek schreef: 30 apr 2021, 12:33 Er zullen 4 gelektrificeerde bundelsporen overblijven voor goederentreinen, die krijgen ook een nieuw doodspoor langs L35 om locomotieven van kant te kunnen laten wisselen.
Er zullen ook 6 niet gelektrificeerde sporen zijn voor de werktreinen van Infrabel.
4 sporen? Is dat niet wat heel weinig? Het gebeurt regelmatig dat Antwerpen-Noord en Muizen volledig vol staan (gebeurt meestal enkel in het weekend). Of val dit nog vrij goed mee qua bezetting in Leuven?
In Leuven stonden er toch nooit veel goederentreinen hoor, 4 lijkt mij voldoende voor daar. Zoals Lukas al zei staan daar vooral treinen van Infrabel zelf.
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Opbraak Bundel M te Leuven

Bericht door groentje »

Leuven is inderdaad niet meteen een drukke bestemming, maar het is wel handig als overloop voor vooral Muizen. Als er een trein onderweg is, en je hebt geen plaats, moet je daar ergens mee aan de kant kunnen. Als je niet weet of die daar enige tijd kan blijven staan zijn wijksporen als in Haacht niet goed genoeg, een bestuurder kan z'n trein daar niet laten staan als z'n uren erop zitten. Dat kan wel in Leuven.
Plaats reactie