Brussel West

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Brussel West

Bericht door Klassiekje »

Steve schreef: 14 apr 2022, 16:14
Klassiekje schreef: 14 apr 2022, 13:20 https://mivb.prezly.com/mivb-neemt-derd ... in-gebruik#

Ik veronderstel dat het gaat over het 'testspoor' vermeld in dit artikel.
Nee, dat artikel gaat specifiek over de nieuwe remise voorbij het eindpunt Eramus, met een testspoor dat vlak naast spoorlijn 50A komt te liggen. Beide kaderen natuurlijk in dezelfde noodzaak voor extra capaciteit.
Oei, klopt :oops:
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Brussel West

Bericht door joverwimp »

Naast spoor 1 liggen drie sporen van nergens naar nergens, 100m lang. Wel met bovenleiding en zo te zien goed onderhouden.
Waarvoor zou dit dienen?
Bijlagen
Brussel West - kopie.JPG
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Brussel West

Bericht door ovspotter_be »

joverwimp schreef: 16 nov 2022, 17:26 Naast spoor 1 liggen drie sporen van nergens naar nergens, 100m lang. Wel met bovenleiding en zo te zien goed onderhouden.
Waarvoor zou dit dienen?
Ligt er naast het station niet de Infrabel Academy, zou misschien daarvoor kunnen dienen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Brussel West

Bericht door Steven »

Dat zijn inderdaad de sporen van de Infrabel academy. Niet alles staat er 100% correct trouwens, sommige borden staan er te kort bij het vrijruimteprofiel, dus het lesmateriaal is niet 100% gelijk met de realiteit, hopelijk zijn er lesgevers die dat vermelden tijdens de opleiding.

Dergelijke stukjes spoor zijn ideaal om bepaalde zaken op te oefenen, zoals aarden van een bovenleiding om al een belangrijke te noemen, om dit niet te oefenen op een spoor dat in dienst is :mrgreen:
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Brussel West

Bericht door jan_olieslagers »

Openstreetmap ziet er verder westwaarts nog eentje, dat is maar amper lang genoeg om juistekes een loc op te zetten.
En die hele santekraam zou helemaal niet met het spoornet verbonden zijn? Hoe krijgt men daar ooit rollend materiaal op, dan, tenzij met een grote kraan?
https://www.openstreetmap.org/#map=19/50.85094/4.32223
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Brussel West

Bericht door ovspotter_be »

jan_olieslagers schreef: 16 nov 2022, 17:48 Openstreetmap ziet er verder westwaarts nog eentje, dat is maar amper lang genoeg om juistekes een loc op te zetten.
En die hele santekraam zou helemaal niet met het spoornet verbonden zijn? Hoe krijgt men daar ooit rollend materiaal op, dan, tenzij met een grote kraan?
https://www.openstreetmap.org/#map=19/50.85094/4.32223
Waarschijnlijk is dit gewoon om te oefenen en leren, want als ik OpenStreetMap, OpenRailwayMap of satellietafbeeldingen bekijk is daar geen enkel spoor verbonden met spoorlijn 28.
Waarschijnlijk is dit dus puur voor educationele doeleinden, en kunnen ze door deze niet te verbinden met spoorlijn 28 hier heel makkelijk de spanning op de bovenleiding in- en uitschakelen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Brussel West

Bericht door Shrek »

De infra op Brussel-West is inderdaad voor opleiding, zowel buiten als binnen liggen sporen waarop de belangrijkste procedures rond sporen, bovenleiding en seininrichting aangeleerd kunnen worden.
Hierdoor kan een veel efficiëntere opleiding gegeven worden dan vroeger, toen zowat elk LCI daar zelf een plek voor moest hebben.
Plaats reactie