Pagina 3 van 3

Re: Spoorlijn 204

Geplaatst: 14 mei 2023, 22:35
door Shrek
desirootje schreef: 14 mei 2023, 22:13 ik wil niet verder klagen op Infrabel, sorry Shrek, maar in dit document las ik dat men Infrabel toch een beetje heeft moeten aanmanen om die studie te starten, dit doordat L19, de havenontsluiting voorrang kreeg. Nu is de studie uiteindelijk wel gepland, maar het heeft even geduurd. Had men dit niet beter eerder gedaan?
Het doet me ook denken die andere studies die ons zijn beloofd (Aalst-Dendermonde, Dendermonde-Puurs, Eeklo-Maldegem en Hamont-Weert) en of die ook nog niet begonnen zijn? En wat met andere projecten die besproken zijn geweest (personenvervoer op de ringlijn van Antwerpen en richting de Waaslandhaven en blijkbaar in 2009 het heropenen van Ottignies-Nivelles) is dat laatste gestudeerd geweest of aan de zijkant blijven liggen tot veelbelovendere lijnen bestudeerd werden?
Dat lees ik er toch niet in. Ik lees dat er budget voorzien was voor de elektrificatie van L19, dat de werken iets goedkoper waren dan gebudgetteerd en dat er geld over was. Infrabel wou dit geld oorspronkelijk gebruiken voor L204 maar stelde later voor het toch in Limburg te investeren. De Limburgers hebben echter bakzeil gehaald en het gaat toch naar L204.

Al die andere studies die je noemt zijn bij mijn weten nooit uitgevoerd, dat zou toch alleen maar weggegooid geld zijn (er is immers geen geld om effectief te bouwen).

Re: Spoorlijn 204

Geplaatst: 15 mei 2023, 19:06
door JonasV91
desirootje schreef: 14 mei 2023, 22:13 ik wil niet verder klagen op Infrabel, sorry Shrek, maar in dit document las ik dat men Infrabel toch een beetje heeft moeten aanmanen om die studie te starten, dit doordat L19, de havenontsluiting voorrang kreeg. Nu is de studie uiteindelijk wel gepland, maar het heeft even geduurd. Had men dit niet beter eerder gedaan?
Het doet me ook denken die andere studies die ons zijn beloofd (Aalst-Dendermonde, Dendermonde-Puurs, Eeklo-Maldegem en Hamont-Weert) en of die ook nog niet begonnen zijn? En wat met andere projecten die besproken zijn geweest (personenvervoer op de ringlijn van Antwerpen en richting de Waaslandhaven en blijkbaar in 2009 het heropenen van Ottignies-Nivelles) is dat laatste gestudeerd geweest of aan de zijkant blijven liggen tot veelbelovendere lijnen bestudeerd werden?
Thanks! Ben blij eens een relatief recente publicatie hierover te kunnen lezen!