vrieskou problemen op lijn 25 ?

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: vrieskou problemen op lijn 25 ?

Bericht door dekooiker »

Tim schreef: 09 feb 2021, 17:06 Ik kan wel enkele voorbeelden geven ja, maar die ga ik hier uiteraard niet plaatsen :wink:
Overigens zal het volgens de statistieken inderdaad wel meevallen want men zet gewoon standaard laattijdig klaarmelden of ontblokking. Als je op tijd vertrekt en 45 min later aankomt door 'ontblokking' dan scheelt er toch iets aan de rijpaden of inderdaad geklungel op de blokposten.
Ik begrijp uw reactie maar u vergeet dat het wel eens uw collega's kunnen zijn die voor (uw) problemen zorgen: van zodra een trein 3 minuten vertraging maakt (te laat klaar, reizigers instappen...) kan het wel eens zijn dat er voor de goederentreinen ernstige problemen volgen in de vorm van veel vertraging. Nog teveel verkeersleiders denken (onterecht trouwens) dat een goederentrein altijd voorrang moet geven aan een reizigerstrein.

Niettemin heb ik de voorbije week regelmatig de indruk gehad dat men maar wat doet en probeert in de hoop dat het goed komt. Van de 8 treinritten waren er twee min of meer op tijd. Je maakt me ook niet wijs, dat als men weet dat er een vierledig stel moet ontkoppelen, de spoorwijzigingen een uur op voorhand bekend zijn, het kan dat de rangeerder op het aankomstuur nog niet daar is, sterker, twintig minuten later pas komt opdagen. Dat is kwestie van organiseren. En daar scheelt inderdaad wel wat en is ruimte voor verbetering.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie