Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef: 24 nov 2020, 15:18 En nee, ik zie daarin geen complot, ik zie enkel een bevestiging van het aloude gebrek aan communicatiecultuur.
Er is geen gebrek aan communicatiecultuur, gewoon een andere communicatiecultuur. En daar ga jij niets aan veranderen :wink:
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door jan_olieslagers »

Een vierkante cirkel is een vierkante cirkel, jawel, inderdaad. Of, in AA-jargon: "nog in de ontkenningsfase" ;) Daar zal ik inderdaad niets aan veranderen. Geniet er maar van.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door Steven »

Jan nogmaals, stel gewoon een vraag als iets niet duidelijk is maar drijf niet door, je zorgt op die manier voor meer frustratie dan oplossingen. Je gaat compleet voorbij aan het feit dat iedereen hier op het forum vrijwillig aanwezig is. Niemand heeft hier verplichtingen, laat staan vanuit zijn werkgever uit. Dit is en blijft een forum voor mensen met een spoorweghart en iedereen vult dat op zijn manier in. Je stelt uw verwachting tov het forum te hoog, leg de lat wat lager en je gaat een leukere ervaring hebben hier. Dit forum staat dus ook volledig los van de communicatie van de Belgische spoorwegen zelf, stop dus met dat ook steeds aan te brengen.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door jan_olieslagers »

@Steven, nogmaals dank voor uw verzoenende en verhelderende opstelling. Ik wil ook graag aanvaarden dat dit forum volledig gescheiden is van de formele communicatie vanwege het spoorbedrijf, Infrabel of NMBS of wie dan ook.

Evenzeer blijft de gewraakte zin me tegen de borst stoten, precies omdat die woorden WEL klinken alsof ze vanwege het spoorbedrijf komen:
De mensen die het moeten begrijpen begrijpen het
Dat komt echt over als "ligt gij u maar niet te bemoeien, buitenstaanderken, gij hebt er nu eenmaal geen zaken mee". Misschien interpreteer ik dat al te negatief, maar het klinkt in mijn oren toch echt wel heel bijzonder hautain.

Terecht hebt ge eerder al gesteld dat het de bedoeling is van een forum dat eenieder er wat van kan leren; maar daarin wil niet iedereen u volgen, blijkbaar.

En nu ga ik er niet meer verder op in want kaars en bril zullen toch niet baten voor de uil.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door Steven »

Ik stel enkel vast dat jezelf ook niet leert :wink:
Het zou u sieren moest je wat sneller gewoon zeggen dat je iets niet verstaat en het daar bij laat ipv een hele polemiek te starten over het al dan niet goed communiceren. De meeste bezoekers hier weten dat dat uw standpunt is. Je moet het dus niet elke keer opnieuw aanbrengen dat het u stoort. Einde discussie terug naar het onderwerp.
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door CursorX »

jan_olieslagers schreef: 24 nov 2020, 15:18 En nee, ik zie daarin geen complot, ik zie enkel een bevestiging van het aloude gebrek aan communicatiecultuur.
Nochtans is, als ik even dieper op de kwestie mag ingaan, net dit een voorbeeld van een goede communicatie.
Een gesleepte trein is, zoals het woord zegt, gesleept door een locomotief. Het kan niets meer of niets minder.
Bij een trek-duw combinatie kan, zoals de term het zegt, een locomotief zowel de trein trekken als duwen, waarvoor er een stuurrijtuig noodzakelijk is.
Veel helderder en eenduidiger kunnen termen toch echt niet zijn lijkt me.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door jan_olieslagers »

Hehe, daar is wel iets van. Alleen komt het wel héél onverwacht vanwege een bron van dusdanig slechte reputatie ;) Zal het nog gaan blijken dat er met mijn gezaag rekening werd gehouden? Of zouden sommigen zelfs tot inzicht gekomen zijn zonder? Tssk, de wonderen zijn de wereld niet uit. Er was me trouwens voorspeld dat ik er niets ging aan veranderen ;)

Overigens gold mijn ergernis niet de terminologieverwarring - die was gauw genoeg rechtgezet, geen probleem - maar wel het vernederende
De mensen die het moeten begrijpen begrijpen het,
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door Steven »

Jan ik ga niet meer waarschuwen, stop aub met in herhaling vallen, uw profiel zegt dat je 66 bent, gedraag u naar uw leeftijd en dus met wat wijsheid.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door jan_olieslagers »

Steven, als er niets meer was geschreven dan had ik ook niets meer geschreven.
Als ik niets meer mag zeggen, wat ik eigenlijk van plan was, dan mag de rest ook wel ophouden, dunkt me.
En nog steeds heb ik mijn best gedaan om positief te blijven waar ik kon. Wat niet van iedereen kan gezegd worden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Freken
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door Freken »

groentje schreef: 23 nov 2020, 10:51 Ging Lokeren binnenkort ook niet op de schop? Sint-Niklaas is al aangepakt, ik dacht dat ze nu zouden doorschuiven naar Lokeren...
Om terug te komen op het onderwerp.. :wink: voorlopig zitten er geen grote veranderingen in de pijplijn, wel worden vanuit de NMBS de 3 roltrappen en liften volgend jaar (eindelijk) gerenoveerd.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door groentje »

Dus geen verhoogde perrons en een verlenging van de uitwijksporen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door Steven »

Lokeren zal ook ooit wel vernieuwde perrons krijgen, enkel de vraag wanneer is nog niet ingevuld.
EBFS
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2020, 14:53

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door EBFS »

Dus Lokeren krijgt nieuwe liften en roltrappen maar geen verhoogde perrons? Is dat niet gewoon dubbel werk doen. Want dan later zullen die perrons toch verhoogd worden en dan moeten al die roltrappen en liften weer vernieuwd worden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door Shrek »

EBFS schreef:Dus Lokeren krijgt nieuwe liften en roltrappen maar geen verhoogde perrons? Is dat niet gewoon dubbel werk doen. Want dan later zullen die perrons toch verhoogd worden en dan moeten al die roltrappen en liften weer vernieuwd worden.
Niet noodzakelijk, je kan de trappen en liften al op de goeie hoogte bouwen met dan een klein hellend vlak naar beneden. Niet ideaal, maar wel doenbaar.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Kopsporen in Sint Niklaas en Lokeren

Bericht door groentje »

Ik vraag me af of ze dan niet beter nog even wachten tot ze het in één keer kunnen doen...
Plaats reactie