lijn 50A/50C

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

lijn 50A/50C

Bericht door desperado »

Sorry for English.

I have noticed a recent change on lines 50A/50C.

Trains travelling away from Brussels previously used the southern pair of tracks and trains towards Brussels previously used the northern pair of tracks.

Recently trains from Brussels use mostly the northern track only. Trains towards Brussels use the 2nd track in from the north side. I don't often see trains on the southern pair of tracks but if I do, it seems that the 3rd track in from the north side may be used by trains towards Brussels and the southern-most track may be used by trains from Brussels.

It seems the tracks are currently used with the directions alternating, towards Brussels, away from Brussels, towards Brussels and away from Brussels.

Can anyone explain why this is happening and how long it will be happening for?

Thank you.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: lijn 50A/50C

Bericht door b-loc »

In Denderleeuw is men bezig met wisselvernieuwingen en tussen Denderleeuw en Y.Lombeek vernieuwen van dwarsliggers.
Enkel spoor A L50C tussen Denderleeuw en Y.Lombeek is in dienst. Spoor B buiten dienst.
Van Noordelijkste spoor naar zuidelijkste spoor
L50C spoor B Y. Lombeek - Anderlecht Alle treinen rechtstreeks van Gent
L50A spoor B Y. Lombeek - Anderlecht Alle treinen rechtstreeks naar Gent
L50A spoor A Y. Lombeek - Anderlecht Alle treinen van Denderleeuw
L50C spoor A Y. Lombeek - Anderlecht Alle treinen naar Denderleeuw

Vanaf maandag zijn de vernieuwingswerken afgerond en rijdt alles normaal.
Grote spoorvernieuwingswerken in Denderleeuw
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: lijn 50A/50C

Bericht door desperado »

b-loc schreef: 20 aug 2020, 13:03 In Denderleeuw is men bezig met wisselvernieuwingen en tussen Denderleeuw en Y.Lombeek vernieuwen van dwarsliggers.
Enkel spoor A L50C tussen Denderleeuw en Y.Lombeek is in dienst. Spoor B buiten dienst.
Van Noordelijkste spoor naar zuidelijkste spoor
L50C spoor B Y. Lombeek - Anderlecht Alle treinen rechtstreeks van Gent
L50A spoor B Y. Lombeek - Anderlecht Alle treinen rechtstreeks naar Gent
L50A spoor A Y. Lombeek - Anderlecht Alle treinen van Denderleeuw
L50C spoor A Y. Lombeek - Anderlecht Alle treinen naar Denderleeuw

Vanaf maandag zijn de vernieuwingswerken afgerond en rijdt alles normaal.
Grote spoorvernieuwingswerken in Denderleeuw
Dank U.
desirootje
Berichten: 644
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: lijn 50A/50C

Bericht door desirootje »

Er was gisteren een aanrijding ter hoogte van Maria-Aalter, wat voor veel vertraging zorgde in en rond Gent. Ben er zo achter gekomen dat de 2211 blijkbaar een van de West-Vlaamse ritten op L50 is. Ik snap alleen niet hoe dat gebeurde, ik dacht dat ze tussen Brugge en Gent al alle overwegen hadden gesloten, vergis ik me op dat vlak?
Ik vroeg me ook af als een trein niet kan vertrekken vanwege mankerend spoorpersoneel dat op een vertraagde trein zit, waarom krijgt die 2e trein dan niet direct die vertraging mee. Men wist dat die TB/ TBG op die trein zat, dus in plaats van met onze voeten te spelen met een optellende vertraging (waarbij de trein er stond maar we niet konden instappen) hadden ze ons toch beter direct pakweg de 25 minuten vertraging gegeven die die vorige trein had?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: lijn 50A/50C

Bericht door Shrek »

desirootje schreef: 11 jan 2022, 19:04 Er was gisteren een aanrijding ter hoogte van Maria-Aalter, wat voor veel vertraging zorgde in en rond Gent. Ben er zo achter gekomen dat de 2211 blijkbaar een van de West-Vlaamse ritten op L50 is. Ik snap alleen niet hoe dat gebeurde, ik dacht dat ze tussen Brugge en Gent al alle overwegen hadden gesloten, vergis ik me op dat vlak?
Ik vroeg me ook af als een trein niet kan vertrekken vanwege mankerend spoorpersoneel dat op een vertraagde trein zit, waarom krijgt die 2e trein dan niet direct die vertraging mee. Men wist dat die TB/ TBG op die trein zat, dus in plaats van met onze voeten te spelen met een optellende vertraging (waarbij de trein er stond maar we niet konden instappen) hadden ze ons toch beter direct pakweg de 25 minuten vertraging gegeven die die vorige trein had?
Het systeem houdt volgens mij niet automatisch rekening met personeel dat op een andere trein zit. Misschien maar best, het zou zomaar kunnen dat er reservepersoneel gevonden wordt en de trein plots toch kan vertrekken. Een vertraging die plots vermindert is veel erger dan één die oploopt.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: lijn 50A/50C

Bericht door trainlovertje »

desirootje schreef: 11 jan 2022, 19:04 Er was gisteren een aanrijding ter hoogte van Maria-Aalter, wat voor veel vertraging zorgde in en rond Gent. Ben er zo achter gekomen dat de 2211 blijkbaar een van de West-Vlaamse ritten op L50 is. Ik snap alleen niet hoe dat gebeurde, ik dacht dat ze tussen Brugge en Gent al alle overwegen hadden gesloten, vergis ik me op dat vlak?
Voor een aanrijding met personen heb je geen overweg nodig: te dicht bij de perronrand staan, spoorlopers, wanhoopsdaad, ...
Plaats reactie