Spoorslingering spoor B lijn 36N?

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Spoorslingering spoor B lijn 36N?

Bericht door Asterix »

Het valt mij reeds verschillende weken op dat er een schijnbaar maar vervelende spoorslingering lijkt te zijn op spoor B van de lijn 36N bij de uitrit van Leuven aan de brug over het kanaal Leuven - Dijle. Het is mij echter enkel nog maar opgevallen in een I11-rijtuig eerste klas van de IC A.

Is dat nog al iemand opgevallen?
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Spoorslingering spoor B lijn 36N?

Bericht door rvdborgt »

Asterix schreef: 07 jul 2018, 13:50Het valt mij reeds verschillende weken op dat er een schijnbaar maar vervelende spoorslingering lijkt te zijn op spoor B van de lijn 36N bij de uitrit van Leuven aan de brug over het kanaal Leuven - Dijle. Het is mij echter enkel nog maar opgevallen in een I11-rijtuig eerste klas van de IC A.

Is dat nog al iemand opgevallen?
Ja, en die slingering komt ook regelmatig terug nadat er iets aan gedaan is. Ik vrees dat het ook niet meer lang zal duren voordat er weer een snelheidsbeperking komt. Of ze moeten binnenkort weer komen onderstoppen. Vorig jaar was er een tijdje een snelheidsbeperking van 40 km/h precies op die plek en daarvoor en later nog eens een van 120 km/h. Het is blijkbaar een moeilijke plek, vooral spoor B.

Groetjes,
Rian
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Spoorslingering spoor B lijn 36N?

Bericht door byter »

Vanaf morgen start er een BTS van 120km/u.
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Spoorslingering spoor B lijn 36N?

Bericht door rvdborgt »

byter schreef: 21 jul 2018, 12:11 Vanaf morgen start er een BTS van 120km/u.
Maandag- en dinsdagochtend stond er telkens een waarschuwing bij de verstoringen op de NMBS-website dat er schade aan de infrastructuur was tussen Leuven en Herent maar er was toen nog geen beperking en mijn trein reed er ook in volle vaart overheen. Maar ik dacht wel dat het niet lang meer zou duren voordat er en snelheidsbeperking zou komen.
Belangrijker: wanneer gaan ze er iets aan doen? Hopelijk voordat de snelheid nog verder omlaag moet.

Groetjes,
Rian
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Spoorslingering spoor B lijn 36N?

Bericht door byter »

Na een melding mag er bij de L36N niet meer over dat stuk spoor gereden. Er zijn de afgelopen week enkele meldingen geweest waarna het verkeer onderbroken werd voor dat spoorvak. Na nazicht van I-AM tracks mocht er dan steeds terug over gereden worden zonder beperkingen.

De periode van de BTS is in ieder geval ruim voorzien.
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Spoorslingering spoor B lijn 36N?

Bericht door rvdborgt »

byter schreef: 21 jul 2018, 13:18 De periode van de BTS is in ieder geval ruim voorzien.
Ruim op welke manier, ten opzichte waarvan?

Groetjes,
Rian
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Spoorslingering spoor B lijn 36N?

Bericht door Ducktape »

De vorige beperking is er ook enkele maanden geweest, dus we zullen wel terug voor enkele maanden vertrokken zijn wrs :roll:
Klassiekje
Berichten: 543
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Spoorslingering spoor B lijn 36N?

Bericht door Klassiekje »

Is ondertussen ook al enkele jaren geworden. :lol:
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Spoorslingering spoor B lijn 36N?

Bericht door rvdborgt »

Klassiekje schreef: 02 feb 2021, 14:55 Is ondertussen ook al enkele jaren geworden. :lol:
De problemen komen regelmatig terug en dan wordt er na verloop van tijd weer iets aan gedaan. Ik durf niet te zeggen wat de huidige stand van zaken is.

Groetjes,
Rian
Klassiekje
Berichten: 543
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Spoorslingering spoor B lijn 36N?

Bericht door Klassiekje »

Probleem bevindt zich vooral aan het uitzettingstoestel lijkt me.
Plaats reactie