Y. Otterbeek

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Y. Otterbeek

Bericht door Steven »

Spoor 11 heeft als voordeel dat het een hogere doorgaande snelheid heeft. Spoor 7 geeft 40 km/u over ongeveer 2 km en spoor 11 is enkel 60 km/u ter hoogte van de wissel en verder 90/120 km/u
BlackEagle
Berichten: 316
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Re: Y. Otterbeek

Bericht door BlackEagle »

Is het probleem niet gewoon het conflict met de 31xx in de andere richting, die om u29 in Nekkerspoel vertrekt om om u33 in Mechelen op spoor 11 aan te komen? Terwijl de 92xx richting Amsterdam normaal om u24 vertrekt uit Mechelen. Die speling van vijf minuten om een spoor in de andere richting te gebruiken lijkt mij vrij krap, terwijl spoor 7/8 dit nadeel niet hebben?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Y. Otterbeek

Bericht door Shrek »

BlackEagle schreef: 27 apr 2023, 09:55 Is het probleem niet gewoon het conflict met de 31xx in de andere richting, die om u29 in Nekkerspoel vertrekt om om u33 in Mechelen op spoor 11 aan te komen? Terwijl de 92xx richting Amsterdam normaal om u24 vertrekt uit Mechelen. Die speling van vijf minuten om een spoor in de andere richting te gebruiken lijkt mij vrij krap, terwijl spoor 7/8 dit nadeel niet hebben?
Inderdaad, in de normale dienstregeling past dit niet.
Plaats reactie