Pagina 12 van 16

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 15 jun 2021, 13:26
door Ducktape
En ook vanochtend waren 4327 en 4328 afgeschaft.

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 15 jun 2021, 21:42
door HVHTB
Gisteren en vandaag is de treindienst op lijn 15 en lijn 19 helemaal in de mist gegaan door alle problemen met de M5-stammen. Echter geeft mij dit een groot déjà vu gevoel met december 2014. Toen gingen alle Breaks en de meeste M6'en weg uit Turnhout, en kwamen er M4-stammen in de plaats. Die M4-stammen hebben de eerste weken ook dramatisch gereden, met enorm grote vertragingen en veel afschaffingen. Na enkele weken ging de dienst vlotter lopen, en na enkele maanden reden (en rijden) die M4'en betrouwbaar richting Turnhout. Ik denk dat Mol de M5'en wel gewoon zal worden, en dan gaat de dienst terug vlot.

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 16 jun 2021, 10:16
door pietje
HVHTB schreef: 15 jun 2021, 21:42 Ik denk dat Mol de M5'en wel gewoon zal worden, en dan gaat de dienst terug vlot.
Ik vrees dat je gelijk hebt, maar dat maakt het allemaal nog steeds niet minder onaanvaardbaar.

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 19 jun 2021, 14:46
door desperado
Sorry for English.
Today (Saturday 19th), the tracker (https://track.haltelink.be/nmbs.html?vt ... M%20(8002)) shows Desiro AM08 08002 working 4325/4306/4329/4310/4333/4314 today. Some of those with 4124/4174.

08577 is shown as out on 4326/4307/4311/4334 today - some of those with 4113.

Is this correct or an error by NMBS putting the data in the computer?

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 19 jun 2021, 19:23
door Steve
Geen idee of het correct is, maar het zou toch al een stuk logischer zijn dan MW41 inzetten...

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 19 jun 2021, 19:53
door overweg13
En het gebeurt wel vaker dat er tijdens het weekend moderner materiaal ingezet wordt omdat het nu eenmaal beschikbaar is.

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 19 jun 2021, 22:42
door Ducktape
desperado schreef: 19 jun 2021, 14:46 Sorry for English.
Today (Saturday 19th), the tracker (https://track.haltelink.be/nmbs.html?vt ... M%20(8002)) shows Desiro AM08 08002 working 4325/4306/4329/4310/4333/4314 today. Some of those with 4124/4174.

08577 is shown as out on 4326/4307/4311/4334 today - some of those with 4113.

Is this correct or an error by NMBS putting the data in the computer?
I saw a Desiro (don't know which number) at Berchem working 4341 tonight, so yea, it appears to be right.

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 20 jun 2021, 09:03
door thejay
Om 14 uur zag ik inderdaad een Desiro klaar staan voor vertrek naar Hamont in Antwerpen-Centraal (de 4314 dus).

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 20 jun 2021, 16:44
door LML
Hopla,... We zijn een week verder en materieelinzet op de IC-dienst is al overloop gehaald:
MW41
Type 21/27 + M4
Type 21/27 + M5
Type 21/27 + M4 + I10
Desiro
...
...
Wat zal het morgen zijn...? :mrgreen:

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 20 jun 2021, 17:23
door Shrek
Naart schijnt heeft het ministerie aan de NMBS gevraagd om zo weinig mogelijk diesel te gebruiken in het weekend. Pietje, heb jij toevallig naar de minister gebeld? :lol:

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 21 jun 2021, 21:46
door pietje
Shrek schreef: 20 jun 2021, 17:23 Naart schijnt heeft het ministerie aan de NMBS gevraagd om zo weinig mogelijk diesel te gebruiken in het weekend. Pietje, heb jij toevallig naar de minister gebeld? :lol:
Zo'n grote invloed heb ik jammer genoeg niet :lol:

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 24 jun 2021, 22:52
door pietje
Shrek schreef: 20 jun 2021, 17:23 Naart schijnt heeft het ministerie aan de NMBS gevraagd om zo weinig mogelijk diesel te gebruiken in het weekend. Pietje, heb jij toevallig naar de minister gebeld? :lol:
En intussen weten we wel hoe het komt:
https://rtv.be/artikels/christelijke-sp ... nog-steeds
(en voor de goede orde: ik ben bij geen enkele vakbond aangesloten en heb ze ook niet op ideeën gebracht)

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 24 jun 2021, 23:18
door LML
En wat er (weeral) werd gemeld tijdens het nieuwsitem op RTV: 'dieselstellen zonder airco'. Kan je je afvragen of het de typische onkunde is van pers/media of de mensen die aangesloten zijn bij ACV-spoor het materieel wel degelijk kent...

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 25 jun 2021, 07:21
door Nils
LML schreef: 24 jun 2021, 23:18 En wat er (weeral) werd gemeld tijdens het nieuwsitem op RTV: 'dieselstellen zonder airco'. Kan je je afvragen of het de typische onkunde is van pers/media of de mensen die aangesloten zijn bij ACV-spoor het materieel wel degelijk kent...
Officieel zijn ze ze dan wel voorzien van airco,
Bij de dagelijkse gebruikers is echter maar al te goed geweten, dat deze bij warm weer quasi altijd defect is.
Ik kan het standpunt dieseltreinen zonder Airco dus maar al te goed begrijpen, dat is namelijk wat de reiziger ervaart.

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 25 jun 2021, 10:21
door LML
En officieel wordt de airco ook gebruikt. Tot er een hittegolf is van enkele dagen. Dan hoort men de meeste reizigers kankeren dat de airco van de dieseltreinstellen het niet kan trekken en ze opzij worden gezet. En de pers/media springt dan duidelijk mee, al dan niet met leugens te verkopen. Maar ja, dat noemen ze sensatie...
Hooguit een 6- à 7-tal dagen is er een hittegolf geweest in de voorbije zomers in de Kempen. Maar over de overige 358-tal dagen, warm of niet warm, als de diesels wel rijden en de airco werkt wel, hoort men geen haan kraaien. Enkel het negatieve en pessimistische wordt de wereld ingestuurd, maar iets positief...?

En nu terug naar de elektrificatie Mol-Hamont... :)