Pagina 11 van 12

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 10 jun 2021, 23:25
door Shrek
wbrm schreef: 10 jun 2021, 23:20 Wat doet Lydia Peeters daar? Ze heeft er toch niets mee te maken?
Als er lintjes te knippen zijn, zijn ze er allemaal als de kippen bij :wink:

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 11 jun 2021, 00:36
door nibura
wbrm schreef: 10 jun 2021, 23:20 Wat doet Lydia Peeters daar? Ze heeft er toch niets mee te maken?
De vlaamse overheid heeft een (klein) gedeelte mee betaald door cofinanciering. Maar natuurlijk is het vooral het antwoord van Shrek dat de verklaring geeft :D

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 11 jun 2021, 00:37
door trainlovertje
viewtopic.php?f=43&t=13398

Eerste bijdrages in dit topic geven wat tekst en uitleg over de Vlaamse bijdrage.

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 11 jun 2021, 04:43
door wuitz
Freken schreef: 10 jun 2021, 19:53
ronny schreef: 10 jun 2021, 14:09 De officiële opening heeft vandaag plaatsgevonden.
https://www.rtv.be/artikels/eerste-elek ... ont-a99802
https://www.tvl.be/nieuws/eerste-elektr ... ont-120254
Met een trein die daar de eerstkomende tijd NIET zal rijden. Zo hoeft de pers en de directie toch zeker niet in een M5 zonder airco en met veelvuldige graffiti instappen. :wink:
De Desiro was het back-up materiaal, de voorziene stam M5'en die van onder tot boven met de tandenborstel was gepoetst is 's nachts volgespoten met graffiti...

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 11 jun 2021, 11:22
door LML
Ik keek gisteren naar de M5 rijtuigen die in Mol stonden. Die zagen er zeer proper uit. De loc was inderdaad goed besmeurd. Je zag meer andere tinten dan het gekende blauw en geel...

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 11 jun 2021, 19:00
door Davy
Met hoeveel M5-rammen zullen ze rijden en waar hebben ze die vandaan gehaald? M.a.w. waar verdwijnt mogelijk M5?

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 11 jun 2021, 20:00
door jan_olieslagers
Davy schreef: 11 jun 2021, 19:00 Met hoeveel M5-rammen zullen ze rijden en waar hebben ze die vandaan gehaald? M.a.w. waar verdwijnt mogelijk M5?
Pure niet-onderbouwde speculatie: op L36/L50 zeker, waar er nu nog volop M5-materiaal rijdt maar waar wel de schaarse M7 instromen?

NB rammen rijden op ooien, niet op sporen :)

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 11 jun 2021, 20:09
door overweg13
Ik zou eerder denken aan die M5's op de IC's 31xx en 33xx van Brussel-Zuid naar Antwerpen-Centraal.

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 11 jun 2021, 23:31
door Ducktape
Voor de liefhebbers, de treinen die vanaf maandag 14/06/21 met 7 M5 gereden worden zijn:

HAMONT-ANTWERPEN:

4327
4328
4331
4332
4335
4336
4339
4340

ANTWERPEN-HAMONT:

4308
4309
4312
4313
4316
4317
4320
4321

En de P-treinen naar/van Brussel die elektrisch verlengd worden van/tot Neerpelt:

7209: 1xHLE27, 2xM4 (incl stuurrijtuig) en 6xI10
8209: zelfde samenstelling als 7209 hierboven

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 11 jun 2021, 23:57
door Shrek
Ducktape schreef: 11 jun 2021, 23:31 Voor de liefhebbers, de treinen die vanaf maandag 14/06/21 met 7 M5 gereden worden zijn:

HAMONT-ANTWERPEN:

4327
4328
4331
4332
4335
4336
4339
4340

ANTWERPEN-HAMONT:

4308
4309
4312
4313
4316
4317
4320
4321

En de P-treinen naar/van Brussel die elektrisch verlengd worden van/tot Neerpelt:

7209: 1xHLE27, 2xM4 (incl stuurrijtuig) en 6xI10
8209: zelfde samenstelling als 7209 hierboven
Dat is toch zowat de helft van alle treinen, een stevige capaciteitsverhoging :)

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 12 jun 2021, 00:02
door Ducktape
Shrek schreef: 11 jun 2021, 23:57
Ducktape schreef: 11 jun 2021, 23:31 Voor de liefhebbers, de treinen die vanaf maandag 14/06/21 met 7 M5 gereden worden zijn:

HAMONT-ANTWERPEN:

4327
4328
4331
4332
4335
4336
4339
4340

ANTWERPEN-HAMONT:

4308
4309
4312
4313
4316
4317
4320
4321

En de P-treinen naar/van Brussel die elektrisch verlengd worden van/tot Neerpelt:

7209: 1xHLE27, 2xM4 (incl stuurrijtuig) en 6xI10
8209: zelfde samenstelling als 7209 hierboven
Dat is toch zowat de helft van alle treinen, een stevige capaciteitsverhoging :)
Ik vrees wel dat de reizigers de airco zullen missen, nu het volgende week 30+ °C wordt :mrgreen:

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 14 jun 2021, 20:39
door ronny
Op de eerste dag stond er al een locomotief voor deze verbinding defect in Antwerpen met afschaffingen tot gevolg. :roll:

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 14 jun 2021, 21:19
door desperado
ronny schreef: 14 jun 2021, 20:39 Op de eerste dag stond er al een locomotief voor deze verbinding defect in Antwerpen met afschaffingen tot gevolg. :roll:
Sorry for English.

Both sets of 21/27+M5 had problems this evening.

>2) IC 4316/4339/4320: 27 + M5B x2 + M5A + M5B x3 + M5 BDx (R15)

All 3 trains were cancelled. 4339 was originally cancelled only from Hamont to Herentals & later cancelled completely. A set of M5 stock was in P1 at Herentals when 4340 went through.

> 3) IC 4328/4309/4332/4313/4336/4317/4340/4321: 27 + M5B x2 + M5A + M5B x3 + M5 BDx (R15)

4317 terminated at Mol - seemingly a defect in the BDx as 2713 ran round at Mol. 4340 started at Mol and terminated in P4 at Anwterpen Berchem.
The loco and coaches from P8208 ran from Mol to Hamont as TRN17201 and returned as TRN17203. 4340 waited for 17203.

P8209 (Brussels - Neerpelt) with 2727 was an hour late at Mol due to a scenario in the Brussels Nord / Schaerbeek area.

JP

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 15 jun 2021, 09:23
door Zwoopaman
Daar sta je dan op het perron, te wachten op een trein met iets meer zitcomfort die echter niet komt opdagen.

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 15 jun 2021, 10:51
door pietje
Zwoopaman schreef: 15 jun 2021, 09:23 Daar sta je dan op het perron, te wachten op een trein met iets meer zitcomfort die echter niet komt opdagen.
Volgens de NMBS kon je gewoon de volgende trein nemen :roll:
Ik was alvast benieuwd naar de (over)bezetting van die "volgende" trein.
Corona was plots weer een vage herinnering vermoed ik.