Als er lintjes te knippen zijn, zijn ze er allemaal als de kippen bij
Electrificatie Mol-Hamont
Re: Electrificatie Mol-Hamont
De vlaamse overheid heeft een (klein) gedeelte mee betaald door cofinanciering. Maar natuurlijk is het vooral het antwoord van Shrek dat de verklaring geeft
-
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Electrificatie Mol-Hamont
viewtopic.php?f=43&t=13398
Eerste bijdrages in dit topic geven wat tekst en uitleg over de Vlaamse bijdrage.
Eerste bijdrages in dit topic geven wat tekst en uitleg over de Vlaamse bijdrage.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
De Desiro was het back-up materiaal, de voorziene stam M5'en die van onder tot boven met de tandenborstel was gepoetst is 's nachts volgespoten met graffiti...Freken schreef: ↑10 jun 2021, 19:53Met een trein die daar de eerstkomende tijd NIET zal rijden. Zo hoeft de pers en de directie toch zeker niet in een M5 zonder airco en met veelvuldige graffiti instappen.ronny schreef: ↑10 jun 2021, 14:09 De officiële opening heeft vandaag plaatsgevonden.
https://www.rtv.be/artikels/eerste-elek ... ont-a99802
https://www.tvl.be/nieuws/eerste-elektr ... ont-120254
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Ik keek gisteren naar de M5 rijtuigen die in Mol stonden. Die zagen er zeer proper uit. De loc was inderdaad goed besmeurd. Je zag meer andere tinten dan het gekende blauw en geel...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Met hoeveel M5-rammen zullen ze rijden en waar hebben ze die vandaan gehaald? M.a.w. waar verdwijnt mogelijk M5?
-
- Berichten: 3546
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Pure niet-onderbouwde speculatie: op L36/L50 zeker, waar er nu nog volop M5-materiaal rijdt maar waar wel de schaarse M7 instromen?
NB rammen rijden op ooien, niet op sporen :)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Ik zou eerder denken aan die M5's op de IC's 31xx en 33xx van Brussel-Zuid naar Antwerpen-Centraal.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Voor de liefhebbers, de treinen die vanaf maandag 14/06/21 met 7 M5 gereden worden zijn:
HAMONT-ANTWERPEN:
4327
4328
4331
4332
4335
4336
4339
4340
ANTWERPEN-HAMONT:
4308
4309
4312
4313
4316
4317
4320
4321
En de P-treinen naar/van Brussel die elektrisch verlengd worden van/tot Neerpelt:
7209: 1xHLE27, 2xM4 (incl stuurrijtuig) en 6xI10
8209: zelfde samenstelling als 7209 hierboven
HAMONT-ANTWERPEN:
4327
4328
4331
4332
4335
4336
4339
4340
ANTWERPEN-HAMONT:
4308
4309
4312
4313
4316
4317
4320
4321
En de P-treinen naar/van Brussel die elektrisch verlengd worden van/tot Neerpelt:
7209: 1xHLE27, 2xM4 (incl stuurrijtuig) en 6xI10
8209: zelfde samenstelling als 7209 hierboven
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Dat is toch zowat de helft van alle treinen, een stevige capaciteitsverhogingDucktape schreef: ↑11 jun 2021, 23:31 Voor de liefhebbers, de treinen die vanaf maandag 14/06/21 met 7 M5 gereden worden zijn:
HAMONT-ANTWERPEN:
4327
4328
4331
4332
4335
4336
4339
4340
ANTWERPEN-HAMONT:
4308
4309
4312
4313
4316
4317
4320
4321
En de P-treinen naar/van Brussel die elektrisch verlengd worden van/tot Neerpelt:
7209: 1xHLE27, 2xM4 (incl stuurrijtuig) en 6xI10
8209: zelfde samenstelling als 7209 hierboven
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Ik vrees wel dat de reizigers de airco zullen missen, nu het volgende week 30+ °C wordtShrek schreef: ↑11 jun 2021, 23:57Dat is toch zowat de helft van alle treinen, een stevige capaciteitsverhogingDucktape schreef: ↑11 jun 2021, 23:31 Voor de liefhebbers, de treinen die vanaf maandag 14/06/21 met 7 M5 gereden worden zijn:
HAMONT-ANTWERPEN:
4327
4328
4331
4332
4335
4336
4339
4340
ANTWERPEN-HAMONT:
4308
4309
4312
4313
4316
4317
4320
4321
En de P-treinen naar/van Brussel die elektrisch verlengd worden van/tot Neerpelt:
7209: 1xHLE27, 2xM4 (incl stuurrijtuig) en 6xI10
8209: zelfde samenstelling als 7209 hierboven
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Op de eerste dag stond er al een locomotief voor deze verbinding defect in Antwerpen met afschaffingen tot gevolg.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Sorry for English.
Both sets of 21/27+M5 had problems this evening.
>2) IC 4316/4339/4320: 27 + M5B x2 + M5A + M5B x3 + M5 BDx (R15)
All 3 trains were cancelled. 4339 was originally cancelled only from Hamont to Herentals & later cancelled completely. A set of M5 stock was in P1 at Herentals when 4340 went through.
> 3) IC 4328/4309/4332/4313/4336/4317/4340/4321: 27 + M5B x2 + M5A + M5B x3 + M5 BDx (R15)
4317 terminated at Mol - seemingly a defect in the BDx as 2713 ran round at Mol. 4340 started at Mol and terminated in P4 at Anwterpen Berchem.
The loco and coaches from P8208 ran from Mol to Hamont as TRN17201 and returned as TRN17203. 4340 waited for 17203.
P8209 (Brussels - Neerpelt) with 2727 was an hour late at Mol due to a scenario in the Brussels Nord / Schaerbeek area.
JP
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Daar sta je dan op het perron, te wachten op een trein met iets meer zitcomfort die echter niet komt opdagen.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Volgens de NMBS kon je gewoon de volgende trein nemen
Ik was alvast benieuwd naar de (over)bezetting van die "volgende" trein.
Corona was plots weer een vage herinnering vermoed ik.