Electrificatie Mol-Hamont

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Ducktape »

En ook vanochtend waren 4327 en 4328 afgeschaft.
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door HVHTB »

Gisteren en vandaag is de treindienst op lijn 15 en lijn 19 helemaal in de mist gegaan door alle problemen met de M5-stammen. Echter geeft mij dit een groot déjà vu gevoel met december 2014. Toen gingen alle Breaks en de meeste M6'en weg uit Turnhout, en kwamen er M4-stammen in de plaats. Die M4-stammen hebben de eerste weken ook dramatisch gereden, met enorm grote vertragingen en veel afschaffingen. Na enkele weken ging de dienst vlotter lopen, en na enkele maanden reden (en rijden) die M4'en betrouwbaar richting Turnhout. Ik denk dat Mol de M5'en wel gewoon zal worden, en dan gaat de dienst terug vlot.
pietje
Berichten: 630
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door pietje »

HVHTB schreef: 15 jun 2021, 21:42 Ik denk dat Mol de M5'en wel gewoon zal worden, en dan gaat de dienst terug vlot.
Ik vrees dat je gelijk hebt, maar dat maakt het allemaal nog steeds niet minder onaanvaardbaar.
desperado
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door desperado »

Sorry for English.
Today (Saturday 19th), the tracker (https://track.haltelink.be/nmbs.html?vt ... M%20(8002)) shows Desiro AM08 08002 working 4325/4306/4329/4310/4333/4314 today. Some of those with 4124/4174.

08577 is shown as out on 4326/4307/4311/4334 today - some of those with 4113.

Is this correct or an error by NMBS putting the data in the computer?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Steve »

Geen idee of het correct is, maar het zou toch al een stuk logischer zijn dan MW41 inzetten...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door overweg13 »

En het gebeurt wel vaker dat er tijdens het weekend moderner materiaal ingezet wordt omdat het nu eenmaal beschikbaar is.
Met vriendelijke groet

overweg13
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Ducktape »

desperado schreef: 19 jun 2021, 14:46 Sorry for English.
Today (Saturday 19th), the tracker (https://track.haltelink.be/nmbs.html?vt ... M%20(8002)) shows Desiro AM08 08002 working 4325/4306/4329/4310/4333/4314 today. Some of those with 4124/4174.

08577 is shown as out on 4326/4307/4311/4334 today - some of those with 4113.

Is this correct or an error by NMBS putting the data in the computer?
I saw a Desiro (don't know which number) at Berchem working 4341 tonight, so yea, it appears to be right.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door thejay »

Om 14 uur zag ik inderdaad een Desiro klaar staan voor vertrek naar Hamont in Antwerpen-Centraal (de 4314 dus).
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door LML »

Hopla,... We zijn een week verder en materieelinzet op de IC-dienst is al overloop gehaald:
MW41
Type 21/27 + M4
Type 21/27 + M5
Type 21/27 + M4 + I10
Desiro
...
...
Wat zal het morgen zijn...? :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Shrek »

Naart schijnt heeft het ministerie aan de NMBS gevraagd om zo weinig mogelijk diesel te gebruiken in het weekend. Pietje, heb jij toevallig naar de minister gebeld? :lol:
pietje
Berichten: 630
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door pietje »

Shrek schreef: 20 jun 2021, 17:23 Naart schijnt heeft het ministerie aan de NMBS gevraagd om zo weinig mogelijk diesel te gebruiken in het weekend. Pietje, heb jij toevallig naar de minister gebeld? :lol:
Zo'n grote invloed heb ik jammer genoeg niet :lol:
pietje
Berichten: 630
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door pietje »

Shrek schreef: 20 jun 2021, 17:23 Naart schijnt heeft het ministerie aan de NMBS gevraagd om zo weinig mogelijk diesel te gebruiken in het weekend. Pietje, heb jij toevallig naar de minister gebeld? :lol:
En intussen weten we wel hoe het komt:
https://rtv.be/artikels/christelijke-sp ... nog-steeds
(en voor de goede orde: ik ben bij geen enkele vakbond aangesloten en heb ze ook niet op ideeën gebracht)
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door LML »

En wat er (weeral) werd gemeld tijdens het nieuwsitem op RTV: 'dieselstellen zonder airco'. Kan je je afvragen of het de typische onkunde is van pers/media of de mensen die aangesloten zijn bij ACV-spoor het materieel wel degelijk kent...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Nils
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Nils »

LML schreef: 24 jun 2021, 23:18 En wat er (weeral) werd gemeld tijdens het nieuwsitem op RTV: 'dieselstellen zonder airco'. Kan je je afvragen of het de typische onkunde is van pers/media of de mensen die aangesloten zijn bij ACV-spoor het materieel wel degelijk kent...
Officieel zijn ze ze dan wel voorzien van airco,
Bij de dagelijkse gebruikers is echter maar al te goed geweten, dat deze bij warm weer quasi altijd defect is.
Ik kan het standpunt dieseltreinen zonder Airco dus maar al te goed begrijpen, dat is namelijk wat de reiziger ervaart.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door LML »

En officieel wordt de airco ook gebruikt. Tot er een hittegolf is van enkele dagen. Dan hoort men de meeste reizigers kankeren dat de airco van de dieseltreinstellen het niet kan trekken en ze opzij worden gezet. En de pers/media springt dan duidelijk mee, al dan niet met leugens te verkopen. Maar ja, dat noemen ze sensatie...
Hooguit een 6- à 7-tal dagen is er een hittegolf geweest in de voorbije zomers in de Kempen. Maar over de overige 358-tal dagen, warm of niet warm, als de diesels wel rijden en de airco werkt wel, hoort men geen haan kraaien. Enkel het negatieve en pessimistische wordt de wereld ingestuurd, maar iets positief...?

En nu terug naar de elektrificatie Mol-Hamont... :)
Laatst gewijzigd door LML op 25 jun 2021, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie