Electrificatie Mol-Hamont

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Shrek »

wbrm schreef: 10 jun 2021, 23:20 Wat doet Lydia Peeters daar? Ze heeft er toch niets mee te maken?
Als er lintjes te knippen zijn, zijn ze er allemaal als de kippen bij :wink:
nibura
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 apr 2019, 13:25

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door nibura »

wbrm schreef: 10 jun 2021, 23:20 Wat doet Lydia Peeters daar? Ze heeft er toch niets mee te maken?
De vlaamse overheid heeft een (klein) gedeelte mee betaald door cofinanciering. Maar natuurlijk is het vooral het antwoord van Shrek dat de verklaring geeft :D
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door trainlovertje »

viewtopic.php?f=43&t=13398

Eerste bijdrages in dit topic geven wat tekst en uitleg over de Vlaamse bijdrage.
wuitz
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:00

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door wuitz »

Freken schreef: 10 jun 2021, 19:53
ronny schreef: 10 jun 2021, 14:09 De officiële opening heeft vandaag plaatsgevonden.
https://www.rtv.be/artikels/eerste-elek ... ont-a99802
https://www.tvl.be/nieuws/eerste-elektr ... ont-120254
Met een trein die daar de eerstkomende tijd NIET zal rijden. Zo hoeft de pers en de directie toch zeker niet in een M5 zonder airco en met veelvuldige graffiti instappen. :wink:
De Desiro was het back-up materiaal, de voorziene stam M5'en die van onder tot boven met de tandenborstel was gepoetst is 's nachts volgespoten met graffiti...
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door LML »

Ik keek gisteren naar de M5 rijtuigen die in Mol stonden. Die zagen er zeer proper uit. De loc was inderdaad goed besmeurd. Je zag meer andere tinten dan het gekende blauw en geel...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Davy »

Met hoeveel M5-rammen zullen ze rijden en waar hebben ze die vandaan gehaald? M.a.w. waar verdwijnt mogelijk M5?
jan_olieslagers
Berichten: 3476
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door jan_olieslagers »

Davy schreef: 11 jun 2021, 19:00 Met hoeveel M5-rammen zullen ze rijden en waar hebben ze die vandaan gehaald? M.a.w. waar verdwijnt mogelijk M5?
Pure niet-onderbouwde speculatie: op L36/L50 zeker, waar er nu nog volop M5-materiaal rijdt maar waar wel de schaarse M7 instromen?

NB rammen rijden op ooien, niet op sporen :)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door overweg13 »

Ik zou eerder denken aan die M5's op de IC's 31xx en 33xx van Brussel-Zuid naar Antwerpen-Centraal.
Met vriendelijke groet

overweg13
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Ducktape »

Voor de liefhebbers, de treinen die vanaf maandag 14/06/21 met 7 M5 gereden worden zijn:

HAMONT-ANTWERPEN:

4327
4328
4331
4332
4335
4336
4339
4340

ANTWERPEN-HAMONT:

4308
4309
4312
4313
4316
4317
4320
4321

En de P-treinen naar/van Brussel die elektrisch verlengd worden van/tot Neerpelt:

7209: 1xHLE27, 2xM4 (incl stuurrijtuig) en 6xI10
8209: zelfde samenstelling als 7209 hierboven
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Shrek »

Ducktape schreef: 11 jun 2021, 23:31 Voor de liefhebbers, de treinen die vanaf maandag 14/06/21 met 7 M5 gereden worden zijn:

HAMONT-ANTWERPEN:

4327
4328
4331
4332
4335
4336
4339
4340

ANTWERPEN-HAMONT:

4308
4309
4312
4313
4316
4317
4320
4321

En de P-treinen naar/van Brussel die elektrisch verlengd worden van/tot Neerpelt:

7209: 1xHLE27, 2xM4 (incl stuurrijtuig) en 6xI10
8209: zelfde samenstelling als 7209 hierboven
Dat is toch zowat de helft van alle treinen, een stevige capaciteitsverhoging :)
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Ducktape »

Shrek schreef: 11 jun 2021, 23:57
Ducktape schreef: 11 jun 2021, 23:31 Voor de liefhebbers, de treinen die vanaf maandag 14/06/21 met 7 M5 gereden worden zijn:

HAMONT-ANTWERPEN:

4327
4328
4331
4332
4335
4336
4339
4340

ANTWERPEN-HAMONT:

4308
4309
4312
4313
4316
4317
4320
4321

En de P-treinen naar/van Brussel die elektrisch verlengd worden van/tot Neerpelt:

7209: 1xHLE27, 2xM4 (incl stuurrijtuig) en 6xI10
8209: zelfde samenstelling als 7209 hierboven
Dat is toch zowat de helft van alle treinen, een stevige capaciteitsverhoging :)
Ik vrees wel dat de reizigers de airco zullen missen, nu het volgende week 30+ °C wordt :mrgreen:
ronny
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door ronny »

Op de eerste dag stond er al een locomotief voor deze verbinding defect in Antwerpen met afschaffingen tot gevolg. :roll:
desperado
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door desperado »

ronny schreef: 14 jun 2021, 20:39 Op de eerste dag stond er al een locomotief voor deze verbinding defect in Antwerpen met afschaffingen tot gevolg. :roll:
Sorry for English.

Both sets of 21/27+M5 had problems this evening.

>2) IC 4316/4339/4320: 27 + M5B x2 + M5A + M5B x3 + M5 BDx (R15)

All 3 trains were cancelled. 4339 was originally cancelled only from Hamont to Herentals & later cancelled completely. A set of M5 stock was in P1 at Herentals when 4340 went through.

> 3) IC 4328/4309/4332/4313/4336/4317/4340/4321: 27 + M5B x2 + M5A + M5B x3 + M5 BDx (R15)

4317 terminated at Mol - seemingly a defect in the BDx as 2713 ran round at Mol. 4340 started at Mol and terminated in P4 at Anwterpen Berchem.
The loco and coaches from P8208 ran from Mol to Hamont as TRN17201 and returned as TRN17203. 4340 waited for 17203.

P8209 (Brussels - Neerpelt) with 2727 was an hour late at Mol due to a scenario in the Brussels Nord / Schaerbeek area.

JP
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Zwoopaman »

Daar sta je dan op het perron, te wachten op een trein met iets meer zitcomfort die echter niet komt opdagen.
pietje
Berichten: 630
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door pietje »

Zwoopaman schreef: 15 jun 2021, 09:23 Daar sta je dan op het perron, te wachten op een trein met iets meer zitcomfort die echter niet komt opdagen.
Volgens de NMBS kon je gewoon de volgende trein nemen :roll:
Ik was alvast benieuwd naar de (over)bezetting van die "volgende" trein.
Corona was plots weer een vage herinnering vermoed ik.
Plaats reactie