groentje schreef: ↑09 aug 2021, 23:01
Dat dat niet gratis is, klopt, Steven, maar eerlijk gezegd, op het budget dat aan heel dat station al gegeven is, is dit peanuts. Als hierop wordt bespaard, besluipt me het gevoel dat dit pennywise, maar poundfoulish is. Trouwens, ook motorstellen kunnen moeten worden omgezet.
Motorstellen moeten bijna nooit omgezet worden hoor. Het verschil tussen motorstellen en trekduwtreinen rechtvaardigt echt wel het niet voorzien van deze (dure) mogelijkheid. Dat het peanuts is, is ook niet waar. Extra spoorstoomkringen zijn niet eenvoudig om aan te leggen, kosten extra onderhoud en zijn een extra punt dat kan storen.
Shrek schreef: ↑09 aug 2021, 22:54
Men ging er altijd vanuit dat de bediening met treinstellen zou gebeuren en dat rondzetten in Hamont dus nooit nodig zou zijn.
Heeft de NMBS nooit van tevoren aangegeven dat er ook met getrokken treinen gereden zou worden? En heeft Infrabel daar niet naar gevraagd? Lijkt me beide redelijk essentieel.
Ja daar is zeker naar gevraagd, maar de vertraagde levering van de M7 heeft de materieelplanning grondig in de war gestuurd.
Is het eigenlijk toegelaten/gangbaar/wenselijk om diep op NL grondgebied Belgische bovenleiding te voorzien (tot net voor de wissel aan de lijn Weert-Eindhoven)? Het zou immers vooral via het Belgisch net zijn dat er treinen dat stuk gebruiken (NMBS en de zinktrein)...
TB_worden schreef: ↑01 okt 2021, 22:48
Is het eigenlijk toegelaten/gangbaar/wenselijk om diep op NL grondgebied Belgische bovenleiding te voorzien (tot net voor de wissel aan de lijn Weert-Eindhoven)? Het zou immers vooral via het Belgisch net zijn dat er treinen dat stuk gebruiken (NMBS en de zinktrein)...
Prorail moet ze bouwen, dus het zal er wel Nederlands uitzien. De elektrische voeding kan perfect uit België kopen. Infrabel koopt voor L24 bijvoorbeeld ook elektriciteit bij DB.