Electrificatie Mol-Hamont

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Shrek »

groentje schreef: 09 aug 2021, 23:01 Dat dat niet gratis is, klopt, Steven, maar eerlijk gezegd, op het budget dat aan heel dat station al gegeven is, is dit peanuts. Als hierop wordt bespaard, besluipt me het gevoel dat dit pennywise, maar poundfoulish is. Trouwens, ook motorstellen kunnen moeten worden omgezet.
Motorstellen moeten bijna nooit omgezet worden hoor. Het verschil tussen motorstellen en trekduwtreinen rechtvaardigt echt wel het niet voorzien van deze (dure) mogelijkheid. Dat het peanuts is, is ook niet waar. Extra spoorstoomkringen zijn niet eenvoudig om aan te leggen, kosten extra onderhoud en zijn een extra punt dat kan storen.

Ik ben trouwens niet Steven :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 09 aug 2021, 23:28
Shrek schreef: 09 aug 2021, 22:54 Men ging er altijd vanuit dat de bediening met treinstellen zou gebeuren en dat rondzetten in Hamont dus nooit nodig zou zijn.
Heeft de NMBS nooit van tevoren aangegeven dat er ook met getrokken treinen gereden zou worden? En heeft Infrabel daar niet naar gevraagd? Lijkt me beide redelijk essentieel.
Ja daar is zeker naar gevraagd, maar de vertraagde levering van de M7 heeft de materieelplanning grondig in de war gestuurd.
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door groentje »

Shrek schreef: 09 aug 2021, 23:56 Ik ben trouwens niet Steven :wink:
Oops :mrgreen:
Geen idee waar dat vandaan kwam, ik zag een groene naam misschien?
TB_worden
Berichten: 294
Lid geworden op: 04 okt 2011, 23:21

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door TB_worden »

Is het eigenlijk toegelaten/gangbaar/wenselijk om diep op NL grondgebied Belgische bovenleiding te voorzien (tot net voor de wissel aan de lijn Weert-Eindhoven)? Het zou immers vooral via het Belgisch net zijn dat er treinen dat stuk gebruiken (NMBS en de zinktrein)...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Shrek »

TB_worden schreef: 01 okt 2021, 22:48 Is het eigenlijk toegelaten/gangbaar/wenselijk om diep op NL grondgebied Belgische bovenleiding te voorzien (tot net voor de wissel aan de lijn Weert-Eindhoven)? Het zou immers vooral via het Belgisch net zijn dat er treinen dat stuk gebruiken (NMBS en de zinktrein)...
Prorail moet ze bouwen, dus het zal er wel Nederlands uitzien. De elektrische voeding kan perfect uit België kopen. Infrabel koopt voor L24 bijvoorbeeld ook elektriciteit bij DB.
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door giuseppe »

Eijsden wordt ook gevoed vanuit België.
dentheo
Berichten: 8163
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door dentheo »

Voeding voor Essen- sas Roosendaal komt uit Essen, wel door bovenleiding type NS met bovenstaande isolatoren voor draagkabel.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie