It has been indicated that tonight (October 16) a PowerHaul locomotive will be brought into Belgium behind a Class 66 locomotive. The PowerHaul locomotive will perform tests tomorrow night with a 3200 ton coal train on the Liège-Gouvy line.
Heftig ?
Zouden die jongens op Antwerpen willen gaan rijden ? Contract voor steenkool Amsterdam Duitsland zouden ze al hebben....
Laatst gewijzigd door dentheo op 17 okt 2014, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
It has been indicated that tonight (October 16) a PowerHaul locomotive will be brought into Belgium behind a Class 66 locomotive. The PowerHaul locomotive will perform tests tomorrow night with a 3200 ton coal train on the Liège-Gouvy line.
Heftig ?
Zouden die jongens op Antwerpen willen gaan rijden ? Contract voor steenkool Amsterdam Duitsland zouden ze al hebben....
Inderdaad, over enkele maanden weer reguliere dieseltreinen op L42.
Misschien zoekt men alleen toelating voor de combinatie lok met zware trein (specialiteit van HHLA ?).
Anderzijds gaan ook erts en kolen van Nederland naar Frankrijk (Saarland).
Alhoewel ik denk dat de Antwerpse haven het wel zou willen, het is nogal "stil" bij de erts en kolenomslag vertelt men hier in de streek.
Trein komt vandaag naar Zandvliet om de kolen op te halen heb ik zonet gelezen. (Wallorail)
dentheo schreef:Misschien zoekt men alleen toelating voor de combinatie lok met zware trein (specialiteit van HHLA ?).
Anderzijds gaan ook erts en kolen van Nederland naar Frankrijk (Saarland).
Alhoewel ik denk dat de Antwerpse haven het wel zou willen, het is nogal "stil" bij de erts en kolenomslag vertelt men hier in de streek.
Trein komt vandaag naar Zandvliet om de kolen op te halen heb ik zonet gelezen. (Wallorail)
Ik hoop wel dat L42 terug wat meer gaat gebruikt worden, want met de aangekondigde besparingen zou deze lijn anders wel eens ten dode opgeschreven kunnen zijn.
Tot nu toe heb ik bij ons (B Logistics) nog niets gehoord van nieuwe trafieken via L42 naar Lux of Fr, maar wat niet is kan nog komen, hoop doet leven!
Lege trein om kolen te laden is net aangekomen te Zandvliet. Loc van dienst is de Class66 29004 van HHPI. (op licentie Blog met tb Blog)
Morgen beladen Zandvliet-Bressoux & morgenavond start dan de reeks testen op licentie Belgorail.