Re: Stormschade
Geplaatst: 18 feb 2022, 13:49
Wat is de reden van de snelheidsbeperking? Sneller kunnen stoppen voor vreemde voorwerpen op het spoor?
Nu zijn er al heel wat schrappingen, maar het hoogtepunt moet natuurlijk nog komen, de volledige schrapping geldt pas vanaf 14 u. Je gaat me toch niet vertellen dat je met een beperking tot 80 km/h én talloze verbindingen die van/naar de "rode zone" lopen (en dus materieel dat daar gestrand zal zijn) je "quasi normaal" treinverkeer zult hebben? Ik betaal je een pint op de volgende forummeeting als het treinverkeer zelfs maar 80% (en da's al een vrij lage lat voor "quasi normaal", juist?) enigszins normaal rijdt in de alsnog bediende zone.
De kritikasters moeten wel weten wat ze willen. Ligt het hele land plat, dan is het schandalig want niet iedereen kan vrij nemen, heeft een auto, heeft recht op openbaar vervoer en wat weet ik allemaal.pietje schreef: ↑18 feb 2022, 13:50 De manier die men in NL gebruikt heeft, zorgt langs de andere kant wel voor meer duidelijkheid: mensen wisten gisteren daar al perfect waar men aan toe was.
Hier lijkt het meer op paniekvoetbal en ik denk dat Infrabel het achteraf gezien beter anders had aangepakt:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/18 ... chrapping/
Ik denk dat je even met de werkelijkheid moet connecteren, welke treinen zijn er -buiten de om 11u aangekondigde zone- op dit moment geschrapt? Ik zie ze amper hoor. Laten we hopen dat het ook zo blijft.
Mijn ervaring is dat, van zo gauw een trein ook maar een beetje vertraging heeft, er geen controle meer te zien is. Of dat dan is omdat de TBG geen goesting heeft om al dat gezeur te moeten aanhoren zonder er iets tegenover te kunnen stellen, dan wel dat er van bovenaf gezegd is om wat relaxer te doen - dat zou ik niet weten.Is er een beleid van de NMBS om coulanter te zijn of hangt dat af van de goodwill van de treinbegeleider?
Je mag altijd de verbinding nemen waarmee je naar verwachting het eerste zult aankomen.TB_worden schreef: ↑18 feb 2022, 14:05 Wat is het beleid van de NMBS inzake tickets?
Normaal komt mijn trein om 18u40 in Brussels Airport aan, ruim op tijd voor aanvang dienst om 19u. Door de snelheidsbeperking ga ik dus waarschijnlijk te laat komen.
Een alternatief is via Brussel-Noord, maar dan moet ik in principe een extra biljet hebben. Is er een beleid van de NMBS om coulanter te zijn of hangt dat af van de goodwill van de treinbegeleider?
Als je op voorhand weet dat er niks rijdt dan zal een werkgever zich toch moeten aanpassen.DR-fan schreef: ↑18 feb 2022, 14:05De kritikasters moeten wel weten wat ze willen. Ligt het hele land plat, dan is het schandalig want niet iedereen kan vrij nemen, heeft een auto, heeft recht op openbaar vervoer en wat weet ik allemaal.pietje schreef: ↑18 feb 2022, 13:50 De manier die men in NL gebruikt heeft, zorgt langs de andere kant wel voor meer duidelijkheid: mensen wisten gisteren daar al perfect waar men aan toe was.
Hier lijkt het meer op paniekvoetbal en ik denk dat Infrabel het achteraf gezien beter anders had aangepakt:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/18 ... chrapping/
Goed, in tegenstelling tot de nationale hysterie in Nederland (kan iedereen daar wél zomaar vrij nemen en heeft iedereen een auto?) werd beslist om hier een maximaal mogelijk aanbod te blijven verzekeren, met dien verstande dat in de meest getroffen provincies gedurende 4 uur geen treinen rijden en op andere lijnen vertragingen gaan optreden wegens de snelheidsbeperking van 80 km/h. Is dat een goede zaak voor de reizigers? Nee, maar wel stukken beter dan iedereen in de steek laten zoals in andere landen. Laten we realistisch zijn: de meeste mensen werken 9 to 5, dus een uurtje wachten tot rond 18u is weliswaar vervelend, maar niet het einde van de wereld.
Nog deze bedenking: als je in dit weer in een trein zit die ergens in de velden tegen een boom rijdt, zit je nu ook uren vast omdat de hulpdiensten overbelast zijn, wegen ook versperd gaan zijn door bomen en takken en bussen niet ter plaatse gaan kunnen komen om de gestrande reizigers te evacueren. Zitten de klagers liever 4 uur zo vast, of toch maar in een cafétje nabij het station?
Hasselt. Antwerpen-Berchem mag in principe wel, Brussel-Noord niet volgens de app.rvdborgt schreef: ↑18 feb 2022, 14:21Je mag altijd de verbinding nemen waarmee je naar verwachting het eerste zult aankomen.TB_worden schreef: ↑18 feb 2022, 14:05 Wat is het beleid van de NMBS inzake tickets?
Normaal komt mijn trein om 18u40 in Brussels Airport aan, ruim op tijd voor aanvang dienst om 19u. Door de snelheidsbeperking ga ik dus waarschijnlijk te laat komen.
Een alternatief is via Brussel-Noord, maar dan moet ik in principe een extra biljet hebben. Is er een beleid van de NMBS om coulanter te zijn of hangt dat af van de goodwill van de treinbegeleider?
Wat is je vertrekstation?
Groetjes,
Rian
Je moet onderscheid maken tussen de genomen maatregelen en de informatie erover.DR-fan schreef: ↑18 feb 2022, 14:05 De kritikasters moeten wel weten wat ze willen. Ligt het hele land plat, dan is het schandalig want niet iedereen kan vrij nemen, heeft een auto, heeft recht op openbaar vervoer en wat weet ik allemaal.
Goed, in tegenstelling tot de nationale hysterie in Nederland (kan iedereen daar wél zomaar vrij nemen en heeft iedereen een auto?) werd beslist om hier een maximaal mogelijk aanbod te blijven verzekeren, met dien verstande dat in de meest getroffen provincies gedurende 4 uur geen treinen rijden en op andere lijnen vertragingen gaan optreden wegens de snelheidsbeperking van 80 km/h. Is dat een goede zaak voor de reizigers? Nee, maar wel stukken beter dan iedereen in de steek laten zoals in andere landen. Laten we realistisch zijn: de meeste mensen werken 9 to 5, dus een uurtje wachten tot rond 18u is weliswaar vervelend, maar niet het einde van de wereld.
Er zijn toch nog opties genoeg langs Leuven? Ik zou wel al tegen 16u vertrekken als je zeker op tijd wilt zijn...TB_worden schreef: ↑18 feb 2022, 14:30Hasselt. Antwerpen-Berchem mag in principe wel, Brussel-Noord niet volgens de app.rvdborgt schreef: ↑18 feb 2022, 14:21Je mag altijd de verbinding nemen waarmee je naar verwachting het eerste zult aankomen.TB_worden schreef: ↑18 feb 2022, 14:05 Wat is het beleid van de NMBS inzake tickets?
Normaal komt mijn trein om 18u40 in Brussels Airport aan, ruim op tijd voor aanvang dienst om 19u. Door de snelheidsbeperking ga ik dus waarschijnlijk te laat komen.
Een alternatief is via Brussel-Noord, maar dan moet ik in principe een extra biljet hebben. Is er een beleid van de NMBS om coulanter te zijn of hangt dat af van de goodwill van de treinbegeleider?
Wat is je vertrekstation?
Groetjes,
Rian