Pagina 3 van 3

Re: Brussel West

Geplaatst: 14 apr 2022, 23:49
door Klassiekje
Steve schreef: 14 apr 2022, 16:14
Klassiekje schreef: 14 apr 2022, 13:20 https://mivb.prezly.com/mivb-neemt-derd ... in-gebruik#

Ik veronderstel dat het gaat over het 'testspoor' vermeld in dit artikel.
Nee, dat artikel gaat specifiek over de nieuwe remise voorbij het eindpunt Eramus, met een testspoor dat vlak naast spoorlijn 50A komt te liggen. Beide kaderen natuurlijk in dezelfde noodzaak voor extra capaciteit.
Oei, klopt :oops:

Re: Brussel West

Geplaatst: 16 nov 2022, 17:26
door joverwimp
Naast spoor 1 liggen drie sporen van nergens naar nergens, 100m lang. Wel met bovenleiding en zo te zien goed onderhouden.
Waarvoor zou dit dienen?

Re: Brussel West

Geplaatst: 16 nov 2022, 17:33
door ovspotter_be
joverwimp schreef: 16 nov 2022, 17:26 Naast spoor 1 liggen drie sporen van nergens naar nergens, 100m lang. Wel met bovenleiding en zo te zien goed onderhouden.
Waarvoor zou dit dienen?
Ligt er naast het station niet de Infrabel Academy, zou misschien daarvoor kunnen dienen.

Re: Brussel West

Geplaatst: 16 nov 2022, 17:41
door Steven
Dat zijn inderdaad de sporen van de Infrabel academy. Niet alles staat er 100% correct trouwens, sommige borden staan er te kort bij het vrijruimteprofiel, dus het lesmateriaal is niet 100% gelijk met de realiteit, hopelijk zijn er lesgevers die dat vermelden tijdens de opleiding.

Dergelijke stukjes spoor zijn ideaal om bepaalde zaken op te oefenen, zoals aarden van een bovenleiding om al een belangrijke te noemen, om dit niet te oefenen op een spoor dat in dienst is :mrgreen:

Re: Brussel West

Geplaatst: 16 nov 2022, 17:48
door jan_olieslagers
Openstreetmap ziet er verder westwaarts nog eentje, dat is maar amper lang genoeg om juistekes een loc op te zetten.
En die hele santekraam zou helemaal niet met het spoornet verbonden zijn? Hoe krijgt men daar ooit rollend materiaal op, dan, tenzij met een grote kraan?
https://www.openstreetmap.org/#map=19/50.85094/4.32223

Re: Brussel West

Geplaatst: 16 nov 2022, 18:14
door ovspotter_be
jan_olieslagers schreef: 16 nov 2022, 17:48 Openstreetmap ziet er verder westwaarts nog eentje, dat is maar amper lang genoeg om juistekes een loc op te zetten.
En die hele santekraam zou helemaal niet met het spoornet verbonden zijn? Hoe krijgt men daar ooit rollend materiaal op, dan, tenzij met een grote kraan?
https://www.openstreetmap.org/#map=19/50.85094/4.32223
Waarschijnlijk is dit gewoon om te oefenen en leren, want als ik OpenStreetMap, OpenRailwayMap of satellietafbeeldingen bekijk is daar geen enkel spoor verbonden met spoorlijn 28.
Waarschijnlijk is dit dus puur voor educationele doeleinden, en kunnen ze door deze niet te verbinden met spoorlijn 28 hier heel makkelijk de spanning op de bovenleiding in- en uitschakelen.

Re: Brussel West

Geplaatst: 16 nov 2022, 18:56
door Shrek
De infra op Brussel-West is inderdaad voor opleiding, zowel buiten als binnen liggen sporen waarop de belangrijkste procedures rond sporen, bovenleiding en seininrichting aangeleerd kunnen worden.
Hierdoor kan een veel efficiëntere opleiding gegeven worden dan vroeger, toen zowat elk LCI daar zelf een plek voor moest hebben.