Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Men kan toch gerust heropenen, misschien wat stations bijbouwen en een halfuursdienst maken naar Noorderkempen
bv:
12u10 Noorderkempen
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost
En dan een 15' dienst naar Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u05 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u20 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost
12u50 Essen via Antwerpen Oost
En dan kan je direct een halfuursdienst maken naar Essen ook voor wat afwisseling om bv meer reizigers daar te trekken
12u20 Roosendaal via Tunnel
12u50 Essen via Antwerpen Oost
bv:
12u10 Noorderkempen
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost
En dan een 15' dienst naar Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u05 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u20 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost
12u50 Essen via Antwerpen Oost
En dan kan je direct een halfuursdienst maken naar Essen ook voor wat afwisseling om bv meer reizigers daar te trekken
12u20 Roosendaal via Tunnel
12u50 Essen via Antwerpen Oost
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Maar het totaal aantal treinkm mag niet stijgen de komende jaren, op het GEN na. Kan je een voorstel maken met evenveel treinkm als nu?sippycarlito schreef:Men kan toch gerust heropenen, misschien wat stations bijbouwen en een halfuursdienst maken naar Noorderkempen
bv:
12u10 Noorderkempen
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost
En dan een 15' dienst naar Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u05 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u20 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost
12u50 Essen via Antwerpen Oost
En dan kan je direct een halfuursdienst maken naar Essen ook voor wat afwisseling om bv meer reizigers daar te trekken
12u20 Roosendaal via Tunnel
12u50 Essen via Antwerpen Oost
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
niet echt :sShrek schreef:Maar het totaal aantal treinkm mag niet stijgen de komende jaren, op het GEN na. Kan je een voorstel maken met evenveel treinkm als nu?sippycarlito schreef:Men kan toch gerust heropenen, misschien wat stations bijbouwen en een halfuursdienst maken naar Noorderkempen
bv:
12u10 Noorderkempen
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost
En dan een 15' dienst naar Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u05 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u20 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost
12u50 Essen via Antwerpen Oost
En dan kan je direct een halfuursdienst maken naar Essen ook voor wat afwisseling om bv meer reizigers daar te trekken
12u20 Roosendaal via Tunnel
12u50 Essen via Antwerpen Oost
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Als het aantal jaarlijke treinkilometers niet/nauwelijks mag stijgen, is het ondoenlijk om op de Ringlijn een betere dienst als een uursdienst te bieden. En dan houdt je altijd de situatie: Je dupeert (naar mijn mening) meer reizigers met de extra reistijd dan dat die paar reizigers van Dam en Oost er gebruik van gaan maken.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Vandaag kwam ik toevallig op een rond tijdstip (een heel kwartier) langs Berchem spoor 3 omhoog. Van Twee Geel naar Twee Geel, dus (in weerwil van de aankondigingen “Doorrijdende trein”) zeer kalm rijdend. Groot was mijn verbazing even later dat bij het voorbijboemelen van Oost de perronklok dáár pas toen op dat hele kwartier sprong. Ik meende altijd dat stationsklokken degelijk allemaal op dezelfde moederklok gesynchroniseerd zijn!
Het goede nieuws is wellicht dat hij het slaan van zijn laatste uur zo dreigt mis te lopen ...
Het goede nieuws is wellicht dat hij het slaan van zijn laatste uur zo dreigt mis te lopen ...
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Ik begrijp het hier allemaal niet zo goed. Is er ergens een kaartje van de spoor lay-out van tijdens de werken?
Heb op www.sporenplan.nl een kaartje gevonden van hoe het er origineel uit zag.
Vroeger had je een paar sites die de actuele werken volgen, Nu heb je enkel nog http://www.rail-be.net/Wordpress/
Heb op www.sporenplan.nl een kaartje gevonden van hoe het er origineel uit zag.
Vroeger had je een paar sites die de actuele werken volgen, Nu heb je enkel nog http://www.rail-be.net/Wordpress/
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
In een paar woorden :
Ten noorden van Antw Dam zijn de vier sporen (12+27) nu twee sporen over de oude brug van lijn12.
Voorbij de brug zijn die verbonden met lijn27, alle treinen op de ringlijn komen dus op lijn 27 in station Luchtbal en Noorderdokken.
Ten noorden van Antw Dam zijn de vier sporen (12+27) nu twee sporen over de oude brug van lijn12.
Voorbij de brug zijn die verbonden met lijn27, alle treinen op de ringlijn komen dus op lijn 27 in station Luchtbal en Noorderdokken.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
'k Heb het eens snel uitgetekend:
rood = tijdelijk buiten dienst
blauw = tijdelijke sporen die weer gaan verdwijnen
groen = nieuwe sporen over de bruggen die nog niet in dienst zijn
oranje = sporen over nieuwe bruggen die nog niet zijn aangelegd
rood = tijdelijk buiten dienst
blauw = tijdelijke sporen die weer gaan verdwijnen
groen = nieuwe sporen over de bruggen die nog niet in dienst zijn
oranje = sporen over nieuwe bruggen die nog niet zijn aangelegd
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Netjes... nu zie ik ineens waarom wij in Kalmthout Thalyssen kregen bij bomalarm Antw.Centraal.
Die geraakten zonder heel ingewikkeld te doen (Spitzkehren) niet op HSL....
Die geraakten zonder heel ingewikkeld te doen (Spitzkehren) niet op HSL....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Is het bijna ok zijn, de reden dat ik deze dinsdag een minuut of 7 (of waren het er 9?) stond te koekeloeren in de kelder met de Benelux? Of vanwaar deze gigantische buffertijden?
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Nee rijtijd Roosendaal- Antw centraal is nu meen ik 30 minuten, 20 jaar geleden 27 en men reed het toen in ideale omstandigheden in 25 minuten ....
Met veel minder power...
Met veel minder power...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Enerzijds dat Infrabel te veel buffertijd wil, anderzijds dat het anders ten zuiden van Antwerpen of ten noorden van Roosendaal niet past.kika schreef:Is het bijna ok zijn, de reden dat ik deze dinsdag een minuut of 7 (of waren het er 9?) stond te koekeloeren in de kelder met de Benelux? Of vanwaar deze gigantische buffertijden?
De minimaal benodigde rijtijd is momenteel 21 minuten. Met een redelijke buffer zou dat 23 minuten in de dienstregeling moeten zijn.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Met de vorige DRGL van de Benelux stond er 33 minuten gepland Antwerpen-Roosendaal. Erg jammer, zeker gezien dat ding sowieso al een geplande stop had van 10 minuten. Maar meestal kwam je al een 7 minuten te vroeg Roosendaal binnenkarren, en met veel geluk (waarbij de Machinist/TB de koffie rook...) kwam je al met -10 binnen, en konden veel reizigers (werd soms ook nog omgeroepen in de trein) overstappen in Roosendaal op de IC eerder rg de randstad. Maar de Benelux, die moest dan altijd 16 tot 20 minuten staan stof happen ...
Ik heb het zelf nog niet sneller gedaan in 20 minuten (ja, echt, 20), dus er zit genoeg rijtijdspeling (je doet het nu in 30 minuten).
Ik heb het zelf nog niet sneller gedaan in 20 minuten (ja, echt, 20), dus er zit genoeg rijtijdspeling (je doet het nu in 30 minuten).
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Vanaf 23 februari zou het eerste spoor over de nieuwe bruggen in dienst moeten komen.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.
Gisterochtend waren ze inderdaad druk bezig het meest oostelijke spoor (spoor B) van de L27A bij het einde van het perron van Luchtbal aan te sluiten op het meest oostelijke van de nieuwe sporen over de meest oostelijke brug over het Albertkanaal. In verband daarmee was er tussen Schijnpoort en de Bocht van Ekeren enkelspoor rijden over het overgebleven spoor, dat binnenkort aan de beurt komt.