Wout912 schreef: ↑26 feb 2023, 17:40
Uiteraard heb ik niet de volledige werf gezien en zullen er wel meer dan acht mensen aan het werk zijn. Ik heb voor deze mensen die in weer en wind tijdens de weekends werken overigens het grootste respect, maar dat was niet echt het punt dat ik wilde maken. Aan de wissels in Zwijndrecht was vandaag bijvoorbeeld niets (meer) te zien, waardoor ik mij afvroeg of die onderbreking echt wel negen volledige dagen moet duren.
Enkel het gedeelte in de Kennedytunnel en aan de bruggen van de E34 duurt 9 dagen, de rest is op 2 dagen klaar waardoor afgelopen weekdagen toch nog treinen tot Melsele konden rijden. En ja, de tunnelwerken duren zo lang. Die tunnel is helaas heel krap waardoor je quasi niets kan doen zolang er treinen rijden. Om dan het objectief te halen van een complete renovatie met alle moderne veiligheidssnufjes heb je veel tijd nodig.
Enig idee tot wanneer die renovatie loopt? Ze zijn er toch al flink wat jaren mee bezig.
De komende weekends zal het ook niet eenvoudig zijn om van Luik naar Luxemburg te reizen want er zijn werken tussen Luik en Rivage en tussen Gouvy en Ettelbruck. Op deze 2 trajecten rijden er vervangbussen....
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
rvdborgt schreef: ↑26 feb 2023, 19:54
[quote=Shrek post_id=273607 time=1677433265
Enig idee tot wanneer die renovatie loopt? Ze zijn er toch al flink wat jaren mee bezig.
Nee geen idee, maar ik vermoed dat het bijna af gezien de komende TLO's voornamelijk voor bruggen en bovenleiding zijn.
Tijdens de paasvakantie zijn er terug werken te Hasselt, dit keer langs de andere kant van het station. Alhoewel de IC Genk-Blankenberge via Aarschot gaat rijden stopt deze niet in Diest en Aarschot. Moest ik commercieel verantwoordelijke zijn, ik zou deze trein er laten stoppen.
ronny schreef: ↑02 mar 2023, 20:33
Tijdens de paasvakantie zijn er terug werken te Hasselt, dit keer langs de andere kant van het station. Alhoewel de IC Genk-Blankenberge via Aarschot gaat rijden stopt deze niet in Diest en Aarschot. Moest ik commercieel verantwoordelijke zijn, ik zou deze trein er laten stoppen.
Ik steek er m'n hand niet voor in 't vuur, maar volgens mij rijdt is hij gewoon beperkt tot Sint-Truiden...
ronny schreef: ↑02 mar 2023, 20:33
Tijdens de paasvakantie zijn er terug werken te Hasselt, dit keer langs de andere kant van het station. Alhoewel de IC Genk-Blankenberge via Aarschot gaat rijden stopt deze niet in Diest en Aarschot. Moest ik commercieel verantwoordelijke zijn, ik zou deze trein er laten stoppen.
Hoe zou een stop in Aarschot en Diest de benadeelde mensen uit Sint Truiden of Landen helpen?
ronny schreef: ↑02 mar 2023, 20:33
Tijdens de paasvakantie zijn er terug werken te Hasselt, dit keer langs de andere kant van het station. Alhoewel de IC Genk-Blankenberge via Aarschot gaat rijden stopt deze niet in Diest en Aarschot. Moest ik commercieel verantwoordelijke zijn, ik zou deze trein er laten stoppen.
Hoe zou een stop in Aarschot en Diest de benadeelde mensen uit Sint Truiden of Landen helpen?
Voor reizigers uit St-Truiden, en nog meer voor pakweg Zoutleeuw of Geetbets die normaal St-Truiden gebruiken om naar Brussel te reizen is een omweg via Hasselt echt wel een serieus verlies aan tijd. Is er bovendien wel voldoende parkeergelegenheid voor die pendelaars in Hasselt? Voor reizigers uit Landen die naar Antwerpen willen, een overstap in Aarschot biedt hen extra mogelijkheden. Ik denk dat er enkele goede reden zijn voor een tijdelijke stop. En hoe groot is het tijdsverlies?
groentje schreef: ↑05 mar 2023, 15:43
Voor reizigers uit St-Truiden, en nog meer voor pakweg Zoutleeuw of Geetbets die normaal St-Truiden gebruiken om naar Brussel te reizen is een omweg via Hasselt echt wel een serieus verlies aan tijd. Is er bovendien wel voldoende parkeergelegenheid voor die pendelaars in Hasselt? Voor reizigers uit Landen die naar Antwerpen willen, een overstap in Aarschot biedt hen extra mogelijkheden. Ik denk dat er enkele goede reden zijn voor een tijdelijke stop. En hoe groot is het tijdsverlies?
Jamaar er rijdt een trein uit Sint-Truiden richting Leuven, dus waarom zou iemand dan naar Diest of Aarschot gaan?
Extra mogelijkheden? Het is een afweging tussen de extra kosten en tijdsverlies, en de extra reizigers die je ermee bediend.
Misschien was St-Truiden - Brussel niet het juiste voorbeeld, naar Antwerpen is correcter.
Gisteren ben ik naar Luik en Luxemburg geweest. Er waren niet alleen spoorwerken tussen Gouvy en Ettelbruck maar er waren ook spoorwerken tussen Ettelbruck en Luxemburg. Dit werd echter niet vermeld op de website van de NMBS... Ik heb ook gezien dat de CFL op haar website een kalender gezet heeft waarop alle spoorwerken voor dit jaar terug te vinden zijn. Misschien een idee voor de NMBS en Infrabel...
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
Volgens die pagina zijn er geen werken tussen Gent en Brussel aan de gang, noch gepland.
Je kan de werken rondom jou zien (max. 40 km), maar dan moet je wel locatiebepaling toelaten. De lange lijst van werken bevat ook heel wat werken die geen impact op het spoorverkeer hebben.
Voor mij als reiziger ga ik kijken op de pagina met storingen van de NMBS. De startdatum die het verste in de toekomst ligt, is 20 maart. De laatste einddatum is 16 april, allemaal redelijk kort bij. Ten tijde van de dienstregelinswijziging (December 2022) stonden de werken die gepland waren na de nieuwe diensteregeling in ging, er maar een week op voorhand in. Allemaal laat om te kunnen plannen.
Ook tijdens de paasvakantie een volledige onderbreking van lijn 161 tussen Brussel en Ottignies in verband met de GEN-werken, vooral in Groenendaal zo te zien.
Wat gaat er precies tijdens deze periode gebeuren? Vernieuwen (opschuiven?) van één van de sporen? Inschuiven van de brug (?) die momenteel op de parking van Groenendaal in aanbouw is?