Dat neemt inderdaad toe. Vooral het feit dat we niet meer kunnen werken met dienst op enkelspoor maakt dat TLO's (tijdelijke lijnonderbreking) de enige oplossing zijn om sommige werken rond te krijgen.
werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
Hoi,
Worden de treinen omgeleid via lijn 140 en 147?
Lukas
Worden de treinen omgeleid via lijn 140 en 147?
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
Ja, en uiteraard ook via L130 om van Auvelais tot in Namen te geraken en vice versa. Althans daar lijkt het dus toch sterk op.
-
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
Wat is daar zo 'goed' aan? Voor Infrabel is het uiteraard een gemak (en tegenwoordig dus ook een noodzaak), maar ik kan me moeilijk inbeelden dat reizigers hier blij van worden. Gelukkig dat het enkel de krokusvakantie is, zou ik zeggen.
Re: werken: langs de spoorlijn
Probleem was de vorige keer dat de trein niet de volledige lengte van het perron langs spoor 9 kon gebruiken omdat de trein op een zodanige manier via de wissels reed waardoor de eerste ca. 50 m niet gebruikt kon worden...Klassiekje schreef: ↑26 jan 2021, 19:56 De perrons van/naar de lijn 140 in Ottignies (9 tot 11) zijn nog altijd even kort, dus tenzij ze de samenstellingen aanpassen zal dit hetzelfde blijven.
Het perron van spoor 9 is bijvoorbeeld maar 168m lang, het equivalent van 2 Desiro's (min of meer).
Groetjes,
Rian
Re: werken: langs de spoorlijn
Een efficiëntere inzet van de beschikbare investeringsmiddelen? Ik neem aan dat het goedkoper/sneller is om iets in één lange buitendienststelling gedaan te krijgen dan in een hele reeks nachten of weekenden. Ja, sommige reizigers hebben hier op korte termijn last van (al worden de werken natuurlijk bewust in de krokusvakantie gepland), maar zouden moeten profiteren als werken sneller/goedkoper kunnen worden uitgevoerd.trainlovertje schreef: ↑26 jan 2021, 22:49Wat is daar zo 'goed' aan? Voor Infrabel is het uiteraard een gemak (en tegenwoordig dus ook een noodzaak), maar ik kan me moeilijk inbeelden dat reizigers hier blij van worden. Gelukkig dat het enkel de krokusvakantie is, zou ik zeggen.
langs de spoorlijn
De federale regering heeft gisteren beslist om 365 miljoen te investeren in infrabel-projecten.
Is er geweten om welke projecten te gaat?
Is er geweten om welke projecten te gaat?
Re: werken: langs de spoorlijn
Dit weekend wordt er tussen Lichtervelde en Denderleeuw met MW41'ers gereden wegens wekzaamheden te Kortrijk aan de stroomvoorziening.
Re: werken: langs de spoorlijn
Dit weekend is het stationsgebouw van Waterloo afgebroken.
Foto van Twitter: tussentijdse toestand
Foto van Twitter: tussentijdse toestand
Re: langs de spoorlijn
Ik heb nog nergens een precieze aankondiging gezien, maar de GEN-werken en L50A Brugge-Gent waren door de vorige regering wel herstart en voor 2019, 2020 en 2021 gebudgetteerd, maar niet verder. Ik vermoed dus dat een groot deel van het geld zal gaan naar de verderzetting van deze werven.
Re: langs de spoorlijn
Ik denk dat dit de voorstellen zijn aan de EU voor subsidies in het kader van de green deal (lening) die buiten de 60/40 verhouding VL/W gaan vallen. De EU moet die eerst nog goed keuren.Shrek schreef: ↑30 jan 2021, 17:33Ik heb nog nergens een precieze aankondiging gezien, maar de GEN-werken en L50A Brugge-Gent waren door de vorige regering wel herstart en voor 2019, 2020 en 2021 gebudgetteerd, maar niet verder. Ik vermoed dus dat een groot deel van het geld zal gaan naar de verderzetting van deze werven.
Re: werken: langs de spoorlijn
Afgelopen weekend is de laatste onderdoorgang (Hansbeke) op de L50A tussen Gent en Brugge ingeschoven. In de loop van '22 zullen alle bouwkundige werken af zijn. Vanaf dan is het het aan de Spoor, Bovenleiding en Seininrichting aannemers.
Re: werken: langs de spoorlijn
Ondertussen is er ter hoogte van Oostkamp al een heel stuk spoor gelegd aan beide kanten. Ik weet niet waar men de zak geld gevonden heeft, maar 't moet een hele grote geweest zijn.
Re: werken: langs de spoorlijn
Van 13/02 tem 23/02 gaat men werken uitvoeren aan de Kennedyspoortunnel. Hierdoor stopt de IC naar poperingen uitzonderlijk in het station van Boom, Puurs en Bornem.
Dat Boom nog een (tijdelijke) IC verbinding krijgt.... wat een luxe
Dat Boom nog een (tijdelijke) IC verbinding krijgt.... wat een luxe