Ik heb gezien dat de nieuwe automatische seinen op lijn 16 Duitse zonnekappen hebben en LED terwijl de nieuwe beheerde seinen in het station van Heist-op-den-Berg Belgische zonnekappen hebben en gloeilampen. Weet jij hoe dat komt?
werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
De werken op het baanvak behoren tot een contract met Siemens en heeft dus Duitse invloeden, het station is een Alstom-contract en dus 100% Belgisch.
Re: werken: langs de spoorlijn
Ok bedankt voor de info! Wordt alles dan ook Simis W of is het station nog PLP?Shrek schreef: ↑14 sep 2020, 19:03De werken op het baanvak behoren tot een contract met Siemens en heeft dus Duitse invloeden, het station is een Alstom-contract en dus 100% Belgisch.
Re: werken: langs de spoorlijn
Hoi,
Shrek,
Worden er ook zulke seinen geplaatst op lijn 35?
Lukas
Shrek,
Worden er ook zulke seinen geplaatst op lijn 35?
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: werken: langs de spoorlijn
JaLukas schreef:Hoi,
Shrek,
Worden er ook zulke seinen geplaatst op lijn 35?
Lukas
Re: werken: langs de spoorlijn
Het nieuwe perron is al ver gevorderd ondertussen.thejay schreef: ↑26 mei 2020, 16:08Volgens mijn info wordt het perron richting Sint-Niklaas inderdaad ook opnieuw aangelegd.Tram44 schreef: ↑25 mei 2020, 20:43 Wordt het andere perron in Zwijndrecht dan ook in aansluiting daarop verhoogd? Hoge perrons zijn nuttig maar bij voorkeur dan bij alle sporen in een station, zodat wie daar nood aan heeft om in en uit te kunnen stappen zeker is dat hij of zij zowel bij aankomst als vertrek uit de voeten kan.
Lijkt me een behoorlijke uitdaging om dit in een (verlengd?) weekend voor elkaar te krijgen.
Tijdelijk verkorte perronlengte gebruiken is immers nogal moeilijk met direct de overweg achter je.
Nu is het duidelijk hoe ze het andere gaan aanpakken: Men heeft een stellingconstructie gebouwd aan de overkant, dus een tijdelijk perron om dat richting Sint-Niklaas ook te vernieuwen.
https://imgbox.com/N2gNEuUN https://imgbox.com/a0hHi1L5 (sorry, ik krijg de thumbnails niet gelinkt...)
Laatst gewijzigd door thejay op 15 sep 2020, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: werken: langs de spoorlijn
Hoi,
Shrek,
Ik had nog een vraag: Als deze seinen geplaatst worden, moet de spoorlijn dan buiten dienst? En weet je ook wanner deze geplaatst worden tussen Leuven en Aarschot?
Lukas
Shrek,
Ik had nog een vraag: Als deze seinen geplaatst worden, moet de spoorlijn dan buiten dienst? En weet je ook wanner deze geplaatst worden tussen Leuven en Aarschot?
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: werken: langs de spoorlijn
De spoorlijn daar gaat regelmatig 's nachts buiten dienst, dus dat is op zich geen probleem.
Ik heb geen idee wanneer ze de seinen fysiek gaan plaatsen, daar is de aannemer vrij in. Ik weet alleen dat het nieuwe systeem nog niet direct in dienst genomen gaat worden.
Re: werken: langs de spoorlijn
Vandaag (zaterdag) en morgen wordt in Terhulpen het nieuwe spoor richting Genval op het bestaande spoor aangesloten. Het spoor wordt letterlijk een stukje opgeschoven.
Re: werken: langs de spoorlijn
Vanaf maandag is het tijdelijke perron in dienst richting Sint-Niklaas.thejay schreef: ↑15 sep 2020, 21:23Het nieuwe perron is al ver gevorderd ondertussen.thejay schreef: ↑26 mei 2020, 16:08Volgens mijn info wordt het perron richting Sint-Niklaas inderdaad ook opnieuw aangelegd.Tram44 schreef: ↑25 mei 2020, 20:43 Wordt het andere perron in Zwijndrecht dan ook in aansluiting daarop verhoogd? Hoge perrons zijn nuttig maar bij voorkeur dan bij alle sporen in een station, zodat wie daar nood aan heeft om in en uit te kunnen stappen zeker is dat hij of zij zowel bij aankomst als vertrek uit de voeten kan.
Lijkt me een behoorlijke uitdaging om dit in een (verlengd?) weekend voor elkaar te krijgen.
Tijdelijk verkorte perronlengte gebruiken is immers nogal moeilijk met direct de overweg achter je.
Nu is het duidelijk hoe ze het andere gaan aanpakken: Men heeft een stellingconstructie gebouwd aan de overkant, dus een tijdelijk perron om dat richting Sint-Niklaas ook te vernieuwen.
https://imgbox.com/N2gNEuUN https://imgbox.com/a0hHi1L5 (sorry, ik krijg de thumbnails niet gelinkt...)
Re: werken: langs de spoorlijn
Intussen wordt op het kruispunt van de lijnen 28, 36N, 50 en 161, midden tussen Brussel-Noord en Schaarbeek, volop voortgewerkt. Hierbij een foto, met excuses voor de kwaliteit: genomen uit een rijdende trein, aangezien dit zo'n plaats is die je bijna enkel vanuit de trein kunt vastleggen.
Helemaal achteraan zien we van links naar rechts:
- De voormalige bedding van lijn 28, waar de sporen intussen volledig opgebroken zijn (zie de rode graafmachine).
- De nieuwe lijn 28, die via de lang geleden gebouwde tunnel onder lijn 36N duikt. Het grootste werk lijkt hier achter de rug.
- Lijn 161/1 (verbindingsspoor tussen de lijnen 50 en 161) die ook helemaal mee heraangelegd is aan deze (westelijke) kant. In de tunnel (waar een dienstrijtuig staat) lijkt het erop dat het spoor ook naar links verplaatst is om ruimte te laten voor het later aan te leggen tweede spoor, al weet ik niet of de tunnel daar breed genoeg voor is.
Op de voorgrond links zie je ook het toekomstige tweede spoor voor lijn 161/1, dat nu dus meteen na de aftakking van lijn 50 op een stootblok eindigt. Ik vraag me af waarom dat niet ook al meteen door de tunnel getrokken is: is die dan misschien toch te smal en moet hij later alsnog verbreed worden?
Helemaal achteraan zien we van links naar rechts:
- De voormalige bedding van lijn 28, waar de sporen intussen volledig opgebroken zijn (zie de rode graafmachine).
- De nieuwe lijn 28, die via de lang geleden gebouwde tunnel onder lijn 36N duikt. Het grootste werk lijkt hier achter de rug.
- Lijn 161/1 (verbindingsspoor tussen de lijnen 50 en 161) die ook helemaal mee heraangelegd is aan deze (westelijke) kant. In de tunnel (waar een dienstrijtuig staat) lijkt het erop dat het spoor ook naar links verplaatst is om ruimte te laten voor het later aan te leggen tweede spoor, al weet ik niet of de tunnel daar breed genoeg voor is.
Op de voorgrond links zie je ook het toekomstige tweede spoor voor lijn 161/1, dat nu dus meteen na de aftakking van lijn 50 op een stootblok eindigt. Ik vraag me af waarom dat niet ook al meteen door de tunnel getrokken is: is die dan misschien toch te smal en moet hij later alsnog verbreed worden?
Re: werken: langs de spoorlijn
Aan deze kant wordt alles al afgewerkt voor dat tweede spoor. Wanneer de vertakking aan de kant van Verbroekhoven wordt heraangelegd kan het gewoon aangesloten worden en in dienst gaan. De tunnel op zich is breed genoeg.Steve schreef: ↑29 sep 2020, 22:40 Op de voorgrond links zie je ook het toekomstige tweede spoor voor lijn 161/1, dat nu dus meteen na de aftakking van lijn 50 op een stootblok eindigt. Ik vraag me af waarom dat niet ook al meteen door de tunnel getrokken is: is die dan misschien toch te smal en moet hij later alsnog verbreed worden?