werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door loic1811 »

alé ze zijn geplaast ze hebben er toch een lange tijd gewoon gelegen weer een stapje verder :)
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door trainspotterstef »

Kan dat er op 20 en 21 oktober een totale lijn onderbreking is tussen Gent en Brugge
Info gevonden op de site van Thalys
Knipex
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Knipex »

IJzerlaan toe wegens afbraak spoorbrug
Bron. GVA
De IJzerlaan in Antwerpen wordt het komende weekend afgesloten voor alle verkeer, omdat de spoorwegbrug over die laan wordt afgebroken. Er is een omleiding voorzien voor het verkeer, zo deelt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel dinsdag mee.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

In Gent zijn er dit en volgend weekend ook werken aan een brug, met andere dienstregeling tot gevolg, De Panne - Brussel-Noord gaat maar tot Gent, Gent - Bru-Nat-Luchthaven, gaat maar tot Brussel-Noord en van Aalst - Brussel-Zuid is geen sprake, ook is er een iets andere uurregeling van dienst voor Gent - Brussel-Noord, wat een slechte dienstregeling toch.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door BlubBlub »

Ik vond de vertraging tussen Gentbrugge en Gent-Sint-Pieters wel meevallen. Zeker als je merkt dat alles over 1 spoor moet ipv 4.


In Herentals moest dit weekend ook alles over spoor 5. Altijd leuk als je in Berchem moet overstappen (maar toch altijd op tijd binnen).
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

BlubBlub schreef:Ik vond de vertraging tussen Gentbrugge en Gent-Sint-Pieters wel meevallen. Zeker als je merkt dat alles over 1 spoor moet ipv 4.
Je moet is kijken naar de dienstregeling in Denderleeuw nu en binnen 2 weken, mensen komende van L90 moeten 50 min. wachten voor een trein naar Gent, daar waar dat normaal 15 min. is. Ik zou niet graag op kot zitten en niet weten dat er werken zijn.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door BlubBlub »

Stijn91 schreef:
BlubBlub schreef:Ik vond de vertraging tussen Gentbrugge en Gent-Sint-Pieters wel meevallen. Zeker als je merkt dat alles over 1 spoor moet ipv 4.
Je moet is kijken naar de dienstregeling in Denderleeuw nu en binnen 2 weken, mensen komende van L90 moeten 50 min. wachten voor een trein naar Gent, daar waar dat normaal 15 min. is. Ik zou niet graag op kot zitten en niet weten dat er werken zijn.
Ik ben zo'n toerist die nu en dan maar eens de trein neemt... en het stukje dat ik moest doen, viel de vertraging echt goed mee. Voor diegenen die dagelijks de trein nemen, is ieder (structurele) vertraging gewoon rot.

Maar een paar uur geleden dacht ik weer sporen gezien te hebben (of ik ben dat stukje gewoon voorbij gereden - ik zat vandaag aan de "verkeerde" kant van de trein).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Je moet is kijken naar de dienstregeling in Denderleeuw nu en binnen 2 weken, mensen komende van L90 moeten 50 min. wachten voor een trein naar Gent, daar waar dat normaal 15 min. is. Ik zou niet graag op kot zitten en niet weten dat er werken zijn.
En wat is je punt nu? Dat ze alles moeten onderbreken en tussen Denderleeuw en Gent met bussen moeten rijden?...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Je moet is kijken naar de dienstregeling in Denderleeuw nu en binnen 2 weken, mensen komende van L90 moeten 50 min. wachten voor een trein naar Gent, daar waar dat normaal 15 min. is. Ik zou niet graag op kot zitten en niet weten dat er werken zijn.
En wat is je punt nu? Dat ze alles moeten onderbreken en tussen Denderleeuw en Gent met bussen moeten rijden?...
De trein naar Gent 15 min. later laten vertrekken of de IC A laten stoppen zodat er toch niet te veel overstaptijd is in Denderleeuw.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steve »

Stijn91 schreef:
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Je moet is kijken naar de dienstregeling in Denderleeuw nu en binnen 2 weken, mensen komende van L90 moeten 50 min. wachten voor een trein naar Gent, daar waar dat normaal 15 min. is. Ik zou niet graag op kot zitten en niet weten dat er werken zijn.
En wat is je punt nu? Dat ze alles moeten onderbreken en tussen Denderleeuw en Gent met bussen moeten rijden?...
De trein naar Gent 15 min. later laten vertrekken of de IC A laten stoppen zodat er toch niet te veel overstaptijd is in Denderleeuw.
En dat allemaal voor één overstap die nu een handvol (in spoortermen rustige) dagen langer duurt als gevolg van werkzaamheden?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:De trein naar Gent 15 min. later laten vertrekken of de IC A laten stoppen zodat er toch niet te veel overstaptijd is in Denderleeuw.
Jamaar dat past zomaar niet in Gent hoor, er is maar 1 spoor beschikbaar. En de IC A met vertraging laten rijden voor die enkele mensen uit een klein stationnetje als Denderleeuw gaan ze zeker niet doen.

Ik denk dat de huidige oplossing heel dicht bij het best haalbare zat, met hinder voor zo weinig mogelijk mensen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

Volgend weekend zijn er werken op L50A, dus alle treinen naar en van Brussel op de IC L (geen stop in Brussel-C. en Brussel-Zuid) na moeten via L50 en L28.
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Stijn91,

Moeten de IC E en de IC A ook omrijden via lijn 28 en 50?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

Lukas schreef:Hoi,

Stijn91,

Moeten de IC E en de IC A ook omrijden via lijn 28 en 50?

Lukas
Ik denk het wel aangezien de IC A een stop heeft in Denderleeuw, de IR tussen Brussel-Noord en De Panne vertrekt vanuit Denderleeuw en de IR naar de luchthaven zal dat weekend niet rijden de luchthaven en Aalst.
Plaats reactie