De toekomst van de HLE12
Re: De toekomst van de HLE12
Hle 12 zijn goede machines, ze rijden vanuit Gent zeehaven nog heel regelmatig uit. Dit doordat de hle 20's vallen als vliegen de laatste tijd dat het niet meer normaal is. Verkoop naar Tsjechie gaat (naart schijnt) niet door, dus de locomotieven staan opnieuw te koop.
Doch hle 12 goede en degelijke machines zijn (zoals alle locomotieven van de familie 21/27 dat zijn) worden ze verkocht doordat (zoals ik het zie):
-geen reostatische rem
-nogal beperkte trekkracht
-geen mogelijkheid tot treinschakeling
-nv. Logistics heeft nu al locomotieven te veel, het is nogal vanzelfsprekend om de nieuwste locomotieven te houden en de oudere te verkopen, om op die manier een flink aantal jaren verder te kunnen.
De nieuwe reeks van Logistics in Gent zeehaven is ook "openbaart" een tijdje geleden. Daarin staat 1 dienst met hle 13, en alle andere met Hle 28. Dit wordt een sterke modernisering van de vloot. Onderandere de hle 28's die momenteel nog beneluxtreinen slepen zullen naar Logistics komen zodra het vogelbekdier in vaste dienst komt.
Ik rij als leerling bestuurder in Gent zeehaven en heb al meer dan eens met een hle 12 gereden ter vervanging van een 20. Aangename machines. Maar goed, de traxxen zullen dat ook wel zijn
mvg
Robby
Doch hle 12 goede en degelijke machines zijn (zoals alle locomotieven van de familie 21/27 dat zijn) worden ze verkocht doordat (zoals ik het zie):
-geen reostatische rem
-nogal beperkte trekkracht
-geen mogelijkheid tot treinschakeling
-nv. Logistics heeft nu al locomotieven te veel, het is nogal vanzelfsprekend om de nieuwste locomotieven te houden en de oudere te verkopen, om op die manier een flink aantal jaren verder te kunnen.
De nieuwe reeks van Logistics in Gent zeehaven is ook "openbaart" een tijdje geleden. Daarin staat 1 dienst met hle 13, en alle andere met Hle 28. Dit wordt een sterke modernisering van de vloot. Onderandere de hle 28's die momenteel nog beneluxtreinen slepen zullen naar Logistics komen zodra het vogelbekdier in vaste dienst komt.
Ik rij als leerling bestuurder in Gent zeehaven en heb al meer dan eens met een hle 12 gereden ter vervanging van een 20. Aangename machines. Maar goed, de traxxen zullen dat ook wel zijn
mvg
Robby
Re: De toekomst van de HLE12
HLE 11, 12 en 21 hebben alle 3130kW continu vermogen. Uw bron is dus fout.nahoj schreef:Dat verbaast mij enigzins. Ik zal er de meer officiële bron eens op naslaan.pietmol schreef:nahoj schreef:
11, 12, 21 hebben identieke tractiemotoren.
27 heeft andere.
hoe komt het dat het vermogen van een 21 lager is dan dat van een 12?
3000 kW vs 3130 kW
http://www.belrail.be/F/fiches/traction ... page=fiche
Het ligt in ieder geval niet aan de tractiemotoren. Die zijn identiek.
Re: De toekomst van de HLE12
10 van de 12 12'en stonden vandaag in de bundel van Merelbeke:
Wacht het hetzelfde als de reeks 11?
1201: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1202: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1204: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1205: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1206: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1207: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1208: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1209: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1210: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1211: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
Wacht het hetzelfde als de reeks 11?
1201: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1202: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1204: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1205: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1206: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1207: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1208: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1209: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1210: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1211: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
Re: De toekomst van de HLE12
Ja ze ondergaan hetzelfde lot.Retard schreef:10 van de 12 12'en stonden vandaag in de bundel van Merelbeke:
Wacht het hetzelfde als de reeks 11?
1201: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1202: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1204: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1205: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1206: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1207: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1208: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1209: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1210: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
1211: Laatste spot: 13/01/2013 te Merelbeke bundel (Retard)
De 1203 blijft in Merelbeke als demonstratielocomotief en de rest gaat deze vrijdag naar Stockem
Re: De toekomst van de HLE12
17 janvier 2013 : Transfert des 12 planifié ce vendredi 18/01
Tout comme les 11 vendredi passé, ce vendredi 18 janvier 2013 un transport de 11 locomotives de la série 12 est planifié entre Merelbeke et Stockem. Le train suivra le même itinéraire : lignes 50, 28, 0, 36, 139, 161 et 162. Merelbeke +/- 10h00, Bruxelles Midi 11h00, Ottignies 12h15 et Namur 13h00/13h20. Traction 2x21. Attention peut circuler en avance ou en retard. A vos appareils !
Bron: http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... redi-18-01
Tout comme les 11 vendredi passé, ce vendredi 18 janvier 2013 un transport de 11 locomotives de la série 12 est planifié entre Merelbeke et Stockem. Le train suivra le même itinéraire : lignes 50, 28, 0, 36, 139, 161 et 162. Merelbeke +/- 10h00, Bruxelles Midi 11h00, Ottignies 12h15 et Namur 13h00/13h20. Traction 2x21. Attention peut circuler en avance ou en retard. A vos appareils !
Bron: http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... redi-18-01
Re: De toekomst van de HLE12
Juist te laat... iemand een idee of er toevallig geen vertraging zou zijn?Retard schreef:17 janvier 2013 : Transfert des 12 planifié ce vendredi 18/01
Tout comme les 11 vendredi passé, ce vendredi 18 janvier 2013 un transport de 11 locomotives de la série 12 est planifié entre Merelbeke et Stockem. Le train suivra le même itinéraire : lignes 50, 28, 0, 36, 139, 161 et 162. Merelbeke +/- 10h00, Bruxelles Midi 11h00, Ottignies 12h15 et Namur 13h00/13h20. Traction 2x21. Attention peut circuler en avance ou en retard. A vos appareils !
Bron: http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... redi-18-01
Re: De toekomst van de HLE12
Subiet dus in HeverleeShrek schreef:47 minuten vertraging volgens mijn info, nu in Brussel
Ik houd jullie op de hoogte.
Re: De toekomst van de HLE12
Op Bfoto staat er een foto van de overbrenging van de reeks 12. De 2142 en nog een andere 21 waren krachtvoertuig.
Laatst gewijzigd door Retard op 19 jan 2013, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De toekomst van de HLE12
Gewoon naar Bfoto, Home, en dan links : Laatste update [19-01-2013]: 1 nieuwe foto's
Die ene nieuwe foto is het (staat op de 2de plaats)
Die ene nieuwe foto is het (staat op de 2de plaats)
Re: De toekomst van de HLE12
is iets raars, als je gewoon op de url klikt gaan de foto's niet open, als je stap voor stap naar die pagina gaat dan zie je de foto's wel.
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: De toekomst van de HLE12
Er staat een schuine streep achteraan de link, als je die weghaalt werkt de link wel.
Re: De toekomst van de HLE12
Ik heb de WC-borstel uitgehaald: De streep is weg Nochtans staat er in de opgave als je je muis op URL houdt, wel dat er een streep moet staan